PROJECTE de:
ESTIMULACIÓ NEUROPSICOLÒGICA DE LES HABILITATS BÀSIQUES DE L’APRENENTATGE EN ALUMNES ADOLESCENTS AMB NEE i TRACTAMENT  INTEGRAT  DE  LES  DIFICULTATS D’APRENENTATGE

 
BIBLIOGRAFIA

AbrilAlonso, A. del, Ambrosio, E., de Blas, M.R., Caminero, A.A., Garcia, C., de Pablo, J.M. & Sandoval, E. (2001). Fundamentos Biológicos de la Conducta (2ª edic). Madrid: Sanz y Torres.

Allin, M., Matsumoto, H., Santhouse, A.M., Nosarti, C., AlAsady, M.H.S., Stewart, A.L., Rifkin, L. & Murray, R.M. (2001). Cognitive and motor function and the size of the cerebellum in adolescents born very pre-term.  Brain, 124:60-66.

Barkley,  R.A., Anastopoulos, A.D., Guevremont, D.C. &  Fletcher K.E. (1991). Adolescents with ADHD: Patterns of behavioral adjustment, academic functioning, and treatment utilization. J Am Acad Child Adolesc Psychiatry,  30: 752-761.

Beaumont, J.G., Kenealy, P.M. & Rogers, M.J.C.(Eds.). (1996) The Blackwell Dictionary of Neuropsychology. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publ.

Benson, D.F. (1985). Alexia. En: J.A.M. Frederiks (Ed.) Handbook of Clinical Neurology Vol 1 (45): Clinical Neuropsychology (pp. 433-455). Amsterdam: Elsevier Science Publ.

Butterworth, B. (1999). A Head for figures. Science, 284:928-929.

Caine, D. & Watson, J.G. (2000). Neuropsychological and neuropathological sequelae of cerebral anoxia: A critical review. J Int Neuropsychol Soc, 6:86-99.

Carlson, N.R. (1999)  Fisiología de la conducta (3ª ed.). Barcelona: Ariel-Neurociencia

Carter, R. (1998). El Nuevo Mapa del Cerebro. Barcelona: RBA

Corbetta, M., Miezin, F.M.,  Shulman, G.L., Petersen, S.E. (1993).  A PET study of visuospatial attention. J Neurosci, 13:1202-1226.

Crawford, T.J. & Higham, S. (2001) Dyslexia and the centre of gravity effect. Exp Brain Res, 137: 122-126.

De Malach R, Reppas JB, Benson RR et al. (1995) Proc Natl Acad Sci USA 92:8135-8139. Haxby JV, Horwitz B, Ungerleider LG et al (1994) Neuroscience 14:6336-6353.

Dehaene, S., Spelke, E., Pinel, P., Stanescu, R. & Tsivkin, S. (1999). Sources of mathematical thinking: Behavioral and brain-imaging evidence.Science, 284:970-974.

Dewey, D. (1995). What is developmental dyspraxia?. Brain Cogn, 29: 254-274.

Dobkin, B.H. (1997). Experimental brain injury and repair. Curr Opin Neurol, 10:493-497.

Estévez-González, A., García-Sánchez, C. y Junqué, C. (1997). La atención: Una función cerebral compleja.  Revista de Neurología, 25(148):1989-1997.

Estévez-González, A. y García-Sánchez, C. (1999). Ejercicios de rehabilitación-I: Atención. Barcelona: Edit. Lebón. 

Estévez-González, A., García-Sánchez, C. y Barraquer-Bordas, Ll. (1997). La memoria y el aprendizaje: “Experiencia” y “habilidad” en el cerebro.  Revista de Neurología, 25(148):1976-1988. 

Estévez-González, A., y  García-Sánchez, C.(1996). La dislexia. Estado actual de nuestros conocimientos neurológicos y neuropsicológicos. Revista de Neurología, 24(125), 31-39.

