EL NEN NOU I DIFERENT

9 FEBRER
- Què et suggereix el títol? Mira la portada del llibre i digues qui pot ser el nen nou i perquè.
- Mirant les dues primeres pàgines del començament del conte digues dues diferències entre el poblat i el teu poble?
- En aquestes mateixes pàgines hi ha l'escola, com ho saps?
10 FEBRER
- Mirant la portada hi ha l'autor del llibre, com es diu? Si vols saber més coses d'ell treballa la seva biografia en aquest enllaç: http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/lectures/marduix/comencem1.htm
11 FEBRER
- Busquem informació de Nuagumbé i Zorianiqué, és diferent de la del nostre poble. Situem els pobles en un mapa, posant la nostra població i la del nen nou.
12 FEBRER
- Quines feines tenen els pares dels nens i de les nenes de Nuagumbé? Són iguals com les dels nostres pares?
- Quins productes carregaven als vaixells que arriben a Zorianiqué? Què són i per què els utilitzem?
13 FEBRER
- Comparem la nostra escola i la de Nuagumbé. Com són els edificis? Quin material escolar tenim i tenen? Aprenem les mateixes coses?
- Què és el que més ens agrada de l'escola? Coincidim amb els nens i les nenes de Nuagumbé?
16 FEBRER
- Què signifiquen tots els signes que tenen a sobre el cap els nens, les nenes i el lloro de Nuagumbé? Per què els fa servir l'il·lustrador?
- Com diu l'autor que són els nens i les nenes de Nuagumbé? I com és el nen nou, en Joan?
17 FEBRER
- Quan els nens i les nenes de Nuagumbé van veure el Joan, es van entendre de seguida?
- Penses que tots i totes som diferents com explica l'Enric Larreula? Per què?
18 FEBRER - Com ens explica l'autor això de ser diferents?
- Per què aquell dia, que havia arribat el Joan a Nuagumbé, tots els nens i les nenes havien sortit contents de l'escola?
19-23 FEBRER
EL REI CARNESTOLTES M'HA PRES ELS LLIBRES I NO EM DEIXA FER PREGUNTES.
24 FEBRER
- Per anar completant el treball, et demano que omplis la fitxa:

Títol:

Autor:

Il·lustrador:

Col·lecció:

Editorial:

Nº de pàgines:

25 FEBRER
- Com hem pogut veure els nens i nenes de Nuagumbé es comuniquen per ordenador, doncs si els haguèssim d'escriure un correu electrònic que voldries saber, preguntar, explicar....
26 FEBRER
- Què t'ha semblat el llibre?
- El recomanaries a algú/una?
- Com el puntues?
( Per contestar pots utilitzar les cares: molt, una mica, gens, m'ha fet plorat, m'ha sorprès, he quedat satisfet/a.)