COLÒNIES DE CICLE SUPERIOR A TARRAGONA

19, 20, 21 i 22 de febrer

Aquest curs hem els nens i nenes de cinquè i sisè hem anat a tarragona, de colònies. Allà hi vam estudiar l'època romana de Tarragona, el port i la ciutat actual. Va ser molt interessant i ens ho vam passar molt bé. A continuació us expliquem algunes coses .
LA CASA DE COLÒNIES

Aquest any, les colònies han estat una mica diferents. La casa de colònies no era com cada any, sinó que era una residència d'estudiants de secundària.
Hi havia una part masculina i una altra femenina, nosaltres estàvem en la part femenina.

EL MENJADOR

El menjador estava separat de la part on dormíem, era un 'selservis', també hi menjaven els universitaris, hi havia dues coses per triar, i sempre triàvem el que més ens agradava.

ELS DORMITORIS

Els dormitoris eren de 4 i hi feia molta calor, les estufes eren molt grans, però n' hi havia que les estufes eren molt petites, i no feia tanta calor.
A davant d' algunes habitacions hi havia unes noies, n' hi havia una, que cada nit ens feia botifarra, i no parava d' empipar, es deia Patri, en canvi en vam conèixer algunes de molt amables, que es deien: Aurea, Laura, Lina, Neus i Helena.

ESTAT DE LA CASA
La casa era molt neta i polida.
Ens va agradar molt, perquè estava molt ben cuidada.

MONITORS
Els monitors tots ens van agradar, Però...
La Joana era molt estricta.

L'AQÜEDUCTE

El primer dia, així que vam haver dinat, ja vam anar a visitar l'Aqüeducte .Allà , la Joana que era una professora del Camp d'Aprenentatge, ens va explicar la llegenda del pont del diable , després ens va fer muntar un arc de mig punt , que ho van intentar dos nens de Castellcir que van ser l'Aina i el Cristian.
Més tard vam fer 4 grups: un grup mirava la pendent , l'altre grup mesurava els arcs , l'altre mesurava les pedres i l'altre el dibuixava. Després tot seguit vam anar capa el camp d´aprenentatge.

EL MUSEU

L'endemà, després d'esmorzar, vam agafar l'autocar per anar al Museu. Allí vam poder veure la nina d'ivori que s'havia trobat en una tomba d'una nena petita. També vam veure àmfores, escultures , amulets , jocs .... tot de coses de nens i nenes romans/es.
Quan vam sortir, vam passar per la capçalera del circ on encara hi estan excavant. Els esglaons de l'escala eren tots nous menys dos o tres.

Finalment vam anar a una plaça que i vam anar a buscar l'autocar , va venir l'autocar i vam marxar cap el camp d'Aprenentatge.

LES MURALLES

El dimecres, vam anar a les muralles i ens van explicar que els picapedrers havien fet, a les muralles, uns signes per deixar la seva marca. També vam veure que els romans havien dibuixat unes cares, que eren per espantar els enemics, i també hi havia la Minerva, esculpida, una deessa que per ells era un signe de protecció, i l'han descobert ara perquè es va enderrocar una part de la muralla però només van trobar una part de la Minerva. Després vam anar a donar un volt per les muralles. I fins i tot hi havia construït cases!
Ens van dir que un soldat havia deixat un missatge gravat a la pedra d'una torre, però encara no l'han desxifrat.

Abans d'anar al museu, vam anar a veure l'amfiteatre. No el vam poder veure bé perquè estaven fent obres, va ser molt guai i divertit

EL PORT I LA SUBHASTA DEL PEIX

El Dijous , un dia abans de tornar de colònies ,vam anar el port de Tarragona . Primer de tot vam anar a la casa del port, allà va ser on vam fer unes activitats, llavors vam anar amb vaixell a fer un tomb
pel port.

A la tarda vam anar a una subhasta de peix. Allà vam veure com els pescadors classificaven els peixos, els descarregaven i els portaven a la subhasta. La gent comprava al peix per endur-se'l a la peixateria, hi ha restaurants

ITINERARIS PER TARRAGONA

Per últim, el divendres al matí vam fer uns itineraris per dos barris de Tarragona. Nosaltres ens havíem d'espavilar per agafar els autobusos, baixar a les parades i buscar informacions sobre els barris on anàvem. Ens va costar una mica però va ser divertit

Text fet pels nens i nenes de la classe dels Actors i Actrius de Calders.