L'Impuls de la lectura

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• XX Concurs El Gust per la Lectura 2014-2015

Convocatòria del XX Concurs El Gust per la Lectura 2014-2015.
    Inscripció del 3 de novembre al 23 de desembre. Informació i bases

• 10è Premi de literatura infantil Atrapallibres

Concurs adreçat a centres educatius de primària, a biblioteques i a clubs de lectura amb l'objectiu d’estimular en els infants la lectura d’imaginació.

Inscripció oberta del 10 d'octubre al 31 de desembre de 2014.

Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil
  • XI Jornada de formació de l

Jornada de formació oberta a totes les persones interessades en la literatura infantil i juvenil: mestres, bibliotecaris, llibreters, autors, editors, etc.

Data: 18 d'octubre de 2014

Lloc: Arts Santa Mònica. c/ La Rambla, 7 de Barcelona

Inscripció: faristol@clijcat.cat

Clijcat
  • Maragall a casa. Quarta temporada de l

Al menjador de casa seva (conservada com quan vivia) Joan Maragall ens explica la seva vida. Poemes, idees i cartes expliquen les seves idees i sentiments i els esdeveniments socials, culturals i polítics del seu temps. Funcions per a grups i estudiants i visita guiada a la casa després de cada funció.

Informació i reserves

Josep Maria Jaumà. Casa-Arxiu Joan Maragall
  • Els clubs de lectura a l

Els clubs de lectura (CL) representen una pràctica idònia per fusionar en una mateixa activitat les dues dimensions de les bones pràctiques lectores: la personal, i privada, i la interpersonal i pública.  Aquesta és la presentació digital de la comunicació presentada en la I Jornada pedagògica organitzada dins del marc de la 32a Setmana del Llibre en Català de 2014.

Mònica Badia. Departament d'Ensenyament
  •  Trobada d

L'objectiu d'aquesta trobada serà analitzar i donar a conèixer l'obra literària i periodística de l'escriptor.
    Data: Dissabte 25 d'octubre de 2014
    Lloc: Biblioteca Francesc Candel, c/Amnistia Internacional, 10 de Barcelona
    Inscripcions obertes.

Fundació Paco Candel, Centre d'Estudis de l'Hospitalet, Biblioteca Francesc Candel
  • Llibres infantils i juvenils recomanats per la crítica (2000-2013)

Selecció d'obres infantils i juvenils més valorades per la crítica des de l’any 2000 fins al març de 2013, per edats. Ha estat elaborada a partir d’un buidat ampli de revistes i institucions especialitzades de tot l’estat.

Gretel
  • Dramatúrgies breus, de fàcil representació en els centres, inspirades en el món espriuà adreçades a les noves generacions.

Data: 20 d’octubre de 2014, a les 19 h, a l’Institut del Teatre de Barcelona. (Plaça Margarida Xirgu,s/n.)

Cal confirmació de l'assistència al correu electrònic protocol.ensenyament@gencat.cat o al telèfon 93 400 69 64.

Departament d'Ensenyament i Diputació de Barcelona
  • Dossiers didàctics del Programa El Gust per la Lectura per al curs 2014-2015

S'han començat a publicar els dossiers didàctics de les lectures proposades pel Programa El Gust per la Lectura  per al curs 2014-2015.

Consulteu el calendari d'edició del XXè Concurs El Gust per la Lectura del curs 2014-2015.

• III Concurs de relats "Llegim ciència"

En el marc del projecte de Tertúlies de Literatura Científica es convoca la tercera edició d'aquest concurs amb l'objectiu d'afavorir l’impuls a la lectura dels joves de 3r i de 4t d’ESO.

Data límit d'inscripcions 3 de novembre de 2014

Convocatòria i bases

Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC)
  • Jornada literatura i educació "Un diàleg imprescindible"

La Jornada vol ser un espai on diferents professionals i experts del món literari del nostre país podran debatre sobre diferents aspectes relacionats amb la literatura infantil i juvenil.

Data: 22 de novembre de 2014

Programa i inscripcions

Rosa Sensat
  • Document que informa d'efemèrides de Literatura Infantil i Juvenil que se celebraran durant l'any 2015. Molt útil per preparar exposicions i activitats.

Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona
  • Mapa de les fires del llibre de Catalunya 2014

Publicació que recull les fires del llibre que se celebraran a Catalunya durant el 2014. Té l'objectiu d'acostar-les al públic i de fer visible el llibre en català i aranès.

Institut Català de les Empreses Culturals. Departament de Cultura

Document de referència