COLÒNIES AL DELTA DE L'EBRE

Els dies 5, 6, 7 i 8 novembre els de 4t, 5é, i 6é de la ZER del Moianès, vam anar de colònies a Delta de l'Ebre.
Ens vam parar a dinar a Tortosa "Castell de la Zuda" i, en acabar, pujàrem a l'autobús i cap a l'Alberg Mossèn Antoni Batlle de Deltebre.

Vam deixar les maletes i directament cap a l'Ecomuseu i vam veure uns peixos enormes, camps d'arròs, un observatori d'ocells, la barraca dels pescadors, arts de pesca, un llagut... En acabar tornàrem a l'alberg i ens donaren les habitacions. Per sort els nens de cada poble vam poder dormir junts.
.

L'endemà vam fer una excursió de tot el dia en bicicleta (30 km) fins a la bassa de l'Encanyissada que és molt gran, i, la casa de fusta. Des d'un mirador vam observar l'hàbitat del lloc.

Després de sopar férem el joc de nit, van venir els "focs follets" i si fèiem el que ens deien ens donaven aigües de diferents colors que teníem que reunir i llavors ens donarien aigua neta.

Al dia següent, desprès d'esmorzar i, amb un vent molt fort i fred vam anar amb barca fins a la desembocadura del riu Ebre. En Ramon i la Neus ens van deixar uns prismàtics per veure el millor dels ocells. Al tornar vam anar a comprar els records el poble del Deltebre. Després de sopar varen fer las representacions, unes sobre el Delta, altres de hallowen, altres de las colònies, de rates... De tota mena.
L'endemà vam fer una "GINCAMA" per l'Ecomoseu i l'Escola del parc, vam fer moltes proves: buscar les coses que no pretenien a l'hort, la de buscar els peixos, la de reconèixer els ànecs, la de les potes i els becs i la piràmide alimentaria.
Abans de dinar una gran paella d'arròs, vam veure una pel·lícula sobre el conreu i els diferents tipus d'arròs. Després de dinar vam marxar cap a casa.

Classe dels Diables Grallers

Escola L'Esqueix