9 FEBRER |
- Què et suggereix el títol? Mira la portada del llibre i digues qui pot ser el nen nou i perquè. - Mirant les dues primeres pàgines del començament del conte digues dues diferències entre el poblat i el teu poble? - En aquestes mateixes pàgines hi ha l'escola, com ho saps? |
||||||||||||
10 FEBRER |
- Mirant la portada hi ha l'autor del llibre, com es diu? Si vols saber més coses d'ell treballa la seva biografia en aquest enllaç: http://www.edu365.cat/primaria/muds/catala/lectures/marduix/comencem1.htm | ||||||||||||
11 FEBRER |
- Busquem informació de Nuagumbé i Zorianiqué, és diferent de la del nostre poble. Situem els pobles en un mapa, posant la nostra població i la del nen nou. | ||||||||||||
12 FEBRER |
- Quines feines tenen els pares dels nens i de les nenes de Nuagumbé? Són iguals com les dels nostres pares? - Quins productes carregaven als vaixells que arriben a Zorianiqué? Què són i per què els utilitzem? |
||||||||||||
13 FEBRER |
- Comparem la nostra escola i la de Nuagumbé. Com són els edificis? Quin material escolar tenim i tenen? Aprenem les mateixes coses? - Què és el que més ens agrada de l'escola? Coincidim amb els nens i les nenes de Nuagumbé? |
||||||||||||
16 FEBRER |
- Què signifiquen tots els signes que tenen a sobre el cap els nens, les nenes i el lloro de Nuagumbé? Per què els fa servir l'il·lustrador? - Com diu l'autor que són els nens i les nenes de Nuagumbé? I com és el nen nou, en Joan? |
||||||||||||
17 FEBRER |
- Quan els nens i les nenes de Nuagumbé van veure el Joan, es van entendre de seguida? - Penses que tots i totes som diferents com explica l'Enric Larreula? Per què? |
||||||||||||
18 FEBRER | - Com ens explica l'autor això de ser diferents? - Per què aquell dia, que havia arribat el Joan a Nuagumbé, tots els nens i les nenes havien sortit contents de l'escola? |
||||||||||||
19-23 FEBRER |
EL REI CARNESTOLTES M'HA PRES ELS LLIBRES I NO EM DEIXA FER PREGUNTES. | ||||||||||||
24 FEBRER |
- Per anar completant el treball, et demano que omplis la fitxa:
|
||||||||||||
25 FEBRER |
- Com hem pogut veure els nens i nenes de Nuagumbé es comuniquen per ordenador, doncs si els haguèssim d'escriure un correu electrònic que voldries saber, preguntar, explicar.... | ||||||||||||
26 FEBRER |
- Què t'ha semblat el llibre? - El recomanaries a algú/una? - Com el puntues? ( Per contestar pots utilitzar les cares: molt, una mica, gens, m'ha fet plorat, m'ha sorprès, he quedat satisfet/a.) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |