| La proposta de les escoles de la ZER Montsant-Serra de prades, es basa en aquests principis:  
        L’EDUCACIÓ INTEGRAL COM A PROCÉS INTEGRAL. Concebim 
          l’educació com un procés integral que es desenvolupa tot 
          tenint en compte les dimensions individual i social de l’alumne/a que 
          cerca el seu desenvolupament i perfeccionament en àmbits diversos: 
          físic, intel·lectual, moral, ... considerant el conjunt de capacitats 
          i potències de l’alumne/a.  COEDUCACIÓ. Mantenim una actitud coeducadora que respecta 
          la igualtat de drets i la no discriminació per raons de sexe. 
        LLENGUA D’APRENENTATGE I COMUNICACIÓ. La llengua d’ensenyament 
          de les escoles de la Zona és el català, tant pel que fa 
          a la impartació de classes com als continguts. La llengua vehicular 
          i d’ús administratiu de l’escola és la catalana. Hi haurà 
          una tendència clara i definida de catalanització dels 
          alumnes que no la tinguin com a pròpia. CONFESIONALITAT. Ens definim aconfessionals i pluralistes, tant en 
          l’aspecte religiós com polític, per tant es respecten 
          les ideologies i creences de l’alumne/a, atenent-se als drets humans 
          internacionalment reconeguts, i es proporciona la informació 
          de manera objectiva perquè tingui prou elements de judici que 
          li permetin analitzar la realitat i prendre decisions de manera responsable. 
        MODALITAT DE GESTIÓ I FUNCIONAMENT. La Zona potencia un règim 
          de participació real i efectiva en la seva gestió de tots 
          els estaments que la composen per mitjà dels representants elegits 
          per cada un d’aquests estaments i vies de comunicació interna 
          i externa que garanteixin un ús democràtic i una participació 
          responsable. Mantenim una relació participativa i oberta amb 
          totes aquelles entitats, grups, persones que estan directament o indirectament 
          vinculades a la Zona per facilitar activitats de coordinació, 
          formació i intercanvi.  METODOLOGIA. Optem per la globalització de l’ensenyament per 
          tal de facilitar l’aprenentatge significatiu i que té com a base 
          la formació integral de la persona. Proposem un sistema de treball individual i en equip que potencia una 
          actitud curiosa, crítica i investigadora, tot respectant el tractament 
          educatiu de les diferències individuals.
 Les escoles de la Zona, donada la configuració de les seves aules, 
          proposem una adequació de les diferents matèries curriculars 
          per tal d’afavorir el treball en comú dels diversos nivells educatius.
 |