UTILIZACIÓN DIDÁCTICA DE PLATAFORMAS DE SIMULACIÓN
    Los juegos de ordenador

          Nuestra experiencia nos ha llevado a incorporar el uso de los juegos de ordenador como un elemento más que se puede aprovechar pedagógicamente en la escuela. Nos hemos dado cuenta de las múltiples  posibilidades educativas considerando desde la motivación que proporciona hasta la utilidad para desarrollar procedimientos como la adquisición de habilidades viso-motoras, la toma de decisiones o la resolución de problemas.

          Para poder seleccionar los juegos y poder sacarles el máximo rendimiento, hemos confeccionado una ficha que nos permite clasificarlos en función de criterios pedagógicos.

          Selecciona un juego que conozcas, llena la ficha y nos la envias...
    NOSOTROS TE DEVOLVEREMOS LA FICHA COMENTADA 


    1. DESCRIPCIÓ DEL PRODUCTE: 


     
    El teu nom: 
    E-mail: 

    Quina es la teva edat :  Menys de 20 anys  Entre 20 i 40 anys  Més de 40 anys

    Títol del joc:       Editorial: 

    Descripció del joc:

    Tipologia del joc:  Arcade  Simulació  Estratègia  Joc de taula

    Idioma:  Anglès  Castellà  Català     Altre
     

    Quina importància te la llengua per a la seva utilització:

          Baixa  Mitjana  Alta
    Edats recomanades:
          4-6 anys  6-8 anys  8-10 anys  10-12 anys  12" >12 o més anys
    Nivell de dificultat d'aprenentatge (en iniciar-se)
          Baix  Mitjà  Alt

    2. CRITERIS PEDAGÒGICS

    Tipologia de continguts mes evidents en el joc:

          Conceptes  Procediments  Valors
    Àrees curriculars amb les que es poden vincular alguns continguts dels joc:
           Llengües  Matemàtiques  Experimentals  Socials  Altres
    2.1. Fets i conceptes

    Descriptors: (Continguts conceptuals del joc)

     
     

    2.2 Procediments

    Habilitats psicomotrius: (que cal exercitar per jugar)

        Visomotricitat:  Baix  Mitjà  Alt
        Lateralitat:  Baix  Mitjà  Alt
        Org. de l'espai:  Baix  Mitjà  Alt
    Habilitats d'assimilació i retenció de la informació:
        Atenció:  Baix  Mitjà  Alt
        Memòria:  Baix  Mitjà  Alt
    Habilitats d'assimilació i retenció de la informació:
      -Cal trobar informació del programa?
        Dins:  SI  NO
        Fora:  SI  NO
    Habilitats organitzatives:
        Cal establir plans:  SI  NO
        Cal una organització dels recursos:  SI  NO
    Habilitats creatives:
        Generar idees, hipòtesi, prediccions:  SI  NO
        Desenvolupament del raonament inductiu:  SI  NO 
        (S'arriba a una norma o llei general a partir de casos concrets?)
    Habilitats analítiques:
        Cal avaluar les idees i les hipòtesis:  SI  NO
        Desenvolupament del raonament deductiu:  SI  NO
        (Un cop conegudes les normes generals s'arriba a conclusions per avançar?)
    Habilitats per a la presa de decisions:
        Quina importància té la identificació d'alternatives:  Baix  Mitjà  Alt
    Habilitats per a la resolució de problemes:
        Es fan operacions o càlculs?:  SI  NO

        Facilita el pensament heuristic:(assaig - error)       SI  NO

    Habilitats metacognitives:
        Cal avaluar la pròpia execució?:(accions, presa de decisions, etc.)  SI  NO
    2.3 Valors

    En el joc apareixen elements que posen de manifest valors o contravalors com:

    Valors                                                            Contravalors


    Tolerància: SI  NO   Violència explicita: SI  NO  
    Col.laboració: SI  NO Violència implícita: SI  NO  
    Res. conflictes: SI  NO   Sexisme: SI  NO  
    Autoestima: SI  NO Racisme:  SI  NO  
    Respecte: SI  NO Intolerància: SI  NO  
    Responsabilitat: SI  NO    
     

    Observacions: