Inici 3r ESO 4t ESO 1r BAT 2n BAT Informació
05-Biotecnologia. ACTIVITATS
Activitats sobre biotecnologia

1) Feu grups de 4 o 5 alumnes

2) Busqueu el material que us ajudarà a fer les següents activitats en el següent link:
biotecnologia-documentacio

Responeu en grup en fulls a part:

1) Què és la biotecnologia?

2) Feu dos columnes.

Apunteu en la primera aspectes positius de la biotecnologia

Apunteu en la segona columna aspectes negatius, dubtes o objeccions que se li poden fer a l'aplicació de la biotecnologia

3) Feu dos columnes.

Apunteu en la primera aspectes positius de la utilització de la clonació

Apunteu en la segona columna aspectes negatius, dubtes o objeccions de la utilització de la clonació

4)

a) Que són les cèl·lules mare? quina és la seva propietat més important?

Feu dos columnes.

b) Apunteu en la primera aspectes positius de la utilització de les cèl·lules mare

Apunteu en la segona columna aspectes negatius, dubtes o objeccions de la utilització de les cèl·lules mare

5)

a) Que són els transgènics?

Feu dos columnes.

b) Apunteu en la primera aspectes positius de la utilització dels transgènics

Apunteu en la segona columna aspectes negatius, dubtes o objeccions de la utilització dels transgènics

6) Feu un article per a la revista de l'institut. titulat:
Biotecnologia, una revolució que canviarà les nostres vides
L'extensió del text ha de ser d'entre unes 20 o 25 línies a cos 11 en lletra Arial o Times.
Heu de fer un escrit amb arguments científics, expressant amb un vocabulari adequat la vostra opinió. Prèviament heu de consensuar entre tots els membres del grup una opinió comuna.
Utilitzeu el suport de dades, fets o opinions que trobareu en el material de documentació que us ha passat el professor.

El millor article serà publicat  a la revista del institut.

7) Cada grup ha decidir quina és la seva posició respecte als temes plantejats. Heu de fer un debat intern i consensuar la vostra posició tot escoltant l'opinió de tots .

Esteu a favor? Esteu en contra? Esteu a favor pèrò amb matissos? Esteu en contra amb matissos?

Heu d'escriure un text d''unes 15 línies explicant la vostra opinió de cada tema. Que explicarà (sense llegir) cada membre del grup el dia que el professor ho indiqui. Cada membre ha de parlar.

Els temes són: la biotecnologia, la clonació, les cèl·lules mare i els transgènics.
Si el grup és de 5 membres, el cinqué explicarà l'article per a la revista que heu escrit