L'Impuls de la lectura

Enllaços

Enllaços de referència

L'Impuls de la lectura

El Departament d'Ensenyament participa en el Pla Nacional de Lectura presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l'èxit escolar de tot l'alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l'escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l'hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

En aquest espai el professorat trobarà adreces d'interès, orientacions, recursos, materials didàctics i bones pràctiques, perquè incorpori i sistematitzi estratègies lectores com a eix vertebrador dels aprenentatges.

Més informació                                                                                 Contacte: sial@xtec.cat

• XI Certamen Nacional Infantil i Juvenil de Lectura en Veu Alta

Adreçat a l'alumnat de cicle mitjà i superior d'educació primària i educació secundària obligatòria de Catalunya.

Inscripció de l'1 al 31 d'octubre de 2014

Fundació Enciclopèdia Catalana i Departament d'Ensenyament
  • 10è Premi de literatura infantil Atrapallibres

Concurs adreçat a centres educatius de primària, a biblioteques i a clubs de lectura amb l'objectiu d’estimular en els infants la lectura d’imaginació.

Inscripció oberta del 10 d'octubre al 31 de desembre de 2014.

Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil
  •  Trobada d

L'objectiu d'aquesta trobada serà analitzar i donar a conèixer l'obra literària i periodística de l'escriptor.
    Data: Dissabte 25 d'octubre de 2014
    Lloc: Biblioteca Francesc Candel, c/Amnistia Internacional, 10 de Barcelona
    Inscripcions obertes.

Fundació Paco Candel, Centre d'Estudis de l'Hospitalet, Biblioteca Francesc Candel
  • Maragall a casa. Quarta temporada de l

Al menjador de casa seva (conservada com quan vivia) Joan Maragall ens explica la seva vida. Poemes, idees i cartes expliquen les seves idees i sentiments i els esdeveniments socials, culturals i polítics del seu temps. Funcions per a grups i estudiants i visita guiada a la casa després de cada funció.

Informació i reserves

Josep Maria Jaumà. Casa-Arxiu Joan Maragall
  • Jornada literatura i educació "Un diàleg imprescindible"

La Jornada vol ser un espai on diferents professionals i experts del món literari del nostre país podran debatre sobre diferents aspectes relacionats amb la literatura infantil i juvenil.

Data: 22 de novembre de 2014

Programa i inscripcions

Rosa Sensat
  • Document que informa d'efemèrides de Literatura Infantil i Juvenil que se celebraran durant l'any 2015. Molt útil per preparar exposicions i activitats.

Servei de Documentació de Literatura Infantil i Juvenil de la Biblioteca Xavier Benguerel de Barcelona

Document de referència

Altres línies d'actuació