4 / juliol / 2012
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg

Recull d'experiències dels centres d'educació secundària sobre el temps de lectura. Hi podeu trobar diferents models d'organització i algunes propostes que es poden fer perquè els alumnes desenvolupin l'hàbit lector.

• Certamen d

Adreçat a alumnes de 4t d'ESO i de 1r de Batxillerat. Els treballs es poden presentar en català, castellà o anglès.

Inscripció fins al 20 de febrer de 2015 mitjançant correu electrònic a metodeoratoga@gmail.com

Informació i bases

Santillana Grup Promotor, Richmond, La Caixa i Ajuntament de Barcelona
  • 3r Concurs de dibuix Tintinaire

Can Tonet "El racó Tintinaire" organitza el 3r Concurs de dibuix tintinaire. El concurs vol estimular el plurilingüisme en l'alumnat i desenvolupar-ne les competències comunicatives i lingüístiques a través dels còmics.

Inscripcions del 20 d'octubre al 23 de desembre de 2014.

(Fragment del 2n classificat de 3r d'ESO de l'edició del 2014 corresponent a Carla Torres García)

Can Tonet amb el suport del Departament d'Ensenyament
  • Tertúlies de Literatura Científica

Proposta d'innovació docent dirigida a estudiants d'ESO, batxillerat i cicles formatius amb la finalitat de promoure en els joves la lectura de divulgació científica. Accés a les activitats del curs 2014-2015.

Inscripcions fins al 15 de gener de 2015.

Escola Politècnica Superior de la Universitat de Vic
  • IV Concurs Escolar Saló del Còmic: Llegendes, rondalles i mites

Es convoca el IV Concurs de creació de còmics del Saló del Còmic adreçat a alumnes de cicle mitjà i cicle superior d'educació primària, ESO i ensenyament postobligatori. Els textos es poden presentar en català, occità o en les altres llengües curriculars.
    La data límit d’admissió de treballs és el dia 16 de març de 2015
    Informació i bases del concurs

Ficomic i Departament d'Ensenyament
  • Premis Llanterna Digital 2015 | Curtmetratges

S'ha convocat la IX edició d'aquest concurs que té per objectiu fomentar l’ús del català i de l’occità a través de curtmetratges.

Presentació dels treballs fins al 31 de març de 2015.

Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida
  • Eina de diagnosi per reflexionar sobre l

Aquesta proposta es pot considerar una eina de diagnosi, que serveix per detectar els punts forts i els punts febles de l'aplicació del Programa d'Immersió Lingüística en un centre. A l'ensems, la mateixa eina presenta línies d'actuació perquè el centre pugui valorar i decidir si li convé incorporar canvis metodològics o organitzatius.

• 10è Premi de literatura infantil Atrapallibres

Concurs adreçat a centres educatius de primària, a biblioteques i a clubs de lectura amb l'objectiu d’estimular en els infants la lectura d’imaginació.

Inscripció oberta del 10 d'octubre al 31 de desembre de 2014.

Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil
  • Mapa de les fires del llibre de Catalunya 2014

Publicació que recull les fires del llibre que se celebraran a Catalunya durant el 2014. Té l'objectiu d'acostar-les al públic i de fer visible el llibre en català i aranès.

Institut Català de les Empreses Culturals. Departament de Cultura
  • VIII Concurs d

Convocat el concurs d'anglès THE FONIX 2015 en el qual pot participar l'alumnat de cicle superior de primària, educació secundària i de graus mitjà i superior de cicles formatius de qualsevol centre educatiu a Catalunya.

Inscripcions fins al 15 de gener

International House, Fundació Esplai, Departament d'Ensenyament
  • XX Concurs El Gust per la Lectura 2014-2015

Convocatòria del XX Concurs El Gust per la Lectura 2014-2015.
    Ampliat el termini d'inscripció fins al 19 de gener de 2015.

Informació i bases

• Fòrum "La competència lectora, base de molts aprenentatges?"

Fòrum obert dins del Fòrum de Competències Bàsiques. Té tres línies de debat: Fer lectors, lectura a les àrees no lingüístiques i lectura i biblioteques. La durada serà del 24 de novembre al 22 de desembre de 2014.

Us convidem a intervenir-hi en qualsevol de les línies de debat proposades.

• Concours Lumière

En el marc de 2015, any internacional de la llum i tecnologies basades en la llum, la Commission de l’Europe de l’Ouest Fédération internationale des professeurs de français organitza la quarta edició del concurs de creació de vídeo i de producció en llengua francesa i proposa als alumnes i estudiants europeus realitzar un treball sobre el tema següent: la llum!

Convocatòria, reglament, full de participació.

Termini de lliurament de treballs: de l'1 d'octubre al 30 d'abril de 2015

• Novetats dels projectes eTwinning

Amb l'inici del curs escolar 2014-2015 s'ha posat en marxa una experiència pilot en tots els països de la xarxa eTwinning: els projectes nacionals eTwinning. Es tracta de la possibilitat de fundar un projecte eTwinning entre dos socis del mateix país sempre i quan no siguin del mateix centre escolar.

• Premi Sambori Òmnium

El Premi Sambori Òmnium de narrativa en català va dirigit als centres educatius de tots els Països Catalans.

Lliurament de treballs fins al 4 de febrer de 2015.

Òmnium Cultural
  • Dossiers didàctics de la formació de l

Conjunt de dossiers didàctics que formen part dels materials de formació de l’Impuls de la lectura, i desenvolupen dos dels eixos d’aquesta formació: Saber llegir i Gust per llegir. Aprofundeixen en diferents aspectes de l’ensenyament i aprenentatge de la lectura, i inclouen orientacions didàctiques i propostes per aplicar a diferents nivells educatius.

• Projectes iEARN Pangea 2014-2015

Projectes col·laboratius per al curs 2014-2015 adreçats a tots els nivells educatius. Oberta la inscripció

iEARN Pangea