090303 OK.docc
Web del professor:
( El smbol ~ es fa amb les tecles: AltGr i 4 i potser
tamb amb barra despai)
Curs flash 3r ESO
Aprenem a gravar els treballs.
1) Des de el programa flash els alumnes
graven els seus treballs en:
Archivo / Guardar como
El
meu ordinador (o MI PC)
T al S-208 (T)
Curs 2008-09
Profefaro
(carpeta de cada alumne)
2) Els alumnes accedeixen als seus
documents per suprimir, copiar... etc
En
lescriptori a travs de:
El meu ordinador (o MI PC)
T al
S-208 (T)
Curs 2008-09
Profefaro
(carpeta de cada alumne)
3) Els alumnes fan una cpia de seguretat
en el pen o el diskette
IMPORTANT!!!!!!
Control Z = desf lacci quan mequivoco
Herramienta rectangulo:
.1) Feu un rectangle groc amb trazo vermell (grosor 1)
.2) Feu un rectangle groc amb trazo vermell (grosor 5)
.3) Feu un rectangle groc sense trazo
Seleccionar objectes.
Es seleccionen objectes amb el Herramienta seleccin (la
fletxa negra)
Per seleccionar ms dun objecte sha de mantenir premuda
la tecla majscules del teclat (la fletxa gran cap amunt) i anar clicant els
objectes que vols seleccionar
Recordeu que el Flash tracta diferent la lnea (o
trazo) i el relleno
Per seleccionar relleno i Trazo a la vegada
-
fer doble clic amb la fletxa sobre la figura
-
seleccionar tot amb la fletxa
Per esborrar tot el que hi ha a lՈrea de treball:
-
Selecciona tot amb la fletxa i desprs tecla supr
-
Doble clic al fotograma i desprs tecla supr
-
Doble clic a la goma
Eina llapis
-
Panell propiedades: Canviar color, gruix i dibuix
-
Opciones: enderezar, suavizar i tinta
Eina Pinzell
-
Opciones:
-
A. Canviar gruix i forma del pinzell
-
B. Pintar detrs, pintar normal, etc
OPCIONES PINZELL
Pintar detrs - pintar relleno
Pinzell (pintar detrs)
Si selecciono el pinzell i en Opciones clico pintar
detras, el tra del pinzell sempre queda darrera del que hi hagi a la capa
Pintar relleno seleccionat
Volem pintar amb el pinzell noms aquelles superficies
que estiguin selccionades. Per exemple fer una ombra al copa de larbre.
Com?
1r) agafo el color que vull
2n) Clico el Pinzell i en opciones selecciono pintar
rellenos
3r) Vaig a la fletxa y selecciono per ex. la copa de
larbre
4t) Agafo el pinzell i pinto sense preocuparme de
sortir-me perqu noms pinta all que est seleccionat.
HERRAMIENTA CUBO DE PINTURA
.- Eina Cubo de `pintura
Omplir superfcies que no estan tancades. Hem
danar a les opcions i seleccionar cerrar huecos pequeos, huecos grandes,
etc fins que ompli de color la superfcie
Hem aprs les opciones: cerrar huecos grandes, cerrar
huecos pequeos etc.
Moltes vegades quan el cubo de pintura no omple el dibuix
fet amb el llapis s perqu no tenim ben selccionat:
cerrar huecos grandes, cerrar huecos pequeos etc.
Seleccionar ms duna superfcie
Amb la fletxa negra (herramienta seleccion), si premo la
tecla majscules (la tecla amb la
fletxa cap amunt. No confondre amb Bloq Mayus) va seleccionant tot el
que faig clic.
Herramienta seleccin (el quadrat amb punts)
Primer seleccionem la figura
Desprs cliquem herramienta selecci
I agafan cadascun dels punts del quadrat que es crea
damunt de la figura podem:
Fer ms gran o ms petit (prem la tecla majscules perqu
no canvi la proporci)
Rotar (girar)
Inclinar
Fer ms prim o aplastar
Volem fer un bosc de pins noms dibuixant un pi i desprs
copiant-lo
Hem aprs.
