TALLER | ÀREA | NIVELL | RESPONSABLE | OBJECTIUS/ACTIVITATS |
DOSSIER ALUMNES
|
MATERIAL | OBSERVACIONS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
VIDEO
|
ANGLÈS
|
Primària | Jordi Cases, Anna D. Llorenç | Complementar l'anglès de manera lúdica, fent un video. |
No
|
Càmara de video, material de plàstica. Còmics en anglès | |
CONTE
ANGLÈS
|
ANGLÈS
|
Cicle Mitjà | Fina Garcia | Treballar el conte "Rinxols d'pr" en anglès. Fer un còmic, treballar estructures en anglès, representar el conte i filmar-lo |
No
|
Material de dibuix i pintura. Video | |
ENGLISH
GAMES
|
ANGLÈS
|
Cicle Mitjà i Superior | Albert Estrada | Crear jocs d'anglès adequats als continguts impartits a classe. Triar el joc, organitzar la feina, adequar la llengua al joc, i realitzar-lo |
No
|
Fusta, cartolina i pintures | |
L'AIGUA
|
CONEIXEMENT
DEL MEDI
|
Infantil i 1r. | Carmina Vilarasau | Observar les característiques de l'aigua. A través de l'experimentació aprendre conceptes com: transparència, moviment, higiene, dissolució, bombolles, gust de l'aigua.... |
Sí
|
ampolles, molinet d'aigua, recipients, embuts, bomba d'aigua, sabó, peixera, .... | S'han utilitzat materials i fitxes del quadern de Ciència 3/6 |
ANEM
A LA FLECA
|
CONEIXEMENT
DEL MEDI
|
Infantil | Albert Catot i Roser Garcíaq | Conèixer i identificar els ingredients del pa. Elaboració de pa |
Sí
|
Farina, aigua, llevat, taula, tallant, gibrell, plata, forn | Es va portar a terme al forn del poble |
METGES
|
CONEIXEMENT
DEL MEDI
|
Infantil | Anna Riba i Aurèlia | Perdre la por a anar al metge. Conèixer la seva feina i les seves eines. Aprendre a cuidar-se el mal de coll i la càries |
No
|
Maletí de metge per a cada alumne. Bata blanca. Material i utensilis mèdics. Diapositives i contes | |
EXPERIMENTS
|
CONEIXEMENT
DEL MEDI
|
Infantil | Rosa Traver | A partir de l'experiència fer deduccions, hipòtesis, comprovar-ho i fer conclusions. Activitats: Construcció de rampes amb diferents inclinacions, classificació de fulles, experiments amb aigua. |
Sí
|
Rampes i cotxes, boles i tubs, fulles, aigua i materials que hi suren i que no hi suren. | |
MUNTATGE
D'UNA PEIXERA
|
CONEIXEMENT
DEL MEDI
|
Infantil | Llorenç Planes | Muntar una peixera tot fent servir l'observació i la reflexió en cadascun del passos a seguir |
Sí
|
Aquari, sorra, pedres, motor o bomba, peixos, algues, netejador, menjar de peixos | Hi ha un taller de la Montse Castanys com aquest per Primària. |
LES
FULLES (LA TARDOR)
|
CONEIXEMENT
DEL MEDI
|
Infantil | Dolors Crespi | Identificar les modificacions dels arbres i les fulles a la tardor. Classificar fulles per color, mida, forma. Formular possibles resultats abans de passar a l'acció prevista. |
No
|
Fulles, cola, ceres, planxa, cartolina. Pintura | |
CONEIXEMENT
DEL COS
|
CONEIXEMENT
D'UN MATEIX
|
Infantil | Anna Costa | Adonar-se de les possibilitats del propi cos, conèixer les seves parts. Adquirir un correcte esquema corporal. Activitats: Observació al mirall i dibuis. Cançó "El Joan petit". Dansa. Empremptes amb pintura. Conèixer les articulacions..... |
Sí
|
Plastilina, vernís i pinzells, pintura, llapis, gomets, cola, tisore, dossier per cada alumne. | |
MECÀNICA
|
FÍSICA
/ MATES
|
Cicle Mitjà i Superior | Ismael Monfort | Conèixer alguns aspectes de la mecànica de la bicicleta. Aprendre a arreglar una roda punxada, muntar i desmuntar parts de la bici. |
No
|
Eines, bicicleta, Quadern "Les mates i la bici" Ed. Onda. | |
TEATRE
|
INTERDISCIPLINAR
|
Tots | Mestres de Castellcir | Preparar l'obra de teatre de Sant Jordi: aprendre el text, fer decorats i disfresses.. |
No
|
Material de plàstica per les disfresses i decorats. | |
EXPRESSIÓ
