XVI FESTA DE LA ZER

Divendres 7 de maig de 2004 a Monistrol de Calders

La festa de la ZER de Monistrol de Calders es va celebrar el passat dia 7 de maig. Aproximadament erem 200 nens i nenes que ens vam trobar tots a l'escola l'Esqueix de Monistrol de Calders a les 9:30 minuts. Primer vam esmorzar i vam començar a fer als tallers. Quan vam acabar els tallers als petits es van trobar al pati de l'escola, als mitjans a la pista i els grans al camp de futbol. Vam anar a dinar, quan vam acabar de dinar tots junts vam anar a veure al Mag Lari. Quan va acabar ens van donar berenar.

Tallers dels petits
Els alumnes d'Infantil de la ZER van fer diversos tallers durant el matí. Un dels tallers era sobre un conte; en un altre es va fer la decoració de pedres de riu, convertint-les en marietes; també hi havia diferents jocs que es feien a la Plaça Nova i al sorral de l'escola. Per últim cada nen i nena va fer un arbre amb cartró i cartolina que va servir per construir un bosc a la sala gran.

Tallers dels mitjans
Després de menjar coca i xocolata per esmorzar, els de 1r. 2n. i 3r. vam anar al Parc del Serrat on vam fer els 5 tallers del nostre grup. Eren dos de jocs i educació física, un de dibuix al natural, en un altre vam fer una paleta de pintor amb els colors de diverses flors i l'altre era un herbari. Quan vam acabar els tallers vam anar a dinar. Hi havia macarrons, petxugues arrebossades i de postres un gelat.

El taller de l'ADF
En el taller de l'A.D.F, ens van dir i ensenyar la roba que s'ha de portar quan es va a apagar el foc i ens van deixar una armilla de l'A.D.F. Per començar el taller, ens van explicar com agafar les mangueres perquè sinó,l'aigua surt amb la pressió molt forta.
També ens van ensenyar a carregar el dipòsit del cotxe de l'A.D.F i ens van deixar engegar el motor perquè el tub xuclés l'aigua del riu per el dipòsit. En aquells moments ens van avisar per l'emisora que hi havia un foc a Monistrol de Calders, a la Platanera (el foc era real però estava controlat) i vam haver de ajuntar 7 o 8 mangueres per anar a apagar el foc ràpidament i quan el vam apagar ens van ensenyar a plegar les mangueres i el taller s'acaba aquí.

Mosaic del Camacurt
En aquest taller l'Albert Estrada ens va dibuixar el camacurt a la paret per fer un mosaic i el Josep Ponsa ens va posar el ciment-cola per la supefície del camacurt.
Va ser molt divertit, vam ficar pedres de diversos colors i en general va anar molt bé.

Atitlan'03
Van venir 3 joves d'Artés que van estar 6 mesos a Guatemala i ens van ensenyar com vestien els nens i nenes d'allà, també ens van ensenyar com vivia una familia i com els fills anaven a l'escola.
En aquest taller hem après a valorar el que tenim. I que hi ha persones més pobres que nosaltres. I va ser molt divertit.

Taller de Pigments.
En aquell taller que el vam fer amb la Neus i l'Eva, vam començar a fer la pintura, vam xafar resina, i vam tirar-hi aigua per que es disolgués, i vam acabar posant-hi els polvos de colors. Un cop fet això ens vam inventar un dibuix i tot seguit el vam dibuixar en un foli gran i després el vam pintar amb les pintures que vam preparar.

Actuació del Mag Lari
A la tarda va venir el Mag Lari a fer una actuació al Parc del Serrat.
Es va treure els guants i de dins en va sortir un colom, va tallar una corda amb les estisores i despres se la va passar per la ma i va sortir sencera,va treure 5 coloms d'una foguera. El primer colom era la filla i es deia Antònia, la mare es deia Antònia, la iaia es deia Antònia, la besàvia es deia Antònia, i l 'ultim colom es deia Antonio i era el pare.
Va fer jocs de mans amb el dòmino, cartes, va treure una oca de tot un munt de papers i ja va ser hora de marxar i la festa de la Z.E.R. es va acabar.

Volem agrair la col·laboració dels pares i mares, voluntaris, exalumnes, ajuntament... i a tota la comunitat educativa que va aconseguir que la setzena festa de la ZER fos un gran èxit.