Presentació

La Xarxa CB està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d'autoavaluació.

La Xarxa CB està constituïda, actualment, per 15 centres d'educació primària i 15 centres d'educació secundària obligatòria.

Destacats Xarxa CB

• Inscripció i programa de la Jornada Anual XCB que es realitzarà el dissabte 17 de maig a l'Institut de Bellvitge (L'Hospitalet de Ll.) amb el lema: "Aprendre amb els altres. Cap a una escola competent"

Xarxa Cb
  • Què fem perquè cada un dels alumnes prengui consciència de què sap, com ho ha après i què ha de fer per millorar-ho?

Escola Rellinars
  • Col·lecció de tres vídeos amb les valoracions i reflexions dels mestres, els alumnes i les famílies de l'escola La Roureda (Sant Esteve Sesrovires) sobre la posada en pràctica de metodologies de treball cooperatiu i d'avaluació formativa i formadora.

• Aquest vídeo recull com els alumnes de 6è curs de primària de l'escola Roureda de Sant Esteve Sesrovires expliquen què són i com usen instruments d'avaluació formativa (les rúbriques) a favor del seu aprenentatge.

Escola La Roureda (Sant Esteve Sesrovires)
  • Quatre exemples d'activitats i de proves d'avaluació amb la prova original i la nova prova modificada que incorpora elements competencials. Educació InfantilCicle Inicial , Cicle Mitjà i Cicle Superior

Escola Banús (Santa Coloma de Gramenet)
  • Activitat d'un grup d'alumnes de cicle superior per a la redacció d'una notícia per mitjà de l'ús de bases d'orientació, fulls d'autoavaluació i de coavaluació.

Ester Ortiz - Escola Jungfrau (Badalona)
  • Departament d'Ensenyament

• Materials de la Jornada anual de la Xarxa de Competències Bàsiques que es va realitzar el passat 11 de maig a l'institut Bernat El Ferrer de Molins de Rei amb el títol: "L'alumnat com a protagonista del seu aprenentatge".

• Projecte realitzat pels alumnes de cinquè i sisè de l'Escola Rellinars

Escola Rellinars (Rellinars)
  • Aquests documents contenen les dimensions, les competències graduades en tres nivells d'adquisició al final de l'etapa, els continguts clau i diferents propostes metodològiques i d'avaluació

• Ernesto Panadero: Doctor en Psicologia Educativa (UAM). Especialitzat en l’eficàcia de l’ús de les rúbriques com a eina d’autoavaluació i autoregulació dels aprenentatges.

Qüestionari de l'entrevista

• Experiment de flotabilitat dels cossos realitzat per alumnes de segon d'educació primària de l'escola Banús de Santa Coloma de Gramanet

Escola Banús (Santa Coloma de Gramanet)
  •  Experiència de coavaluació de l'alumnat i el professorat. Exposició oral amb alumnat d'ESO i Batxillerat.

Institut de Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat)
  • Activitat per comparar el dia i la nit realitzada amb alumnes de primer de primària de l'escola Les Palmeres de Santa Coloma de Gramanet

Escola Les Palmeres (Santa Coloma de Gramenet)
  • Exemples de bases d'orientació