I TITELLES
|
LLENGUA
|
EI5, 1r. i 2n. | Anna Domènech | Treball sobre embarbussaments, timbres de veu i vocalització. Rrepresentació amb titelles de l'embarbussament |
No
|
Mirall, guinyol, cassette gravadora, materials plàstica | Alerta amb passar massa temps en la construcció dels titelles |
DIARI
|
LLENGUA
|
Infantil | Carmina Vilarasau | Fomentar l'interès pel diari. Conèixer diferents diaris. Analitzar un diari: titulars, imatges, text... Retallar textos i fotos del diari. Confegir el nom amb les lletres retallades. Utilitzar un diari per fer paperines... |
Sí
|
Diferents diaris | |
BIBLIOTECA
|
LLENGUA
|
Cicle Superior | Mercè Piedra | Conèixer el funcionament d'una biblioteca. Classificació dels llibres. Fitxes. Lectura |
No
|
Gomets, etiquetes, fitxes, plàstic de forrar | |
LA
RATETA QUE ESCOMBRAVA L'ESCALETA
|
LLENGUA
|
Infantil | Anna Costa | Treball sobre el conte, interpretació, estructures i frases. Representació |
Sí
|
Teatrí i titelles (CRP Moià) Conte | |
DÒMINO
DE SINÒNIMS
|
LLENGUA,
MATES
|
Primària | Conxita Forcada / M. Castanys | Aprendre a buscar sinònims. Classificar imatges i noms. Construir un dòmino i jugar-hi |
No
|
Diccionari de sinònims. Suro. Imatges. Paper, llapis i colors. | |
REVISTA
SOBRE L'ART
|
LLENGUA,
PLÀSTICA
|
Cicle Mitjà i Superior | Montse Castanys | Fer la revista n. 22 de l'escola de Castellcir, treballant el tema de l'ART. Passar enquestes i fer entrevistes. Elaborar la portada de la revista. Buidar enquestes |
No
|
Ordinador. Estris per dibuixar i escriure | Ha quedat feina per acabar. |
TEATRE
|
LLENGUA,
PLÀSTICA
|
Primària | Sergi Almendros | Construcció d'un teatrí i elaboració de guions de teatre. Anàlisi de gags (video del Tricicle). Escriure el guió teatral del Dinociment. |
No
|
Fustes, cargols, pintura.... | |
FEM
LA REVISTA
|
LLENGUA,
PLÀSTICA
|
EI5, 1r. 2n. i 3r. | Montserrat Castanys | Analitzar diferents revistes. Fer la portada del n. 18 de la revista de l'escola de Castellcir i muntar-la amb els textos i treballs de la resta d'alumnes. |
No
|
Diferents revistes. | |
CONTE
CONTAT, NO S'HA ACABAT
|
LLENGUA,
PLÀSTICA, MATES
|
EI5 i 1r. | Cristina Vall | Analitzar el contingut verbal de diferents contes (Els 3 porquets. El llop, el garrí l'ànec i l'oca. El conillet). Relacions text-imatges. Aspectes plàstics |
Sí
|
Materials de plàstica. | |
MATES
DIVERTIDES
|
MATEMÀTICA
|
Primària | Conxita Forcada | Treballar de manera lúdica aspectes matemàtics: jocs amb daus per operacions matemàtiques, jocs amb el calendari, geometria amb escuradents, funcionament del Logico Piccolo, geometria amb llumins, dòmino de fraccions... |
Sí
|
Calculadora, estris d'escriure, escuradents, llumins, daus... | |
JOCS
MATEMÀTICS
|
MATEMÀTICA
|
Cicle Mitjà | Marta Camprubí | Treballar de diferent manera les matemàtiques. Estimular la imaginació. Jocs amb escuradents, amb calculadora, de botiga. Elaborar taules de multiplicar, dóminos... |
Sí
|
Escuradents, calculadora, balança | |
MATEMÀTICA
RECREATIVA
|
MATEMÀTICA
|
4t. 5è. i 6è. | Teresa Cerarols | Estimular la imaginació i el treball de recerca per trobar solucions a un problema. Ajudar els alumnes que tenen por o desconfiança davant les mates a través de jocs, il·lusions òptiques, puzzles.... |
Sí
|
Calculadora, escuradents, cordes, jocs de classe... | |
FEM
EXPERIMENTS
|
MEDI
NATURAL
|
Cicle Superior | Teresa Cerarols | Iniciar-se en l'aprenentatge de la Ciència amb l'observació i el descobriment. Experimentar la pressió atmosfèrica amb un recipient que es comprimeix i passant un ou dur pel broc d'una ampolla. Bullir aigua en un vas de paper. Electricitat estàtica. |
Sí
|
