E d'escoles, de quatre centres amb un projecte educatiu comú i consolidat que busca la formació integral dels nens i nenes a partir de l'arrelament amb la seva comunitat educativa.

D de dedicació, de moltes hores al costat dels nens i nenes acompanyant-los en el seu creixement.

I d'internet, d'ús de les xarxes de comunicacions per fer més propera la relació entre les escoles i les persones d'aquest projecte que es diu ZER del Moianès.

Tde treball, de feina compartida per omplir de sentit i contingut el dia a dia.

O d'ordinador, d'ús de les noves tecnologies a l'escola al servei de l'educació.

R de revista, de revista Camacurt, que ja porta a l'esquena més d'una desena de números compartint experiències.

I d'informació, de comunicació a les famílies i als membres de la comunitat educativa de tot allò que passa a les escoles de la ZER durant l'intens curs escolar.

A d'acolliment, de convivència amb famílies de diferents maneres de pensar i procedències.

L de llibertat, d'igualtat de sexes i d'oportunitats per a tots els nens i nenes de la ZER, per poder ser futurs ciutadants que exerceixin els seus drets i deures amb responsabilitat a la seva comunitat.

I encara faltarien moltes més lletres per dir coses de la ZER, tantes que l'abecedari se'ns faria petit.

Una abraçada ben forta a tothom.

Jordi Cases