L'Impuls de la lectura

Eines per al professorat

Materials de reflexió

Materials didàctics

La piràmide de la lectura

Revistes

Seleccions bibliogràfiques

Pràctiques

Aula de Primària

Aula de Secundària

Des de la biblioteca

Premis i concursos

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• Premi de poesia infantil Pissigaya.cat

Adreçat als alumnes de les escoles de primària dels territoris de parla catalana.

Inscripció a la 4t edició fins al 24 d'abril de 2015.

Pissiganya.cat
  • Lliurament de treballs del XX concurs El Gust per la Lectura

Els centres inscrits en el XX concurs el Gust per la Lectura poden lliurar els treballs del 7 al 27 d'abril de 2015.

Accés mitjançant el portal de centres. Consulteu el tutorial per entrar les dades.

Recull d'experiències dels centres d'educació secundària sobre el temps de lectura.

• Jornada "Vent d

Adreçada a professorat de secundària.

Data: 23 de maig de 2015

Lloc: Casa de la Paraula. c/ Prat, núm. 4, Santa Coloma de Farners

Inscripció fins al 8 de maig.

Servei Educatiu Selva I
  • Secció de recomanació de literatura infantil i juvenil digital amb una selecció d'obres de qualitat disponibles actualment al mercat electrònic.

Gretel
  • Els plans de lectura i escriptura de centre

Monogràfic que aporta reflexions i idees sobre els diferents plans de lectura i escriptura que es duen a terme als centres educatius.

Graó
  • Recull d'efemèrides de Literatura Infantil i Juvenil previstes per a l'any 2015.

Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona

La piràmide de lectura

Vintè aniversari del Concurs El Gust per la Lectura