• Las aventuras de Ulises
    Població: Cardedeu (Barcelona)
    Nivell educatiu: Segon d'ESO
    Àrea/Matèria: Llengua i literatura castellana

Aquesta webquesta per alumnes de 2n d'ESO té l’objectiu de treballar el gènere literari de la novel·la a partir de la pràctica, amb la lectura de Les aventures d'Ulisses.

Els alumnes llegeixen la novel·la a casa, però tots al mateix temps: 4 capítols per setmana. Es divideixen per grups i han de realitzar les activitats proposades:

- exercicis interactius d’introducció al gènere literari de la novel·la

- visionat de la pel·lícula Troia

- anàlisi del tema a partir de l’audició d’una cançó o la lectura d’un poema

- anàlisi de l’argument mitjançant la confecció d’un pòster digital

- descripció dels personatges a partir de quadres, frescos, ceràmiques...

El resultat és un treball escrit per cada grup en un document compartit (fet que permet anar fent una avaluació formativa), un pòster digital que es presentarà al final del projecte i es pot imprimir per decorar la classe i una exposició oral tant de les activitats desenvolupades com del pòster elaborat.