2 / juliol / 2012
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg

• Vintè aniversari del Concurs El Gust per la Lectura

Pàgina commemorativa del XX aniversari. Mostra la història gràfica del concurs i ofereix una galeria fotogràfica dels diferents actes de lliurament de premis celebrats. També recull el testimoni dels partipants que vulguin compartir les seves opinions o la seva experiència professional o personal.

• Concurs Euroscola 2015-XXI edició

El concurs, que es desenvolupa en català, castellà i anglès, té com a tema central l'Any Europeu del Desenvolupament 2015. Euroscola 2015, convocat per l'Oficina d'Informació del Parlament Europeu a Espanya és un concurs destinat a joves d'entre 15 i 18 anys que estudien Educació Secundària Obligatòria (3r i 4rt curs), Batxillerat o Cicles de Formació Professional de Grau Mitjà a centres educatius al territori espanyol. Inscripcions fins al 2 de marçMés informació.

Bases del concurs

Oficina d'Informació del Parlament Europeu a Espanya
  • IV Concurs Escolar Saló del Còmic: Llegendes, rondalles i mites

Es convoca el IV Concurs de creació de còmics del Saló del Còmic adreçat a alumnes de cicle mitjà i cicle superior d'educació primària, ESO i ensenyament postobligatori. Els textos es poden presentar en català, occità o en les altres llengües curriculars.
    La data límit d’admissió de treballs és el dia 16 de març de 2015
    Informació i bases del concurs

Ficomic i Departament d'Ensenyament

Recull d'experiències dels centres d'educació secundària sobre el temps de lectura. Hi podeu trobar diferents models d'organització i algunes propostes que es poden fer perquè els alumnes desenvolupin l'hàbit lector.

• Premis Llanterna Digital 2015 | Curtmetratges

S'ha convocat la IX edició d'aquest concurs que té per objectiu fomentar l’ús del català i de l’occità a través de curtmetratges.

Presentació dels treballs fins al 31 de març de 2015.

Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida

Enrola't.cat és un recurs tant per a l’alumnat com per al professorat per treballar la llengua oral a l’escola. Aplega un recull de situacions comunicatives amb la finalitat de fomentar la interacció entre els alumnes. La tècnica utilitzada és el joc de rol, també anomenat role-playing o representació de papers. Està adreçat als alumnes de cicle mitjà i superior en contextos d'immersió lingüística.

• Conferència Lectura en pantalles

Saber llegir textos impresos pressuposa saber llegir textos electrònics? Quines diferències hi ha entre els dos tipus de lectura? Què hauria de garantir l’escolarització obligatòria en aquest àmbit competencial? La conferència planteja aquests tres grans interrogants i reflexiona sobre com es pot atendre des del centre.

• L

Cicle de 5 conferències per reflexionar sobre els aspectes implicats en l’aprenentatge inicial de la lectura i donar eines de coordinació entre els mestres d’aquestes etapes educatives.

Inscripció

• Concours Lumière

En el marc de 2015, any internacional de la llum i tecnologies basades en la llum, la Commission de l’Europe de l’Ouest Fédération internationale des professeurs de français organitza la quarta edició del concurs de creació de vídeo i de producció en llengua francesa i proposa als alumnes i estudiants europeus realitzar un treball sobre el tema següent: la llum!

Convocatòria, reglament, full de participació.

Termini de lliurament de treballs: de l'1 d'octubre al 30 d'abril de 2015

• Projectes iEARN Pangea 2014-2015

Projectes col·laboratius per al curs 2014-2015 adreçats a tots els nivells educatius. Oberta la inscripció

iEARN Pangea