![]() |
![]() |
Sinopsi
Les noves generacions s'incorporen al món de les tecnologies a partir de l'ús dels videojocs. Representen l'entrada més directa dels nens al món digital. Els mitjans de comunicació han donat una imatge molt negativa d'aquests productes. Pares i educadors es preocupen per l'atracció que exerceixen sobre els nens i adolescents i per les hores que passen davant les pantalles. Un dels temes fonamentals que aborda aquest llibre és el paper dels jocs en l’educació i l’alfabetització digital.
Es tracta aquest tema des d'una anàlisi del context actual de formació. S'analitzen les diferències entre generacions noves i adultes, el paper de l'escola en la formació i les noves formes d'alfabetització. A partir d'aquesta anàlisi es proposen formes d'utilització dels videojocs per a l'ensenyament i el desenvolupament de les competències requerides en la societat digital
El llibre mostra la vinculació entre la pràctica quotidiana dels nens enfront de les pantalles i les possibilitats que els professors tenen d'aprofitar les experiències que els nens i nenes ja posseeixen. Es tracta, en definitiva, d'educar a partir dels mitjans més pròxims i coneguts pels nens i adolescents actuals
Els autors d'aquest llibre formen part del Grup F9*, l'objectiu del qual és l'estudi dels videojocs en l'àmbit educatiu. Des de la seva constitució ha experimentat amb els videojocs en les escoles de primària i secundària i en àmbits no escolars i ha participat en nombrosos congressos i seminaris sobre el tema.
*El Grup F9, assessorat per Begoña Gros, està format per José Aguayos, Luisa Almazán, Antònia Bernat, Manel Camas, Juan José Cárdenas, i Xavier Vilella.
Sumari del llibre
Pròleg (D. Lewis, Doctor en Ciències de la Informació)
Presentació
1. El context
2. L'eina
3. Pràctiques
4. Bibliografia
PANTALLAS, JUEGOS Y EDUCACIÓN.
LA ALFABETIZACIÓN DIGITAL EN LA ESCUELA (2004)
Colección Aprender a Ser
Editorial Desclée de Brouwer
Begoña Gros (Coordinació)
José Aguayos, Luisa Almazan, Antonia Bernat, Manuel Camas, Juanjo
Cárdenas, Xavier Vilella