RACONS INTERCLASSE (Agrupació d'alumnes dels tres nivells d'Educació Infantil)

Els objectius principals d'aquesta metodologia:

· Atendre la diversitat.
· Fomentar la socialització entre tots els alumnes del cicle.
· Establir relacions de col·laboració, respecte i ajuda mútua entre tots els alumnes d'E.I.
· Assolir els continguts i els objectius d'aprenentatge de cada racó.

Des de la perspectiva globalitzadora intentem crear situacions de comunicació i relació atenent les necessitats psicològiques, afectives, de socialització d'acció i de moviment, d'aprenentatge i de joc que tenen els nens i nenes d'aquesta edat.

Agrupació dels alumnes:

L'Educació Infantil de la nostra Escola està formada aquest curs 07-08, per 52 alumnes: 22 de P-3, 18 de P-4 i 14 de P-5.
Formem vuit grups barrejant alumnes dels tres nivells i treballem aquests racons: caseta, construccions, contes, trencaclosques,plàstica, matemàtica, disfresses(només al segon trimestre), plastilina i experiències, distribuïts entre les tres aules i controlats per cadascuna de les tutores d'Educació Infantil.
Els grups són fixos, formats per set o vuit alumnes, però sempre hi ha la possibilitat de fer els canvis necessaris pel bon funcionament del grup.

Temporalització:

Treballem una sessió diària de tres quarts d'hora aproximadament i preparem sis activitats (dos activitats per trimestre) al llarg de tot el curs. Les activitats estan planificades i programades per les mestres d'Educació Infantil.

Control:

Controlem l'assistència dels alumnes als diferents racons amb un mural enganxat darrera de la porta d'entrada a la classe. Cada classe té el seu mural. Al mural hi ha:
· Els vuit grups fixos i estàtics dels alumnes.
· Els dibuixos representatius dels diferents racons que són mòbils i d'una manera rotativa, els anem canviant de grup fins que tots els alumnes passin per tots els racons.

Avaluació:

L'avaluació és contínua i està basada en l'observació directa dels alumnes a cada racó i en la comunicació i exposició d'aquestes observacions en les reunions de Cicle.

RACÓ PLÀSTICA
RACÓ CASETA/CATIFA
RACÓ EXPERIÈNCIES
RACÓ PLASTILINA