XIVena. FESTA DE LA ZER

Calders, 26 d'abril de 2002

Com que aquest curs, el tema de la ZER és l'Art cada classe havia de portar un estandart decorat amb motius que fessin pensar amb alguna cosa d'art. A partir de les nou del matí, tothom va anar arribant i es van anar penjant els estandarts a la façana de les classes d'infantil. Tots eren molt bonics. Tots! A més a més també en van fer els pares i mares! que -com ja veureu més endavant- van participar molt a la festa.

Llavors vam anar esmorzant coca i xocolata desfeta. Hi havia música i feia ambient de festa.

Cap allà les deu vam començar a repartir els grups i van començar els tallers. Uns tallers per infantil i cicle incial, i uns altres per cicle mitjà i superior.

Hi havia els tallers de:

• Grafiti. Un noi que en sabia molt ens explicava com es fan els grafitis, i què es pot fer i què no. Nosaltres podíem fer una mica de pintada, merò molt poc.
  • Pintura mural. Vem pintar els quaderts de la façana de l'escola amb dibuixos de Miró.
  • Arquitectura grans. On feiem, amb el Lego, el què ens deia un plànol.
  • Arquitectura petits. On fèiem formes amb peces d'espuma o de fusta.
  • Mosaic. On s'havia de fer un mosaic de paper sobre un cartronet.
  • Teatre. On havíem de representar una cosa. Era divertit però costava una mica si tenies vergonya.
  • Dansa petits i grans. On feiem hip-hop amb unes noies que en sabien molt
  • Percussió. Amb el Mohammed els grans i l'Albert els petits, que ens van fer fer ritmes molt xulos.

Després vam dinar. Hi havia molta gent. Entre tot quasi arribàvem a dues-centes persones.

Al migdia vam tenir una estoneta lliure per jugar a futbol però no hi havia pilotes i vam jugar com vam poguer.

EL TEATRE DE LA TARDA. LA TRAMOIADA.

A la tarda cada escola va representar una obra de teatre. Els pares també van fer una representació i els mestre també.

Els de Calders vam representar que venien unes persones africanes a viure al nostre poble i com vivien allà al desert. Això ho vam fer perquè fem el projecte de la immigració i és una part del treball.

Els de Monistrol van fer "Any de neu any de Déu" que era una obra d'un lloc on tothom demana que li canviïn l'estació de l'any. El rei ho fa i sempre veuen que és millor l'altra estació. Finalment es queden com estaven.

Els de Castellcir van representar "Tatjí- tatjó" una obra molt divertida.

Els de l'Estany van fer una obra sobre l'oest americà. Feia molt riure i ho feien molt bé.

Els pares van representar l"Operación Triunfo". Va ser molt xulo.

Els mestres feien molt riure perquè van fer una obra de l'escola d'abans i ho feien molt bé.

FI DE FESTA

Llavors, el Lluís Atcher va fer animació i la gent va anar marxant. Els més petits ballaven i feien jocs amb les cançons del Lluís Atcher.

ELS GEGANTS NO VAN BALLAR però van estar amb els camacurs a l'entrada del Centre Cívic.