Estévez-González, A. y Fernández, A. (1986). Guía básica  de F.P.1.: El fracaso escolar y pautas de actuación. 2 Volúmenes. Barcelona: Publicaciones del I.C.E.-Universidad Politécnica de B arcelona. 212pp.

Estévez-González, A., García-Sánchez, C. & Barraquer-Bordas, Ll. (1997). La memoria y el aprendizaje: “Experiencia” y “habilidad” en el cerebro.  Revista de Neurología, 25(148):1976-1988.

Ewing-Cobbs, L., Fletcher, J.M. & Levin, H.S. (1995) Traumatic brain injury. En: B.P. Rourke (Ed.), Syndrome of Nonverbal Learning Disabilities (pp.433-459). New York: Guilford Pres.

Faraone,  S.V., Biederman, J., Lehman, B.K. et al. (1993). Intellectual performance and school failure in children with attention deficit hyperactivity disorder and their siblings. J Abnorm Psychol, 102: 616-623. 

Fletcher, P,C., Frith, C.D. & Rugg, M.D. (1997). The functional neuroanatomy of episodic memory. Trends Neurosci, 20:213-218.

García-Sánchez, C., Estévez-González, A.  y Junqué, C. (1996). Cuadros asociados al trastorno de atención con y sin hiperactividad. Revista de Psiquiatría Infanto-Juvenil, 4, 280-284. ISSN 1578-1062.

García-Sánchez, C. y Estévez-González, A. (1999). Ejercicios de rehabilitación-II: Memoria. Barcelona: Edit. Lebón. 

García-Sánchez, C., Estévez-González, A., Junqué, C. (2001). Perfil de memoria en el trastorno por déficit de atención con hiperactividad. Anuario de Psicología, 32 (4): 35-46. ISSN 0066-5126.

 Hawley CA, Ward AB, Magnay AR & Long J (2004). Outcomes following childhood head injury: a population study. J Neurol Neurossurg Psychiatry 75:737-742

Jenkins, M., Cohen, R., Malloy, P., Salloway, S., Johnson, E.G., Penn, J. & Marcotte, A. (1998). Neuropsychological measures which discriminate among adults with residual symptoms of attention deficit disorder and other attentional complaints. Clin Neuropsychol, 12:74-83.

Kandel, E., Schwartz, J.H. & Jessell, T.M. (Eds.) (1996).Neurociencia y Conducta. Madrid: Prentice Hall.

Kohli A, Malhotra S, Mohanty M, Khehra N, Kaur M. (2005) Specific learning disabilities in children: deficits and neuropsychological profile.Int J Rehabil Res, 28(2):165-9.

Kolb B. & Whishaw,  IQ. (2002) Cerebro y Conducta. Madrid: McGraw-Hill.

Kuljis RO (1999). Evaluacion neurologica de los trastornos del aprendizaje. Rev Neurologia 29:326-331.

MacLeod, D. & Prior, M. (1996). Attention deficits in adolescents with ADHD and other clinical groups. Child Neuropsychol, 2:1-10.

Max JE, Roberts MA, Koele SL, Lindgren SD, Robin DA, Arndt S et al (1999). Cognitive outcome in children and adolescents following severe TBI. JINS 5:58-68.

Obrzut, J.E. & Boliek, C.A. (1986). Lateralization characteristics in learning disabled childre. J Learn Disabil, 19: 308-314.

O'Hare, A.E., Brown, J.K. & Aitken, K. (1991) Dyscalculia in children. Dev Med Child Neurol, 33: 356-361.

Pardo JV, Fox PT, Raichle ME. Localizacion of a human system for sustained attention by positron emission tomography. Nature 1991; 349: 61-64. Posner, M.I. & Raichle, M.E. (1994). Images of Mind. New York: Scientific American Library, W.H.Freeman & Cia.

Pascual García, P. (1988). La Dislalia. Naturaleza, Diagnóstico y Rehabilitación. Madrid: CEPE.

Passingham, R. (1993). The Frontal Lobes and Voluntary Action. Oxford: Oxford University Press. Beaumont, J.G., Kenealy, P.M. & Rogers, M.J.C. (Eds.). (1996). The Blackwell Dictionary of Neuropsychology. Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publ.