CREAR UN SMBOL
.- Dibuixo el pi
.- El selecciono
.- Amb el pi seleccionat premo la tecla F8
( o b Modificar/convertir en
simbolo
o b amb el bot dret del ratol selecciono
convertir en smbolo)
.- Surt un quadre de dileg. Poso el nom: arbre i
selecciono el bot grfico
.- Apareix un rectangle vermell entorn de larbre. JA
TINC LARBRE CONVERTIT EN UN SMBOL.
.- Ara busco en la biblioteca (Ventana /biblioteca) i
all apareix el simbol arbre. El puc arrossegar tantes vegades com vulgui a
lescnari i fer un bosc reptint el mateix arbre tanmtes vegades com vulgui
2) Modificar rectangles i corbatura costats
Un cop has dibuixat un rectangle. Amb la fletxa negra
(eina seleccin) si apropes la fletxa a un angle (veuras que surt un angle
recte al costat de la fletxa) ara pots deformar el rectangle,.
Si tapropes a un costat (surt una corba al costa de la
fletxa) pots modificar la corbatura del costat
CAPES
Per evitar que el diibuixos senganxin (nvols i cel) puc
dibuixar el cel en una capa i els nvols en una altra.
Com?
A la capa 1, que surt per defecte, dibuixo el cel.
Faig doble clic al nom de la capa i li poso el nom cel.
s bo posatr noms a les capes fer-ho per saber que hi ha cada capa.
Tamb puc canviar el nom de la
capa duna altra manera:
Em poso a la capa; bot dret
-> propiedades
Creo una capa 2;
Faig clic a licona dreta (un foli amb un +)
Apareix la capa 2
Canvio el nom de capa
Faig doble clic al nom capa 2
i poso el nom nvols.
Dibuixo els nvols amb el pinzell
Per eliminar una capa,
la selecciono i clico a la paperera
Lull serveix per
veure o no veure el que hi ha a la
capa
El candau, serveix per
bloquejar-la (per no tocar-la per error)
El quadradet serveix
per veure el que hi ha a la capa
noms el perfil
Crear una animaci de forma
(o interpolaci de forma)
Volem fer una flor a la que li creixen els ptals
1) Al primer fotograma dibuixem un punt groc, per
exemple.
2) Cliquem al fotograma 25 i insertem un fotograma clave.
Al fotograma 25 dibuixem la forma final de la flor. Un dibuix gran i amb ptals
3) fem doble clic al fotogrames intermitjos i els
seleccionem tots (es posen de color negre)
4) anem a la pestanya propiedades que est a baix.
Potser estigui amagada i heu de clicar el triangulet petit de baix perqu
aparegui
5) Seleccionem: animar -> forma
6) Veurem com els fotogrames intermitjos que estaven
seleccionats ara apareix una fletxa que indica que el programa ha dibuixat tots
els fotogrames intermitjos entre els dos fotogrames clau, el del principi i el
del final.
Podem provar-ho (control enter)
LLETRA QUE CANVIA DE FORMA
7a) Es interessant fer una animaci de forma amb lletres
que canvien de forma.
Per fer-ho, escrivim una lletra. Millor si es gran i del
tipus helvetica black.
7b) Ara hem de convertir la lletra en un dibuix.
Per fer-lo, seleccionem la lletra.
Anem a menu: Modificar separar (ctrl
B) i la lletra es transforma en un dibuix. Ara podem seguir els passos
anteriors 1,2...etc.
VEURE DOCUMENT (interpolaci forma lletres.fla)
CREAR UN SMBOL ANIMAT
Tenim una flor animada a la que li creixen els ptals.
