![]() |
![]() |
(versió per imprimir) |
És el document en què lAdministració exposa la determinació final dun procediment administratiu. La resolució és prèvia a lexecució i als procediments ordinaris o extraordinaris de revisió. El to és formal i neutre.
Mida del full: ISO A4.
Tractament personal
Emissor: 1a persona del
singular: resolc.
Si lemissor és un òrgan col·legiat:
3a persona del singular: resol.
Receptor individual: 3a persona del singular: presenta, li correspon, la seva sol·licitud.
Receptor col·lectiu: 3a
persona del plural: presenten, els
correspon, la seva sol·licitud.
1. Identificació de la
resolució (opcional)
Aquest apartat facilita les dades didentificació de lexpedient a què fa referència la resolució. Hi poden constar les dades següents:
núm.
dexpedient
departament, unitat, etc. que lemet
Expedient 235
de lÀrea de Personal dAdministració
i Serveis de la Universitat Autònoma de Barcelona
2.1. Exposició dantecedents i fonaments de dret
Shi concreten els antecedents i les accions en paràgrafs independents que shan dut a terme des de linici de lexpedient. Els diversos paràgrafs es poden numerar o bé es poden introduir amb les formes atès i vist (i els femenins i els plurals respectius). També es poden utilitzar totes dues solucions a la vegada.
1. El 28 de
març del 2000, el senyor Antoni Mateu Giralt va presentar
[...]
2. L11 de maig, aquest departament va publicar [...]
2. El 21 de setembre [...]
Vist/Vista: | 1. [...] |
2. [...] |
Atès/Atesa | 1. [...] |
2. [...] |
Vist/Vista
(o Vist que) [...]
Atès/Atesa (o Atès que) [...]
Tot seguit, en el cas que la resolució sigui motivada, sexposen els fonaments de dret que justifiquen la decisió o la resolució presa (també en paràgrafs independents els uns dels altres).
Pel que fa a la redacció, els criteris són els mateixos de linforme: cal expressar-se duna manera sistemàtica, senzilla i lineal, i shan de tenir en compte els elements següents: lordre, la claredat i la concisió. Per tant, shi han dordenar lògicament les dades i explicitar-hi només les que siguin necessàries.
El darrer paràgraf pot acabar amb una expressió que faci denllaç amb lapartat següent (2.2), o una explicitació de la competència legal en aquesta matèria de qui signa la resolució.
Per tant,
RESOLC:
Per això,
RESOLC:
Fent ús de les atribucions que mhan estat conferides per [...]
RESOLC:
Atès que aquests antecedents es refereixen a fets anteriors, en aquest apartat es pot utilitzar el pretèrit perfet o el pretèrit indefinit.
[...] va rebre
una sol·licitud [...]
[...] ha estudiat lexpedient de [...]
[...] ha presentat un recurs [...]
2.2. Resolució
Sinicia amb la forma verbal RESOLC aïllada del text i seguida de dos punts, usada a tall de títol de lapartat, i tot seguit sexposen resumidament també en paràgrafs independents i numerats les decisions preses en el procediment administratiu seguit. Cadascun daquests paràgrafs sha dintroduir amb la conjunció que (escrita amb majúscula inicial) sempre que la primera frase tingui un verb conjugat.
RESOLC:
1. Que la llicència
[...]
2. Que el recurs [...]
En aquest apartat
sha dutilitzar el present dindicatiu.
3. Datació
La població i la data se separen amb una coma. El dia i lany sescriuen amb xifres; el mes, amb lletres. No hi ha dhaver punt final.
Sabadell, 28 de març
de 1999
4. Signatura
Càrrec, precedit de larticle
corresponent
Signatura
Nom i cognoms
El càrrec sha descriure precedit de larticle corresponent, però sense el tractament protocol·lari. Per exemple:
La gerent
[Signatura]
Joana Vilamajor i Fresquet
Si la resolució semet
per delegació, cal que hi consti Per delegació
o bé P.d.
Remarques
Convé evitar-hi lús de la veu passiva (li serà imputat en comptes de la Comissió li imputarà), de les formes verbals impersonals (sestableix en comptes destableixo) i de la forma HE RESOLT (en comptes de RESOLC que és la més indicada, ja que el present és el temps verbal que ha de predominar en una resolució).
Daltra banda, cal usar haver de o caldre per a expressar obligatorietat, i evitar en aquest cas les formes verbals de futur (el sol·licitant presentarà).
La Comissió ha de considerar
[...]
[...] cal que el sol·licitant presenti [...]
La Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, estableix quines són les resolucions que han de ser motivades, i també altres aspectes normatius daquest document.
També convé incloure-hi
una referència a la disposició o a lacte en
què es fonamenta la capacitat de lòrgan per
a resoldre. Aquesta referència és obligatòria
quan aquesta capacitat és delegada.