• L

El Departament d'Ensenyament ha establert un conveni amb diverses institucions del territori per crear l'Entorn d'aprenentatge de Pujalt (EdA de Pujalt). El nou entorn ofereix activitats didàctiques sobre meteorologia, astronomia i energies renovables adeçades als centres educatius i professorat de Catalunya.

EdA de Pujalt
  • Entorn d

L'Entorn d'aprenentatge de Tremp converteix el paisatge del Pallars en un laboratori de gran format per interpretar el paisatge amb alumnes de primària i secundària. L'EdA ofereix activitats de geologia, patrimoni històric i recursos hidroelèctrics.

EdA de Tremp
  • Camps d

El 28 de juny es van fer públiques les adjudicacions per realitzar estades i sortides als CdA. A través de l'aplicatiu es pot consultar si les sol·licituds han pogut ser ateses. Des de l'aplicatiu, el centre educatiu ha d'acceptar o rebutjar l'assignació de l’estada o sortida. El termini és fins el 17 de setembre. Posteriorment s'haurà de formalitzar la inscripció.

• Casa Marsans "Històries d

Nova activitat de recerca de la Casa Marsans sobre aspectes històrics i socials del segle XX: la Barcelona burgesa, la Guerra Civil, la postguerra i el Franquisme, recollits fent ús de dispositius mòbils (tablets).

• Itinerari per la Garriga d

Itinerari escolar, del grup de treball "Arrela't a l'Empordà", per conèixer les construccions de pedra seca com a elements del paisatge i la regeneració de la vegetació després de l'incendi de l'estiu de 2012.

• Música, paisatge i emocions al Cap de Creus

Els alumnes d'ESO i de Batxillerat de l'Institut Baix Empordà visiten el Cap de Creus per reconèixer les emocions que es desperten al viure en contacte amb la natura i com millora la capacitat creativa.

• Els universitaris de Geografia visiten el CdA del Ripollès

Un grup d'universitaris de la Facultat de Geografia de la UB, amb el seu professor Romà Pujadas, volen conèixer l’activitat docent i d’investigació que desenvolupa el CdA a la Vall de Ribes.

• Jornada formativa per les 6es Olimpíades de Geologia de Catalunya

El Geoparc de la Catalunya Central i el CdA Bages realitzen, amb el professorat de ciències de la comarca, la 1a Jornada formativa per preparar les 6es Olimpíades de Geologia de Catalunya, que se celebrarà a el dia 6 de febrer de 2015.

CdA del Bages
  • Trobades de coordinació CdA

Enllaç per a la inscripció dels centres a les trobades de coordinació per a les estades als Camps i Entorns d'Aprenentatge.

• El joc dels racons del Monestir de Ripoll

El CdA del Ripollès proposa una nova lectura de la història de Catalunya a través d'una passejada per l'interior de l'església del Monestir de Ripoll.

CdA del Ripollès
  • Omplim de música escoles i instituts

La Campanya Dona la Nota ha tingut ha tingut un gran èxit, amb 553 escoles i Institus amb més de 150.000 alumnes. Ha comptat amb la l'addesió d'artistes coneguts. Videoclip

CdA Pau Casals
  • Dia internacional del Peix Viatger 2014

L’Escola Enric Grau i Fontseré de Flix ha participat en l'observació i alliberament de 4.500 anguilons a la zona del Pas de la Barca de Flix amb motiu del Dia Internacional del Peix Viatger per conscienciar-nos de la importancia de la connectivitat dels rius.

EdA de Sebes i meandre de Flix
  • Xarxa d

Presentem la Xarxa d’Escoles Històriques de Barcelona (XEHB), que va néixer el curs 2011-2012 a partir de la constitució d’un grup de treball integrat per docents de diferents escoles i instituts de la ciutat de Barcelona, coordinats i assessorats pel CdA de la Noguera i el CdA de Barcelona.

• Èxit del Young VolcandPark

El Young volcandpark, dut a terme a Olot del 21 al 24 de maig, com a congrés paral·lel del volcandpark tindrà la seva continuitat el 2014 a Hawai.

CdA de la Garrotxa
    (Olot)

Vídeos dels CdA

Webs dels CdA