COLÒNIES A LA GRANJA ESCOLA LES OBAGUES

Juneda, 12,13 i 14 de novembre

1r. 2n. i 3r. nivell de primària

La casa

La casa de colònies de Les Obagues era molt gran. Tenia molts espais per jugar: un rocòdrom, un gronxador enganxat al tronc d'un gros arbre, camp de futbol...
Quant entraves a la casa hi havia penjadors, després anaves cap a l'esquerra i hi havia el menjador. Allà totes les taules parades amb gots, plats i coberts. Aquí tots els nens i nenes amb les mestres hi menjàvem.

Els companys

Érem molts, perquè hi havia els nens i nenes de Monistrol de Calders, de Calders, de L'Estany, de Castellcir i de Mura. En total érem 60 alumnes. Vam fer molts amics, ens van dividir en grups per fer les activitats.

El forn

Vam fer un pa boníssim per sopar i per dinar. L'últim dia vam fer 60 panets per emportar-nos a casa. Per fer el pa barrejàvem aigua, farina, llevat i sal. S'amassava i es deixava reposar. Després es deixava reposar i es posava al forn a coure. Cadascú va fer també una figura per emportar

Apicultura

Ens posàvem un traje que semblàvem astronautes. Quan vam anar al rusc ens vam omplir d'abelles. Algú va passar una mica de por però cap abella va picar ningú. Vam fer fum amb un bufador perquè les abelles no piquessin. A cada caixa hi havia unes cinquanta mil abelles.

Granja

A tothom li va agradar molt aquesta activitat. Vam donar menjar als animals, vam recollir els ous de les gallines, vam recollir la merda de les vaques, els hi vam fer el llit i les vam munyir. També vam pasturar les ovelles.

Paisatge

El paisatge de Juneda és molt pla, sense muntanyes ni boscos. Hi ha molts camps d'arbres fruiters. Vam anar a un camp de pomes i vam collir-ne una cada un i ens la vam menjar. Era molt gustosa.

Els jocs de nit

La primera nit seguir unes petjades que ens van portar a un camp. Allà al mig vam trobar el niu de l'abella Zimzer i ens va convidar l'endemà a anar al turonet a fer un beuratge per curar-la. La segona nit vam anar tots al turonet i allà vam trobar un bruixot que va fer una poció màgica, en vam beure i l'abella Zimzer es va curar.

Podeu veure més fotos clicant aquí