Llauna d'oli de cotxe, ou dur, ampolles de vidre, fogonet, recipients, globus, piles, portabombetes, fils conductors.... | |
EXPERIMENTS
AMB AIRE, SO I COLOR
|
MEDI
NATURAL
|
Infantil i Cicle Inicial | Llorenç Planes | Aprendre a plantejar-se dubtes, reflexionar i comprovar alló que hem anticipat.Organitzar treballs d'experimentació dels fenòmens físics aire, so i color |
Sí
|
Cordill, globus, llaunes, fustes paper vegetal, cordes de guitarra, clavilles, palles de beure, cartró, pintura, punxons | |
LES
FORMIGUES
|
MEDI
NATURAL
|
Cicle Inicial i mitjà | Anna Domènech | Conèixer i reconèixer els insectes, saber com viuen les formigues. Observar un formiguer i com es construeix en un terrari. |
Sí
|
Fitxes, formiguer, terra, sorra i formigues | |
FÒSSILS
I BOLETS
|
MEDI
NATURAL
|
Primària | Anna Domènech i Lluís Rovira | Identificar propietats d'objectes i organismes a partir de l'observació i l'anàlisi. Classificació de roques, fongs i fenòmens geològics. Activitats: Sortida a buscar fòssils, classificació de fòssils, Sortida a buscar bolets |
Sí
|
Bosses, capses, cartolines, fitxes de classificació | Va faltar una sessió per arrodonir la classificació dels bolets. |
ÒPTICA
|
MEDI
NATURAL
|
Cicle Superior | M. Helena Soldevila | Anatomia del globus ocular i dissecció d'un ull de xai. Òptica geomètrica, formació d'imatges en un sistema òptic convergent. Diferenciació de lents. |
Sí
|
Ull de xai, focus lluminós, lents... | Hi ha també un altre taller semblant que va dur a terme la Imma Petitbó i que inclou una visita a l'òptica de Moià. |
ELECTRICITAT
|
MEDI
NATURAL
|
Cicle Superior | Josep Blancafort | Nocions de electricitat i magnetisme. Construcció d'un pulsimetre. |
No
|
Pila 4V. Bombeta 4 V filferro, cable, fusta, portalàmpares. | |
QUÍMICA
|
MEDI
NATURAL
|
Cicle Superior | Carlos Ibáñez | Aprendre nocions elementals de química. Definició. Separació de barreges. Colorants. Aplicacions de productes: antioxidants, aromes, medecines, reaccions químiques bàsiques... |
No
|
Equip de Ciència | |
MESCLES
|
MEDI
NATURAL
|
Infantil | Paquita Rifà | Experimentar fent barreges i dissolucions, amb diferents sòlids i líquids. Comprovar el magnetisme i experimentar amb imants. Separar els colors de la tinta de retolador mitjançant la tècnica de cromatografia. |
Sí
|
Aigua, llet, oli, sal, sucre, cola cao, imants, tinta de retoladors, paper assecant | És l'adaptació per a Infantil del taller Mescles i Dissolucions de Primària. |
EXPERIMENTEM
AMB L'AIRE
|
MEDI
NATURAL
|
Primària | Llorenç Planes Lurdes Castells | Observar característiques de l'aire, comprimir-lo, pesar-lo, guardar-lo. Pressió atmosfèrica. Inflar globus xuclant, el sifó, propulsió de l'aire. Experimentar el moviment ascendent de l'aire. Construir un globus aerostàtic. |
Sí
|
Globus, xeringues, ampolles, filferro, paper de seda, cartolines, cola, | Són dos tallers diferents sobre el mateix tema. |
MESCLES
|
MEDI
NATURAL
|
Infantil | Paquita Rifà | Experimentar fent barreges de sòlids amb líquids, líquids amb líquids. Experimentar amb imants, construïr un imant per la nevera amb gomets, una canya de pescar imantada. Separació dels colors de la tinta del retolador: cromatografia |
Sí
|
Imants, aigua, llet, oli, sucre, sal, cola cao, retoladors, paper assecant, cartolina... | És una adaptació per a Infantil del taller de Mescles i Dissolucions de primària. |
MESCLES
I DISSOLUCIONS
|
MEDI
NATURAL
|
Primària | Paquita Rifà | Separar els elements de mescles i dissolucions mitjançant diferents tècniques: destil·lació, magnetisme, decantació, filtració, cristal·lització, cromatografia |
Sí
|
Fogonet, aparell de destil·lació, sulfat de coure, sal, llimadures de ferro, imants, retoladors, paper assecant, embut, | |
