L'Impuls de la lectura

Eines per al professorat

Materials de reflexió

Materials didàctics

La piràmide de la lectura

Revistes

Seleccions bibliogràfiques

Pràctiques

Aula de Primària

Aula de Secundària

Des de la biblioteca

Premis i concursos

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• La nostra mort de cada dia

Representació de l'obra de Pedrolo a la sala Tallers del TNC.

Del 28 al 31 de maig de 2015

TNC
  • IV Concurs Escolar Saló del Còmic

El passat 19 d'abril de 2015 es van lliurar els premis del IV Concurs Escolar Saló del Còmic: Llegendes, rondalles i mites.

Veredicte del jurat

Llista de centres participants.

Ficòmic i Departament d'Ensenyament
  • VIII Premi literari Helena Jubany (2015)

Premi de narració curta o recull de contes per a ser explicats.

El termini d’admissió dels treballs fins al dia 1 d’octubre de 2015.

Accés a les bases

Dairi Ara i Associació cultural Helena Jubany i Lorente
  • Secció de recomanació de literatura infantil i juvenil digital amb una selecció d'obres de qualitat disponibles actualment al mercat electrònic.

Gretel
  • Els plans de lectura i escriptura de centre

Monogràfic que aporta reflexions i idees sobre els diferents plans de lectura i escriptura que es duen a terme als centres educatius.

Graó
  • Recull d'efemèrides de Literatura Infantil i Juvenil previstes per a l'any 2015.

Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona

La piràmide de lectura

Vintè aniversari del Concurs El Gust per la Lectura