L'Impuls de la lectura

Jornades i actes literaris

Activitats sobre el còmic

Jornades territorials

Materials de formació de l'Impuls de la Lectura (ILEC)

Materials de formació ILEC

Altres formacions

Eines per al professorat

Materials de reflexió

Materials didàctics

Revistes

Seleccions bibliogràfiques

Pràctiques

Aula

Des de la biblioteca

Premis i concursos

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• Maragall a casa. Quarta temporada de l

Al menjador de casa seva (conservada com quan vivia) Joan Maragall ens explica la seva vida. Poemes, idees i cartes expliquen les seves idees i sentiments i els esdeveniments socials, culturals i polítics del seu temps. Funcions per a grups i estudiants i visita guiada a la casa després de cada funció.

Informació i reserves

Josep Maria Jaumà. Casa-Arxiu Joan Maragall
  • Document que informa d'efemèrides de Literatura Infantil i Juvenil que se celebraran durant l'any 2015. Molt útil per preparar exposicions i activitats.
    Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona
  •  Trobada d

L'objectiu d'aquesta trobada serà analitzar i donar a conèixer l'obra literària i periodística de l'escriptor.
    Data: Dissabte 25 d'octubre de 2014
    Lloc: Biblioteca Francesc Candel, c/Amnistia Internacional, 10 de Barcelona
    Inscripcions obertes.

Fundació Paco Candel, Centre d'Estudis de l'Hospitalet, Biblioteca Francesc Candel
  • Mapa de les fires del llibre de Catalunya 2014

Publicació que recull les fires del llibre que se celebraran a Catalunya durant el 2014. Té l'objectiu d'acostar-les al públic i de fer visible el llibre en català i aranès.

Institut Català de les Empreses Culturals. Departament de Cultura

Document de referència