EL
LLIBRE DEL POBLE
|
MEDI
SOCIAL
|
Cicle Mitjà | Montse Castanys | Fer un tríptic desplegable sobre el poble, preparant els textos i dibuixos i aprofundint en el coneixement del propi poble |
Sí
|
Mapes, fullets informatius, fotografies... | |
CUINA
|
MEDI
SOCIAL
|
Tots | Diferents | Elaboració de receptes. Transformació d'aliments. Conèixer el funcionament d'un restaurant. Parar taula.... |
Sí
|
Ingredients per l'elaboració dels diferents plats i estris de cuina adients. | Hi ha un gran nombre de tallers de cuina, amb gran varietat de receptes i dirigits a diferents edats. |
FOTOGRAFIA
|
MEDI
SOCIAL
|
Primària | Jordi Cases | Aproximar-se al món de la fotografia. Fer fotografies amb diferents càmeres. Construir una cambra fosca i utilitzar-la |
Sí
|
Càmeres fotogràfiques d'un sol ús. Líquids reveladors, paper fotogràfic, material de reciclatge. | |
FOTOGRAFIA
|
MEDI
SOCIAL
|
Cicle Superior | Roger Torras | Dominar bàsicament la càmara reflex mecànicament. Dominar les variables fotogràfiques: llum, obertura, velocitat, enfoc, contrallum. Revelar còpies fotogràfiques. Fotografiar l'entorn del poble per l'arxiu del projecte de patrimoni per l'Unescol |
No
|
Càmares reflex, trípode, cubetes, pinces, líquids reveladors, paper sensible, canó de llum, llum vermell, rodets. | Cal disposar d'un lloc completament fosc per la caixa fosca. Per la sessió de revelat cal la participació d'un fotògraf afeccionat o professioanal. |
FEM
CANÇONS
|
MÚSICA
|
Infantil i Cicle Inicial | Montse Castanys | Passar-ho bé cantant, inventant personalització de cançons, buscar ritmes... Fer acompanyaments, fer un cançoner |
Sí
|
CDs Supermúsics 3 i Els infants canten cançons. Instruments de percussió | |
COSIR
|
PLÀSTICA
|
Primària | Fina Garcia | Saber utilitzar l'agulla i el fil per fer diferents punts. Treballar la motricitat fina. Fer un estoig amb roba. Fer una teranyina en una cartolina. Dissenyar un jersei amb sanefes |
Sí
|
Fils, llana, cintes, canemassos, agulles, tisores, plantilles, cartolina, roba, | |
MODELATGE
|
PLÀSTICA
|
Cicle Mitjà | Teresa Cerarols | Aprendre diferents procesos de modelatge utilitzant diferents eines. Realització d'una marieta per posar llapis, pasta de paper i pasta de farina per fer un treball que representa el fons marí. |
No
|
Fang, eines per treballar-lo, cola, vernís, pintures, pasta de sal i pasta de paper | |
RECICLATGE
|
PLÀSTICA
|
Infantil i 1r. | Carmina Vilarasau | Prendre consciència del reciclatge de materials de plàstic, cartró, filferros i llaunes. Construir joguines i objectes decoratius. Activitats: fer un avió, una escultura i un robot. |
Sí
|
Rotllos paper WC. Ampolles detergent, envasos, enganxines, xinxetes, papers adhesius, pintura, capses cartró, escuradent | Al final del taller es llença als diferents contenidors el material sobrant. |
BOSSES
|
PLÀSTICA
|
Infantil | Paqui | Aprendre a pintar roba. Distingir olors. Fer bossetes d'olor amb roba pintada i herbes aromàtiques. Reconèixer olors |
Sí
|
Roba, pintura, cintes, romaní, espígol, maduixes, colònia, llimona | |
DISFRESSES
|
PLÀSTICA
|
Infantil | Calders, Paquita, Dolors C. | Realització de diferents disfresses: pirates, colors, pollets, galls i gallines. |
No
|
bosses, robes, cartolines, pintures, retoladors.... | Són 3 tallers diferents, amb les mateixes característiques |
MACRAMÉ
|
PLÀSTICA
|
Cicle Mitjà i Superior | Isabel M. Flores | Aprendre a fer el punt de macramé. Fer un polsera i un penjador de testos. |
No
|
Corda | |
FEM
MITJA
|
PLÀSTICA
|
4t. 5è. i 6è. | Iaies cosidores | Aprendre a fer el punt de mitja, a canviar de passada. Fer-se una bufanda. |
No
|
Agulles de fer mitja i llana | |
