L'Impuls de la lectura

Jornades i actes literaris

Activitats sobre el còmic

Jornades territorials

Materials de formació de l'Impuls de la Lectura (ILEC)

Materials de formació ILEC

Altres formacions

Eines per al professorat

Materials de reflexió

Materials didàctics

Revistes

Seleccions bibliogràfiques

Pràctiques

Aula

Des de la biblioteca

Premis i concursos

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• Mapa de les fires del llibre de Catalunya 2014

Publicació que recull les fires del llibre que se celebraran a Catalunya durant el 2014. Té l'objectiu d'acostar-les al públic i de fer visible el llibre en català i aranès.

Institut Català de les Empreses Culturals. Departament de Cultura
  • Jornada pedagògica Tricentenari 1714-2014. Inscripció

Dia 15 de maig de 2014 al Museu d'Història de Barcelona.MUHBA. Plaça del Rei, s/n. Sala Martí l'Humà.

Obert el període d'inscripció per als assistents del 15 de febrer al 30 d'abril de 2014.

• 32è Saló del Còmic: Activitats per a l

1) Visita al Saló del Còmic per a grups escolars. La visita es pot fer dijous dia 15 i divendres dia 16 de maig de 10 a 17 h. Cal fer inscripció prèvia enviant un correu a pedagogia@ficomic.com i fer-hi constar com a assumpte VISITA GRUPS ESCOLARS.

2) Taller de còmic organitzat per l’Escola JOSO. Centre de Còmics i Arts Visuals. Cal fer inscripció prèvia enviant un correu a pedagogia@ficomic.com i fer-hi constar com a assumpte TALLER DE CÒMIC.

Ficòmic i Departament d'Ensenyament
  • Llibres infantils i juvenils recomanats per la crítica (2000-2013)

Selecció d'obres infantils i juvenils més valorades per la crítica des de l’any 2000 fins al març de 2013, per edats. Ha estat elaborada a partir d’un buidat ampli de revistes i institucions especialitzades de tot l’estat.

Gretel
  • I Jocs florals escolars de Catalunya

El Departament d'Ensenyament convoca els  I Jocs florals escolars de Catalunya amb l'objectiu de millorar la lectura i l'escriptura en l'alumnat i fomentar una tradició cultural pròpia i arrelada al país. Més informacio

• Viure la literatura amb les TIC

Projecte que treballa mitjançant les TIC (informació, mapa virtual...) diversos autors de manera senzilla i atractiva i del mateix territori que els centres.

Diversos centres educatius
  • Lliurament de treballs del Concurs El Gust per la Lectura 2014

Del 8 al 30 d'abril de 2014 estarà oberta al portal de centres l'aplicació per formalitzar el lliurament dels treballs presentats al XIX Concurs El Gust per la Lectura.

Instruccions per al lliurament dels treballs

Servei d'Immersió i Acolliment Lingüístic. Departament d'Ensenyament
  • VII Jormada: El Còmic una eina pedagògica

Adreçada al professorat de primària i secundària. La Jornada, emmarcada dins dels actes del 32è Saló del Còmic, consta d'una sessió de conferències i la possibilitat de fer una visita guiada pel Saló per al professorat en grups separats.

15 de maig de 2014 a la Fira de Barcelona (Montjuïc)

Horari:

Visita guiada secundària: de 15 a 16h

Visita guiada primària: de 16 a 17h

Conferències: de 17 a 20h

Inscripció del 12 de març fins al 5 de maig de 2014

Més informació i programa

Ficòmic i Departament d'Ensenyament
  • I Jornada Pedagògica del XXX Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Catalunya

En el marc del XXX Saló del Llibre Infantil i Juvenil de Catalunya previst del 28 d'abril a l'11 de maig a Mollerussa, tindrà lloc la Primera Jornada pedagògica adreçada a mestres i professors.

Dia: 10 de maig de 2014

Lloc: Pabelló firal de Mollerussa

Inscripcions fins al 9 de maig de 2014

Clijcat i Departament d'Ensenyament
  • II Trobada començar a llegir i escriure a l

Jornada que té l'objectiu de parlar sobre com acompanyar en el procés d’aprendre a llegir i escriure.

Dia: 26 d'abril de 2014

Lloc: ICE de la UAB. Casa de Convalescència de l’Hospital de Sant Pau. Sant Antoni M Claret, 171. 08041-Barcelona

Inscripció oberta

ICE UAB
  • Maragall a casa. Espectacle a la casa-arxiu Joan Maragall

Un espectacle d'en Josep Maria Jaumà construït a partir d'articles, poemes i correspondència de Joan Maragall. Funcions per a grups i estudiants i visita guiada a la casa després de cada funció.

Informació i reserves

Casa-Arxiu Joan Maragall
  • Exposició País d

L'exposició és un recorregut pel sentit cabalístic de l'obra de Salvador Espriu D'una vella i encerclada terra, una cantata escènica amb música de Manuel Valls i textos del poeta.

Del 15 d'octubre de 2013 al 20 de juny de 2014

Lloc: CMU Ramon Llull, carrer Urgell, 187 de Barcelona (dins del recinte de l'Escola industrial)

Col·legi Major Universitari Ramon Llull

Document de referència