L'Impuls de la lectura

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• III Trobada Pedagògica Lectura i Èxit Educatiu

Jornada oberta a tothom.

Dia: Dissabte, 22 de novembre de 2014

Lloc: Auditori del CaixaForum Centre Social i Cultural de l'Obra Social de "laCaixa" (Av. Francesc Ferrer i Guàrdia, 6-8. Barcelona).

Inscripció per a docents fins al 19 de novembre de 2014

Inscripció per a públic en general

Fundació Jaume Bofill, Obra Social La Caixa i Departament d'Ensenyament
  • XX Concurs El Gust per la Lectura 2014-2015

Convocatòria del XX Concurs El Gust per la Lectura 2014-2015.
    Inscripció del 3 de novembre al 23 de desembre. Informació i bases

• Certamen "Tú eres la llave"

Certamen que pretén animar els estudiants d'ensenyament secundari a familiaritzar-se amb els fons d'Europeana i Hispana mitjançant l'elaboració de treballs per projectes i en col·laboració.

Admissió de treballs del 15 d'octubre al 15 de novembre de 2014.

Accés a les bases

Ministerio de Educación, Cultura y Deporte i Europeana
  • 19è Premi de literatura Protagonista Jove

Concurs adreçat a centres educatius d'ESO i batxillerat, a biblioteques i a clubs de lectura amb l'objectiu d’estimular la lectura d’imaginació en els nois i noies

Inscripció obertafins al 31 de desembre de 2014.

Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil
  • Maragall a casa. Quarta temporada de l

Al menjador de casa seva (conservada com quan vivia) Joan Maragall ens explica la seva vida. Poemes, idees i cartes expliquen les seves idees i sentiments i els esdeveniments socials, culturals i polítics del seu temps. Funcions per a grups i estudiants i visita guiada a la casa després de cada funció.

Informació i reserves

Josep Maria Jaumà. Casa-Arxiu Joan Maragall
  • Jornada literatura i educació "Un diàleg imprescindible"

La Jornada vol ser un espai on diferents professionals i experts del món literari del nostre país podran debatre sobre diferents aspectes relacionats amb la literatura infantil i juvenil.

Data: 22 de novembre de 2014

Programa i inscripcions

Rosa Sensat
  • Document que informa d'efemèrides de Literatura Infantil i Juvenil que se celebraran durant l'any 2015. Molt útil per preparar exposicions i activitats.

Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona

Document de referència

Altres línies d'actuació