1) Seleccionem tots els fotogrames
2) Boto dret i copiar fotogrames
3) Menu: Insertar / nuevo smbolo
4) Posar nom Flor mov (seleccionar grfico)
5) (Ara estic en el smbol)
- Selecciono el primer fotograma
- Bot dret –> Pegar fotogramas
- A la biblioteca mapareix el simbol animat flor mov
6) Torno a lescena (faig clic en la pestanya)
- esborro tots els fotogrames que hi havia
- Faig clic al fotograma 50, per exemple i faig (bot
dret) insertar fotograma
- Ara ja noms em queda arrossegar el smbol flor mov
de la biblioteca a lescena tantes vegades com vulgui
INTERPOLACI DE MOVIMENT
Una bola que es mou en lnia recta
1) Dibuixem una bola groga (sense borde)
2) La convertim en smbol. Tenim varies posibilitats
.-
bot dret convertir en simbol (seleccionar grafico
.-
F8
.-
Menu: modificar / convertir en smbolo
3) Insertar fotograma clave en el fotograma 30, per
exemple
4) Moure la bola en el fot. 30 fins a la posici final
5) Seleccionar els fotg. Intermitjos (doble clic, es
tornen negres)
6) En el menu PROPIEDADES (a baix, el desplegable)
seleccionar: animar -> movimiento
.- (apareix una fletxa desde la posici inicial a la
final)
7) Crea una capa nova i posa un fons de color per
veure-ho millor
8) Ja pots provar-lo. Ctrl + enter
COLOR ALFA Per exemple tenim un núvol de fum que s'eleva i volem que es faci invisible mentre puja. Primer fem una interpolació de moviment del núvol que puja com ja s'ha explicat. Un cop acabada: 2) Al panell PROPIEDADES (el de sota que es desplega fent clic al triangulet) seleccionem COLOR -> ALFA. Si posem Alfa = 0% el el núvol es fa invisible. 3) Ara si fem CONTROL INTRO veurem l'animació i el núvol que es va fent cada cop més transparent fins a desaparèixer. |
|||
INTERPOLACI DE MOVIMENT AMB GUIA
(la bola va per un cam que nosaltres li diem)
Un cop feta la interpolaci de moviment.
1) Seleccionem la capa Bola
2) Amb la capa bola seleccionada cliquem licona que es
com una corba amb punts vermell. Est al costat de la icona crear capes
Ens apareix una nova capa a sobre de la capa bola on
diu Guia bola
3) agafem el llapis ( o el pinzell) i dibuixem el cam
(la guia) per on volem que vagi la bola. ATENCI:
VIGILEU DE PINTAR SOBRE LA CAPA GUIA, S FCIL EQUIVOCAR-SE I PINTAR EN UNA
ALTRA CAPA!!!
4) Vigilem que en el fotograma inicial i el final el
circulet petit blanc de la bola estigui sobre el dibuix del cam que acabem de
dibuixar.
5) Si els circulets estan sobre la gua, premem
control+enter i veuirem la animaci amb
la bola movent-se sobre la guia que hem dibuixat.
6) ORIENTAR SEGUN TRAZADO
si cliquem el primer fotograma de la interpolaci de
moviment i anem al panell propiedades (a sota)
Podem clicar la casella orientar segun trazadao i
lobjecte, un cotxe per exemple, es mour adaptant-se a la guia
(convertir mapa de bits)
CONVERTIR UNA FOTO EN UN DIBUIX DE FLASH (MAPA
DE BITS)
-
En Googlle, busco una imatge.
-
Amb boto dret copiar
-
En flash boto
dret pegar
-
Selecciono el dibuix
-
Menu -> Modificar / mapa de bits /trazar mapa de bits
-
Quan ja est com a mapa com a mapa de bits, selecciono
les arees i un cop seleccionades le esborro amb el bot suprimir.
COM CREAR UN NOVA ESCENA
Anem a ventana / paneles de diseo / escena i sobre un
quadre anomemant escena on podem veure escena 1 que es lescena que acabem
de crear.
Podem clicar als dos botons de sota del quadre escena. Un
t una fletxa i laltra un signe +
El bot de la fletxa duplica lescena 1
El bot del signe + crea una nova escena. Nova, sense
capa fotograma ni capa, ni res
Quan prems control+enter apareix lanimaci seguida de
totres les escenes creades