• Finestres Moodle
    Centre: Institut Marta Mata
    Població: Montornès del Vallès (Barcelona)
    Nivell educatiu: Segon d'ESO
    Àrea/Matèria: Ciències de la naturalesa

El programa Finestres Moodle pretén atendre l’alumnat amb altes capacitats, i que les seves qualificacions són de notable o superiors. El programa segueix un esquema basat en la detecció, atenció a la diversitat, promoció de l’excel·lència i motivació. Els resultats analitzats indiquen que té un efecte important en la motivació, tot mantenint la inclusió d’aquest tipus d’alumnat.

Les activitats proposades en el programa demanen a l’alumne, entre altres coses, solucions creatives per resoldre dubtes i problemes, autoformació i adquisició de nous procediments, sense implicar una ampliació de continguts. Tot dins de l’entorn Moodle, per poder fer fòrums, grups col·laboratius i també treballs individuals.

Mentre la resta d’alumnes presenten per a cada unitat un dossier-recull de les activitats realitzades, els alumnes inscrits al programa presenten a través del Moodle del curs, aquestes activitats, en substitució del dossier.