L'Impuls de la lectura

Eines per al professorat

Materials de reflexió

Materials didàctics

La piràmide de la lectura

Revistes

Seleccions bibliogràfiques

Pràctiques

Aula de Primària

Aula de Secundària

Des de la biblioteca

Premis i concursos

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• VIII Jornada: El còmic, una eina pedagògica

Emmarcada dins dels actes del 33è Saló del Còmic, consta d'una sessió de conferències i una visita guiada pel Saló (optativa). Adreçada al professorat de primària i secundària.

16 d'abril de 2015 al Palau núm 2 de la Fira de Barcelona (Montjuïc).

Programa  | Inscripció fins al 7 d'abril de 2015

Ficòmic i Departament d'Ensenyament
  • Vintè aniversari del Concurs El Gust per la Lectura

Pàgina commemorativa.

• II Jocs florals escolars de Catalunya

Certamen que té l'objectiu de millorar la lectura i l'escriptura en l'alumnat i fomentar una tradició cultural pròpia i arrelada al país. Més informació

• Fires del Llibre a Catalunya 2015

Selecció dels 19 esdeveniments  més representatius al voltant del llibre que es duen a terme a Catalunya al llarg de l'any.

Departament de Cultura
  • La piràmide de la lectura

Proposta que vol oferir una eina de reflexió sobre algunes de les activitats que propicien la implicació de l’alumne en la lectura i faciliten l’adquisició de l’hàbit lector.

• Els plans de lectura i escriptura de centre

Monogràfic que aporta reflexions i idees sobre els diferents plans de lectura i escriptura que es duen a terme als centres educatius.

Graó
  • Concurs de Joves Talents. Premis de Relat Breu

Concurs dirigit a l'alumnat de segon d'ESO a través dels centres educatius.

Bases de la convocatòria de la 38a edició en català fins al 15 de febrer de 2015.

Bases de la convocatòria de la 55a edició en castellà del 15 d'octubre de 2014 a l'1 d'abril de 2015.

Cobega i Departament d'Ensenyament
  • Recull d'efemèrides de Literatura Infantil i Juvenil previstes per a l'any 2015.

Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona

La piràmide de lectura

Vintè aniversari del Concurs El Gust per la Lectura