Els dispositius mòbils són incomparablement diferents de qualsevol altre recurs que abans hagin utilitzat els alumnes o hagi estat a disposició dels centres educatius. Aquesta és una realitat que els centres hauran de tenir present en les previsions que facin respecte als telèfons mòbils i altres instruments digitals de tipus personal.
L’ús de dispositius mòbils requereix establir pautes clares, factibles, que els mateixos alumnes comparteixin i puguin ajudar a aplicar i actualitzar. En tot cas, els centres han de ser conscients de la necessitat de tenir una visió adaptable i proactiva, oberta a incorporar nous coneixements i pautes d’actuació i reflectir-les en les seves normes de funcionament i organització.
Destacats
-
"Guia per a famílies cruels i malvades". Eines i recursos per a famílies i docents.
-
Document: "Infancia y pantallas. Evidencias Actuales y mètodos de análisis"
-
Publicació digital sobre el llenguatge emprat a les xarxes socials (Obre en una nova finestra)
Publicació digital: "El lenguaje secreto de los menores de edad en redes sociales"
-
Guia digital amb orientacions per a dur a terme activitats educatives (Obre en una nova finestra)
Document "Desconnect@s": Guía d'orientacions per a la realización d'activitats educatives amb nens i nenes de 10 a 12 anys
-
mòbils.edu (Obre en una nova finestra)
Programa d'innovació pedagògica mòbils.edu, que impulsa l'ús de dispositius mòbils (mòbils i tauletes) com a tecnologies educatives, integrades en les pràctiques educatives d'aula per adquirir la competència digital de l'alumnat i la millora en la resta de competències.
-
El programa mSchools és una iniciativa impulsada per la Fundació Mobile World Capital Barcelona, amb la col·laboració de la Generalitat, l’Ajuntament de Barcelona i la GSMA amb diferents projectes adreçats als centres educatius
-
Les tecnologies mòbils als centres educatius (Obre en una nova finestra)
Document aprovat pel Consell Escolar de Catalunya el 4/3/2015 amb recomanacions sobre l'ús dels dispositius mòbils als centres educatius
-
Anàlisi contextualitzada dels principals reptes que suposa l’ús de les tecnologies de la informació i la comunicació, en general, i dels dispositius mòbils, en particular, des de la perspectiva del procés d’aprenentatge.
-
Directrices para las políticas de aprendizaje móvil (Obre en una nova finestra)
Directrius de la UNESCO per a l'ús de tecnologies mòbils a l'educació com a elements ampliadors i enriquidors de les oportunitats educatives en diferents contextos.