ARTS
PLÀSTIQUES
|
PLÀSTICA
|
Primària | Manel Doblas | Analitzar els elements visuals i plàstics de l'entorn. Dominar el gest a l'hora de fer esquemes, esbosos, apunts... Observació a l'exterior dels elements més importants. Fer una pintura sobre tela |
No
|
Pintures, pinzells, teles i paper | |
FANG
|
PLÀSTICA
|
Infantil | Helena Padrós | Familiaritzar els nens amb el material treballant tècniques i hàbits bàsics. |
No
|
Fang, espàtules, motllos, pintures i purpurina | |
FER
MAONS
|
PLÀSTICA
|
Infantil | Sebastià Argelaguer i Carmina | Conèixer i aprendre la tècnica antiga de fer maons. Preparar el fang, fer els totxos amb motlles, assecar-los, coure els maons (al forn del poble), treballar amb el fang sobrer, fent figures i pintant-les |
Sí
|
Terra argilosa, aigua, motlles de fusta, forn | Els maons es van utilitzar posteriorment per construir una caseta al pati. |
NO
HO LLENCIS
|
PLÀSTICA
|
Infantil | Teresa Cerarols | Crear animals fantàstics a partir de materials que llencem. Classificar materials segons el tipus, conèixer els contenidors on cal llençar-los per reciclar. Fer un porquet amb taps d'ampolla i gots de iogurt. Fer una serp amb gotets petits de plàstic |
No
|
Material de plàstica i plats, gots, envasos de plàstic | Hi ha un taller d'invents, de la Lurdes, amb els mateixos objectius. |
MAQUILLATGE
|
PLÀSTICA
|
Tots | Aprendre a maquillar-se. Conèixer el material. Fer diferents tipus de maquillatge i caracteritzacions |
Sí
|
Pintures maquillatge, pinzells, purpurina, esponja | ||
MANUALITATS
|
PLÀSTICA
|
6è. | Maria Pous i Marta Camprubí | Fer manualitats per vendre. Experimentar amb els materials i eines. Producció de posavasos de suro i fulles seques, imants nevera, estampar mocadors i punts de llibre, ratetes de fang, calendaris i centres nadalencs |
No
|
Suro, roba, pintura, fang, cartolina, fulles seques, pintura a l'oli | |
MIRÓ
|
PLÀSTICA,
CONEIXEMENT DEL MEDI
|
2n. 3r. | Marta | Conèixer l'obra de Mirò i habituar-se a observar obres d'art. Veure diapositives i llibres amb diferents obres del Miró i comentar-les. Fer el trencaclosques d'un quadre. Triar un quadre i reproduir-lo amb pintura. |
No
|
Llibres, diapositives, pintures, teles pel quadre. | |
TITELLES
|
PLÀSTICA,
LLENGUA
|
Infantil | Cristina Hernàndez | Construir titelles utilitzant diferents destreses manuals. Donar "vida" als personatges fent representacions. |
Sí
|
Material de plàstica. Pals de gelat | |
TITELLES
|
PLÀSTICA,
LLENGUA
|
Cicle Inicial | Anna Costa | Construir un titella a partir d'un projecte inventat per cada alumne. Descripció física del personatge utilitzant adjectius. Text instructiu sobre com fer el titella. |
Sí
|
Material de plàstica | |
CREATIVITAT
|
PLÀSTICA,
LLENGUA
|
Infantil | Teresa Cerarols | Coneixement i manipulació de diferents materials. Realització d'una màquina amb material reciclable i una girafa. |
No
|
Material reciclable. Pintura i cola | Hi ha un resum amb fotos i tot el procés de com es va desenvolupar el taller. |
MESCLES
I DISSOLUCIONS
|
QUÍMICA
|
Cicle superior de primària | Anna Oliveras | Recòneixer les mescles i dissolucions i aprendre diferents tècniques per separar-les |
Sí
|
Fogonets, peus, pinces, tubs d'assaig, gradeta, reixeta, triangle, vas de precipitats, erlenmeyer, matràs de fons rodó.. | Aquest taller està fent durant 4 sessions |
INFORMÀTICA
|
TIC
|
Primària | Paquita Rifà | Conèixer i utilitzar editors de text, programes de tractament de la imatge i navegació per Internet. |
Sí
|
Ordinadors, disquets, CD Rom | Aquests tallers fa temps que han estat preparats. Cal actualitzar-los per dur-los a la pràctica. Alguns dels programes ja no es fan servir. |