logo del Departament d'Ensenyament la Generalitat de Catalunya
El meu XTEC

Formació

  Línies de formació del Departament d'Ensenyament

  Informació general

  Cercador d'activitats

La meva formació

  Els meus certificats

  Les meves activitats

  Pla de Formació de Zona

  Inscripció direcció

  Ateneu
    Materials de formació

  Odissea
    Entorn virtual de formació

Converses pedagògiques al Departament d'Ensenyament

Les converses pedagògiques tenen per objectiu que els docents de qualsevol etapa educativa, de centres públics o concertats, així com persones vinculades amb entitats col·laboradores del Departament d’Ensenyament, dialoguin sobre temes d’actualitat pedagògica fonamentals per a l’escola.

Cada conversa s’inicia amb una breu exposició inicial del tema, per part d’una persona experta. A continuació, s’obre un espai de reflexió i debat entre totes les persones que hi participen i, finalment, es tanca la sessió amb un resum de les reflexions i, si escau, de les conclusions a què s’hagi arribat.

Les sessions tindran lloc el primer dijous de cada mes a la sala de plens del Departament d’Ensenyament de les sis a dos quarts de vuit del vespre.

Les converses es podran visualitzar en aquesta mateixa pàgina des de l’endemà de la seva realització.

La inscripció per a cada conversa es pot fer fins al matí del mateix dia de la sessió. El nombre màxim d’inscrits és de 50 persones. En el moment en què s’arribi a aquest nombre es tancarà la inscripció.

Divuitena conversa pedagògica

10/04/2014



 

Feet on the Ground, Eyes on the Horizon - Where are we with CLIL 10 years on?

El concepte CLIL (Content and Language Integrated Learning) / AICLE (Aprenentatge integrat de continguts i llengua estrangera) va ser definit per primera vegada l'any 1994, en el context d'un projecte europeu. Al voltant de l'any 2000, l'aprenentatge integrat de contingut i llengua estrangera va començar a tenir presència als nostres centres educatius i ha tingut continuïtat fins a l'actualitat.

La conversa, que serà íntegrament en anglès, pretén obrir el debat sobre els nous horitzons de CLIL/AICLE en l'àmbit europeu i aquí a casa nostra.

Iniciaran la conversa: David Marsh, de la University of Jyväskylä; Tuula Asikainen, del CLILedu/Summer University of Lapland, i Natàlia Maldonado, del Servei d'Innovació i Formació de l'Educació Infantil i Primària del Departament d'Ensenyament.

Dia: Dijous, 10 d'abril de 2014 a les 18h a les 19.30h

Lloc: Sala d'Actes del Departament d’Ensenyament (Via Augusta, 202-226, Barcelona)

 

Converses pedagògiques

Sessions del curs 2013-2014

Conversa Data Títol
Divuitena 10 d'abril de 2014 Feet on the Ground, Eyes on the Horizon - Where are we with CLIL 10 years on?
Dissetena 6 de març de 2014 Els museus, un recurs al servei de l'escola
Setzena 6 de febrer de 2014 Per què la lectura literària a l'escola i a l'institut?
Quinzena 16 de gener de 2014 Estratègies metodològiques d'aproximació als fets de 1714
Catorzena 7 de novembre de 2013 Una experiència pedagògica entorn dels poemes de Miquel Martí i Pol

Sessions del curs 2012-2013

Conversa Data Títol
Tretzena 5 d'abril de 2013 Cal que aprenguin música els infants?
Dotzena 7 de març de 2013 Els nadius digitals són competents digitals?
Onzena 14 de febrer de 2013 Aprendre anglès parlant anglès
Desena 17 de gener de 2013 Projectes interdisciplinaris amb l'educació artística, una opció d'èxit
Novena 8 de novembre de 2012 Sap escriure un noi o una noia en acabar l'educació obligatòria?

Sessions del curs 2011-2012

Conversa Data Títol
Vuitena 7 de juny de 2012 Impuls de la lectura
Setena  3 de maig de 2012 Del centre a la persona: educar la conducta
Sisena 12 d'abril de 2012 Treballar en equip per fer escola?
Cinquena 1 de març de 2012 L'orientació: una tasca d'equip en totes les etapes del sistema educatiu
Quarta 9 de febrer de 2012 Ensenyar i aprendre ciències per conèixer, pensar i actuar en el segle XXI
Tercera 12 de gener de 2012 Aprendre matemàtiques fent matemàtiques
Segona 30 de novembre de 2011 Dos moments de canvi per ensenyar i aprendre llengües: reptes superats i deures pendents
Primera 3 de novembre de 2011 L'educació matemàtica: un repte per a l'escola, la família i la societat