L'Impuls de la lectura

Eines per al professorat

Materials de reflexió

Materials didàctics

La piràmide de la lectura

Revistes

Seleccions bibliogràfiques

Pràctiques

Aula de Primària

Aula de Secundària

Des de la biblioteca

Premis i concursos

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• Conferència Lectura en pantalles

Saber llegir textos impresos pressuposa saber llegir textos electrònics? Quines diferències hi ha entre els dos tipus de lectura? Què hauria de garantir l’escolarització obligatòria en aquest àmbit competencial? La conferència planteja aquests tres grans interrogants i reflexiona sobre com es pot atendre des del centre.

• IV Concurs Escolar Saló del Còmic: Llegendes, rondalles i mites

Es convoca el IV Concurs de creació de còmics del Saló del Còmic adreçat a alumnes de cicle mitjà i cicle superior d'educació primària, ESO i ensenyament postobligatori. Els textos es poden presentar en català, occità o en les altres llengües curriculars.
    La data límit d’admissió de treballs és el dia 16 de març de 2015
    Informació i bases del concurs

Ficomic i Departament d'Ensenyament

Recull d'experiències dels centres d'educació secundària sobre el temps de lectura. Hi podeu trobar diferents models d'organització i algunes propostes que es poden fer perquè els alumnes desenvolupin l'hàbit lector.

• Premi Sambori Òmnium

El Premi Sambori Òmnium de narrativa en català va dirigit als centres educatius de tots els Països Catalans.

Lliurament de treballs fins al 4 de febrer de 2015.

Òmnium Cultural
  • Concurs de Joves Talents. Premis de Relat Breu

Concurs creat per Cobega/Coca-Cola l'any 1977 amb la col·laboració del Departament d'Ensenyament. Es convoca anualment i va dirigit a l'alumnat de segon d'ESO a través dels centres educatius.

Convocatòria de la 55ena edició
    Inscripció del 15 d'octubre de 2014 a l'1 d'abril de 2015

Cobega i Departament d'Ensenyament
  • Dossiers didàctics del Programa El Gust per la Lectura per al curs 2014-2015

S'han començat a publicar els dossiers didàctics de les lectures proposades pel Programa El Gust per la Lectura  per al curs 2014-2015.

Consulteu el calendari d'edició del XXè Concurs El Gust per la Lectura del curs 2014-2015.

• L

Cicle de 5 conferències per reflexionar sobre els aspectes implicats en l’aprenentatge inicial de la lectura i donar eines de coordinació entre els mestres d’aquestes etapes educatives.

Inscripció

• La piràmide de la lectura

Proposta que vol oferir una eina de reflexió sobre algunes de les activitats que propicien la implicació de l’alumne en la lectura i faciliten l’adquisició de l’hàbit lector, amb la finalitat d’orientar o reorientar la tasca docent i establir línies de continuïtat amb la família i l’entorn.

• Projecte d

A Sant Vicenç dels Horts s’engega el Projecte d’Àmbit Comunitari d’Impuls a la Lectura (PdAC-ILEC en el marc del Pla Educatiu d’Entorn (PEE), adreçat al conjunt de la ciutadania. El punt de partida rau en la lectura d'un manifest que es farà públic el 25 de gener.
    Si us hi voleu adherir, només cal emplenar el formulari que trobareu al final del text del Manifest: "Llegir ens ho dóna tot.

Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, Departament d'Ensenyament i Servei Educatiu Baix Llobregat-6
  • Dossiers didàctics de la formació de l

Conjunt de dossiers didàctics que formen part dels materials de formació de l’Impuls de la lectura, i desenvolupen dos dels eixos d’aquesta formació: Saber llegir i Gust per llegir. Aprofundeixen en diferents aspectes de l’ensenyament i aprenentatge de la lectura, i inclouen orientacions didàctiques i propostes per aplicar a diferents nivells educatius.

• Maragall a casa. Quarta temporada de l

Al menjador de casa seva (conservada com quan vivia) Joan Maragall ens explica la seva vida. Poemes, idees i cartes expliquen les seves idees i sentiments i els esdeveniments socials, culturals i polítics del seu temps. Funcions per a grups i estudiants i visita guiada a la casa després de cada funció.

Informació i reserves

Josep Maria Jaumà. Casa-Arxiu Joan Maragall
  • Document que informa d'efemèrides de Literatura Infantil i Juvenil que se celebraran durant l'any 2015. Molt útil per preparar exposicions i activitats.

Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona

Document de referència

Altres línies d'actuació