QUÈ ÉS INTERCONTE ?

DESCRIPCIÓ DE L'ACTIVITAT

Es tracta d'un treball interdisciplinari i interescolar.

En una primera fase, cadascun dels nou grups elabora una presentació del seu grup d'alumnes i de l'escola, i a més hi adjunta les fotografies respectives. En cap cas no es mencionarà ni el nom de l'escola ni el de la localitat, ja que hi ha un joc de pistes en el qual s'haurà d'endevinar el poble o ciutat.

En la segona fase, l'activitat consisteix en redactar contes, però desglossats en les tres parts: presentació, nus i desenllaç.

Un grup A construeix la primera part del conte: la presentació i envia aquest text a un grup B, aquest elabora el nus, tenint en compte les idees desenvolupades en el text anterior.

Posteriorment, el grup B envia la presentació que ha confeccionat el grup A i el nus que han construït ells a un grup C, per a que aquest redacti el desenllaç.

Cada vegada que un grup acaba la seva part, aquesta queda a l'abast de tothom en un lloc web.

De manera simultània, al grup A, els grups B i C també comencen a elaborar respectivament la presentació d'altres contes, i segueix el mateix procés explicat anteriorment.

El resultat final és l'obtenció de tres contes, i en cadascun d'ells, els tres grups han intervingut realitzant una part diferent.

Concretament en aquest projecte intervenen nou grups agrupats en tres ternes, la qual cosa suposa la creació de nou contes diferents creats de forma conjunta.

Finalment, en la tercera fase, tots els alumnes participants en la creació d'un conte trien els diferents títols i en fan les corresponents il·lustracions.

La utilització del lloc web potencia que cada alumne tingui interès per la tasca del seu grup i per llegir les realitzacions de la resta de grups.

GRUP D'ALUMNES AL QUAL S'ADREÇA

Alumnes de cicle mitjà d'educació primària (de 3r i de 4rt curs).

TEMPORALITZACIÓ

· Primer trimestre: Realització del lloc web i redacció de les presentacions dels grups i les escoles acompanyades de les fotografies.
· Segon trimestre: Elaboració de l'interconte.
· Tercer trimestre: Guarniment dels contes amb treballs plàstics i d'expressió oral. Realització del treball sobre la localitat i/o comarca de cada grup.

OBJECTIUS

- Motivar els alumnes per produir textos literaris, adequats a l'edat, mitjançant les Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC).
- Fomentar el treball individual, en grup classe i en macro grup.
- Utilitzar l'expressió artística, visual i plàstica com a eina comunicativa per enriquir els textos creats.
- Aprendre a usar, de manera adequada a l'edat, els mitjans tecnològics a l'abast dels nens.
- Mostrar el nostre entorn més proper, localitat i comarca, a alumnes d'altres indrets.
- Tenir curiositat per descobrir l'entorn on viuen els alumnes del projecte.
- Implicar els pares i mares dels alumnes en les tasques que realitzen els seus fills tot establint mecanismes comunicatius entre tots els membres de la comunitat educativa (alumnes, mestres i pares).