logo del Departament d'Ensenyament la Generalitat de Catalunya
El meu XTEC

Presentació

La Xarxa CB està formada per un equip de docents que desenvolupen el treball per competències als seus centres, elaboren instruments de suport per orientar els processos de reflexió i la gestió del currículum per competències bàsiques i comparteixen processos d'autoavaluació.

La Xarxa CB està constituïda, actualment, per 15 centres d'educació primària i 15 centres d'educació secundària obligatòria.

 

Destacats

Destacats Xarxa CB

  • Rúbrica que pot ajudar als docents a compartir criteris per avaluar la qualitat de les carpetes d’aprenentatge de l’alumnat, amb el benentès que la idea central és que l’alumne -tot fent la carpeta- aprengui, no que aprengui a fer carpetes
    Departament d'Ensenyament
  • Una nova mirada en l'avaluació al servei de l'aprenentatge. L'autora de l'article va participar en el Comenius “SAIL” (Student Assessment for ImprovingLearning) i en el congrés europeu "Avaluar per aprendre" organitzat l'any 2011 pel Departament d'Ensenyament.

    Dra. Jane Jones, King's College London
  • Recull de les 26 experiències d'aula presentades a la Jornada anual 2014 de la Xarxa de competències bàsiques a l'Institut de Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat) amb el lema: "Aprendre amb els altres. Cap a una escola competent"

    Departament d'Ensenyament
  • Vídeo que recull les reflexions de 10 mestres que parlen del que entenen per identitat docent i d'allò que els ha ajudat a construir-la. 

    Departament d'Ensenyament
  • Document sobre el procés que han seguit els alumnes de cinquè d’educació primària de l’escola Torrent de Can Carabassa de Barcelona per elaborar una rúbrica que els ajudés a realitzar amb èxit l’activitat setmanal del quinzet.
    Pepa Carbonell i Núria Ivern
  • En un minut i mig Carles Monereo aporta idees clau sobre l'avaluació  

    Consell Escolar de Catalunya
  • Què fem perquè cada un dels alumnes prengui consciència de què sap, com ho ha après i què ha de fer per millorar-ho?

    Escola Rellinars
  • Col·lecció de tres vídeos amb les valoracions i reflexions dels mestres, els alumnes i les famílies de l'escola La Roureda (Sant Esteve Sesrovires) sobre la posada en pràctica de metodologies de treball cooperatiu i d'avaluació formativa i formadora.

    Departament d'Ensenyament
  • Aquest vídeo recull com els alumnes de 6è curs de primària de l'escola Roureda de Sant Esteve Sesrovires expliquen què són i com usen instruments d'avaluació formativa (les rúbriques) a favor del seu aprenentatge. 

    Escola La Roureda (Sant Esteve Sesrovires)
  • Quatre exemples d'activitats i de proves d'avaluació amb la prova original i la nova prova modificada que incorpora elements competencials. Educació InfantilCicle Inicial , Cicle Mitjà i Cicle Superior

    Escola Banús (Santa Coloma de Gramenet)
  • Activitat d'un grup d'alumnes de cicle superior per a la redacció d'una notícia per mitjà de l'ús de bases d'orientació, fulls d'autoavaluació i de coavaluació.

    Ester Ortiz - Escola Jungfrau (Badalona)
  • Departament d'Ensenyament

  • Materials de la Jornada anual de la Xarxa de Competències Bàsiques que es va realitzar el passat 11 de maig a l'institut Bernat El Ferrer de Molins de Rei amb el títol: "L'alumnat com a protagonista del seu aprenentatge".

    Departament d'Ensenyament
  • Projecte realitzat pels alumnes de cinquè i sisè de l'Escola Rellinars

    Escola Rellinars (Rellinars)
  • Aquests documents contenen les dimensions, les competències graduades en tres nivells d'adquisició al final de l'etapa, els continguts clau i diferents propostes metodològiques i d'avaluació

    Departament d'Ensenyament
  • Ernesto Panadero: Doctor en Psicologia Educativa (UAM. Especialitzat en l’eficàcia de l’ús de les rúbriques com a eina d’autoavaluació i autoregulació dels aprenentatges.

     Qüestionari de l'entrevista

    Departament d'Ensenyament
  • Experiment de flotabilitat dels cossos realitzat per alumnes de segon d'educació primària de l'escola Banús de Santa Coloma de Gramanet

    Escola Banús (Santa Coloma de Gramanet)
  •  Experiència de coavaluació de l'alumnat i el professorat. Exposició oral amb alumnat d'ESO i Batxillerat.

    Institut de Bellvitge (L'Hospitalet de Llobregat)
  • Activitat per comparar el dia i la nit realitzada amb alumnes de primer de primària de l'escola Les Palmeres de Santa Coloma de Gramanet 

    Escola Les Palmeres (Santa Coloma de Gramenet)
  • Exemples de bases d'orientació

     Traducció d'enunciats a llenguatge algèbric

     Treball cooperatiu a matemàtiques

     Descripció d'un text descriptiu estàtic 

    Institut Marta Mata (Montornès del Vallès)
  • Rúbriques per a l'avaluació de l'exposició oral de primer, segon, tercer i quart d'ESO realitzades pel grup "Lingua" de l'institut Egara de Terrassa 

    Institut Egara (Terrassa)