Trobades de coordinació

Assistència a les trobades de coordinació dels Camps d'Aprenentatge 2015-2916:

Inscripció segons el Camp d'Aprenentage, fins al 9 de setembre de 2015

• Camps d

Del 15 al 31 de maig s'obre el període d'inscripció als Camps i als Entorns d'aprenentatge per al curs 2015-2016. Inscripció general per tots els Camps i Entorns a l'aplicatiu en línia. Inscripció específica a l'Entorn d'aprenentatge del Canigó al formulari. Consulteu abans què són i l'oferta pedagògica

• Manresa: la ciutat com a ecosistema

El CdA del Bages ofereix recursos educatius al professorat per treballar "La ciutat com a ecosistema" en el marc de les Trobades amb les ciències experimentals.

CdA del Bages
  • Jocs clàssics a Empúries

Amb aquest projecte, els alumnes de l'Institut de Flix han recuperat jocs d'època romana i grega i els posen novament en pràctica al jaciment d'Empúries, porta d'entrada de la civilització clàssica de Catalunya

CdA d'Empúries
  • Els alumnes fan de jurat dels pòsters de paleontologia

Els alumnes de la comarca van exercir de jurat dels pòsters científics del proper simpòsium de paleontologia, Reconstructing the terrestrial end-cretaceous paleoenvironments in Europe que se celebrarà a Tremp del 16 al 20 de setembre.

EdA de Tremp
  • Omplim de música escoles i instituts

La Campanya Dona la Nota ha tingut ha tingut un gran èxit, amb 553 escoles i Institus amb més de 150.000 alumnes. Ha comptat amb la l'addesió d'artistes coneguts. Videoclip

CdA Pau Casals
  • Xarxa d

Presentem la Xarxa d’Escoles Històriques de Barcelona (XEHB), que va néixer el curs 2011-2012 a partir de la constitució d’un grup de treball integrat per docents de diferents escoles i instituts de la ciutat de Barcelona, coordinats i assessorats pel CdA de la Noguera i el CdA de Barcelona.

CdA de Barcelona
  • Dia internacional del Peix Viatger 2014

L’Escola Enric Grau i Fontseré de Flix ha participat en l'observació i alliberament de 4.500 anguilons a la zona del Pas de la Barca de Flix amb motiu del Dia Internacional del Peix Viatger per conscienciar-nos de la importancia de la connectivitat dels rius.

EdA de Sebes i meandre de Flix
  • Celebració del dia de la Xarxa Natura 2000

Els alumnes de l'Institut Martí Dot completen l'estada al CdA de les Valls d'Àneu amb la celebració del dia de la Xarxa Natura 2000. Hi particpipen el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici i el projecte LIFE LimnoPirineus.

CdA de les Valls d'Àneu
  • Entorn d

Aquest nou curs 2015-16 es podran sol·licitar estades de 2 a 5 dies i sortides al nou Entorn d’aprenentatge del Canigó situat a les instal·lacions del Centre transfronterer d’estudis Pau Casals (Prada del Conflent).

EdA del Canigó
  • El CdA del Ripollès s

El CdA del Ripollès s'ha adherit al Projecte Rius de l'Associació Hàbitats per conservar i millorar l'estat dels nostres rius. Els alumnes que hi fan estada prenen dades de temparatura, cabal, nitrats, oxigen i Ph del riu Rigart i els hi envien per fer-ne el seguiment.

CdA del Ripollès
  • Inauguració de l

El 6 de març de 2015 s'ha inaugurat l'Entorn d'aprenentatge de Tremp. La seu d'aquest nou servei educatiu és a l'Epicentre, espai d'interpretació dels valors del patrimoni cultural i natural del Pallars Jussà. Per realitzar estades, els estudiants s'allotgen a l'Alberg del Pallars.

• L

El Departament d'Ensenyament ha establert un conveni amb diverses institucions del territori per crear l'Entorn d'aprenentatge de Pujalt (EdA de Pujalt). El nou entorn ofereix activitats didàctiques sobre meteorologia, astronomia i energies renovables adeçades als centres educatius i professorat de Catalunya.

EdA de Pujalt
  • Itinerari per la Garriga d

Itinerari escolar, del grup de treball "Arrela't a l'Empordà", per conèixer les construccions de pedra seca com a elements del paisatge i la regeneració de la vegetació després de l'incendi de l'estiu de 2012.

Vídeos dels CdA

Webs dels CdA

CdA de l'Alt Berguedà
(Guardiola de Berguedà)