Perani D, Bressi S, Cappa SF, Vallar G, Aberoni M, Grassi F, et al. Evidence of multiple memory systems in the human brain. A 18F-FDG-PET metabolic study. Brain 1993; 116: 903-919.

Petersen, S.E. & Fiez, J.A. (1993). The processing of single words studied with positron emission tomography. Annu Rev Neurosci, 16:509-530. Posner, M.I. & Raichle, M.E. (1994). Images of Mind. New York: Scientific American Library.

Pirozzolo, F.J. & Harrell, W. (1985). The neuropsychology of learning disabilities. In: L.C. Hartlage & C.F.Telzrow (Eds.), The Neuropsychology of Individual Differences. A developmental perspective, (pp.183-201). New York: Plenum Press.

Posner, M.I. & Raichle, M.E. (1994). Images of Mind. New York: Scientific American Library.

Purves, D, Augustine, G.J., Fitzpatrick, D., Katz, L.C., LaMantia, A.S. & McNamara, J. (dir) (2001). Invitación a la Neurociencia. Buenos Aires: Editorial Médica Panamericana. Kandel, E., Schwartz, J.H. & Jessell, T.M. (Eds.) (1996).Neurociencia y Conducta. Madrid: Prentice Hall.

Rasanen, P. & Ahonen, T. (1995). Arithmetic disabilities with and without reading difficulties: A comparison of arithmetic errors. Dev Neuropsychol, 11:275-295.

Rosenzweig, M.R., Leiman, A.I. & Breedlove, S.M.  (2001). Psicología Biológica: Una introducción a la Neurociencia Conductual, Cognitiva y Clínica. Madrid: Ariel.

Rourke, B.P. (Ed.)(1995). Syndrome of Nonverbal Learning Disabilities. New York: Guilford Press.

Rutter, M., Tizard, J. & Whitmore, K. (1980). Education, Health and Behavior: Psychological and Medical Study of Childhood Development. New York: Wiley.

Spreen, O., Risser, A.H. & Edgell, D. (1995). Developmental Neuropsychology. New York: Oxford University Press.

Stewart, A.L., Rifkin, L., Amess, P.N., Kirkbride, V., Townsend, J.P., Miller, D.H. et al. (1999). Brain structure and neurocognitive and behavioural function in adolescents who were born very preterms. Lancet, 353:1653-1657.

Windhorst, W.U. (1996). Recovery of function. En: Beaumont, J.G., Kenealy, P.M. & Rogers, M.J.C.(Eds.)  The Blackwell Dictionary of Neuropsychology (pp. 608-618). Cambridge, Massachusetts: Blackwell Publ.

Zeki, S. (1995). Una Visión del Cerebro. Barcelona: Ariel Psicología.

Zigmond, M.J., Bloom, F.E., Landis, S.C., Roberts, J.L. & Squire, L.R. (Eds.) (1999). Fundamental Neuroscience. San Diego: Academic Press.


ALTRES FONTS DE REFERÈNCIA

Programes informàtics llicenciats per a l'autor:

Per poder fer els laberints (laber01.pdf):
Dean, J.L. (1994). FMAZ01 -- Maze Game  Version 1.0. New Orleans: USA

Per poder fer les sopes de lletres (sopa01.pdf)
------------- (1994-2004)  Word Search Construction Kit Version 4.0.2.1 Insight Software Solutions, Inc. USA
 

Programes informàtics com  font d'imatges:
             Corel Wordpefect Suite 7  (c)
             Corel WordPerfect Office 2000 (c)
             Corel Gallery Magic (c)

Programes informàtics com eines de programació:

Borland Delphi (c)
Borland TurboPascal (c)
Borland Turbo C (c)
Borland Turbo Prolog  (c)
Netscape Composer  (c)
Adobe Acrobat (c) 
 

Tornar

a.e.g, 2004-2005