logo del Departament d'Ensenyament la Generalitat de Catalunya
El meu XTEC

Converses pedagògiques al Departament d'Ensenyament

Les converses pedagògiques tenen per objectiu que els docents de qualsevol etapa educativa, de centres públics o concertats, així com persones vinculades amb entitats col·laboradores del Departament d’Ensenyament, dialoguin sobre temes d’actualitat pedagògica fonamentals per a l’escola.

Cada conversa s’inicia amb una breu exposició del tema, per part d’un expert. A continuació, s’obre un espai de reflexió entre totes les persones que hi vulguin participar.

Les sessions tenen lloc el primer dijous de cada mes a la sala de plens del Departament d’Ensenyament de 17.30 h a 19 h.

Les converses es visualitzen en aquesta mateixa pàgina des de l’endemà de la seva realització.

Recull de totes les Converses

Vídeos de les converses

Vint-i-dosena conversa pedagògica

Com ser un bon comunicador a l'aula

L’expressió oral del mestre és un model directe de comunicació per a l’alumne. Reflexionem sobre la capacitat comunicativa del docent lligada al desenvolupament de l’expressió oral dels nostres alumnes. Hi ha consciència sobre la responsabilitat que suposa? En quina mesura ajuda aquest model? Quines són les tècniques i estratègies que coneixem i posem en pràctica?

Iniciaran la conversa: Carles Pérez Jaumira, periodista de TV3, locutor i professor de locucióJosep Maria Castellà Lidon, professor de Lingüística i Anàlisi del Discurs a la Universitat Pompeu Fabra; Montserrat Vilà i Santasusana, professora titular del Departament de filologia catalana a la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB i Iolanda Traver Vidal,  professora de llengua i literatura a Secundària i al Departament de Didàctica de la llengua i literatura de la UB.

Dijous, 5 de març a les 17:30h, a la sala de plens del Departament d'Ensenyament.

INSCRIPCIONS

Converses pedagògiques realitzades. Curs 2014-2015

Conversa Data Títol
Vint-i-unena  5 de febrer de 2015