GUIA DELS ALUMNES
Idioma: Alemany
Grup: 217B
Aula: 306
Horari: Dimarts i dijous de 17 a 19 hores
Adreça electrònica de la professora: agracia7@xtec.cat
Hora de visita: dilluns de 16 a 17
Web de la professora: www.xtec.cat/~agracia7
Web de l’EOI: www.xtec.cat/eoitarragona
Llibre de text: Schritte International A2/1 i A2/2 (Editorial
Hueber)
Lectures obligatòries: Das Gold der alten Dame de Felix & Theo (Editorial Langenscheidt) i Das Idealpaar de Leonhard Thoma (Editorial Hueber)
Grundstufen-Grammatik de Monika Reimann ((Editorial Hueber)
Daf Übungsgrammatik für Anfänger de Renate Luscher (Editorial Verlag für Deutsch)
TEMPORITZACIÓ TRIMESTRAL |
UNITAT DIDÀCTICA |
OBJECTIUS ESPECÍFICS
|
1r TRIMESTRE (SETEMBRE - DESEMBRE) |
1. Conèixer-se |
1.- Descriure fets del
passat recent
2.- Expressar motius per a diferents estats d’ànim 3.- Donar excuses 4.- Parlar sobre vincles familiars 5.- Descriure fets 6.- Descriure diferents formes de vida |
2. A casa |
1.- Descriure la posició
estàtica de les coses
2.- Donar instruccions de
caràcter local
3.- Parlar sobre els veïns 4.- Entendre comunicacions escrites 5.- Escriure comunicacions de caràcter quotidià |
|
3.
Bon profit! |
1.- Parlar sobre hàbits
alimentàries 2.- Mantenir una conversa
al restaurant 3.- Expressar els gustos i disgustos en el tema menjar 4.- Convidar algú a menjar o prendre alguna cosa 5.- Descriure fets 6.- Comparar costums en torn al tema del menja |
|
4. El món laboral |
1.- Donar consells
2.- Expressar
condicions 3.- Seguir una conversa de telèfon de caràcter laboral 4.- Entendre comunicacions telefòniques a la feina |
TEMPORITZACIÓ TRIMESTRAL |
UNITAT DIDÀCTICA |
OBJECTIUS ESPECÍFICS
|
|
2n TRIMESTRE (GENER- MARÇ) |
5. Esport i condició física |
1.- Saber donar consells, recomanacions referents
a la 2.- Demanar informació
3.- Expressar opinions pròpies salut 4.- Expressar els interessos propis i
demanar pels dels altres 5.-Expressar sentiments
|
|
6. Formació i carrera professional |
1.- Saber conversar sobre
formació acadèmica 2.- Saber parlar sobre el
sistema escolar i sobre records vinculats amb l’etapa escolar 3.- Descriure fets del passat
4.-Expressar i demanar opinions |
|
|
7. El
cap de setmana |
1.- Expressar
contraposicions 2.- Formular desitjos 3.- Proposar 4.- Parlar sobre activitats de cap de setmana i sobre un programa
d‘actes |
|
|
8. De compres |
1.- Descriure
objectes 2.- Comparar quelcom 3.- Parlar sobre despeses privades 4.- Saber presentar un objecte |
|
|
|
|
|
|
3r TRIMESTRE (ABRIL- MAIG) |
9. Comunicació |
1.- Descriure
productes 2.- Entendre notícies
senzilles 3.- Descriure processos |
|
10. Diners |
1.- Informar-se en un
banc 2.- Informar-se sobre
diferents maneres de pagament 3.- Parlar sobre diferents
serveis 4.- Entendre notícies de diari |
|
|
11.
Etapes de la vida |
1.- Parlar sobre
experiències passades de la vida d’un mateix 2.- Expressar
desitjos 3.- Proposar coses 4.- Donar consells |
|
|
|
A) Tasques d’avaluació formativa
Durant el curs el
professorat prendrà dades de la progressió de l’alumnat
respecte al seu aprenentatge. A partir d’aquestes dades, el professorat
elaborarà un informe que lliurarà a l’alumnat (aprox. al gener) per
orientar-lo en el seu progrés. El professorat dedicarà les seves hores de
visita tant a consultes com a tutories en els casos en què el professorat ho
cregui convenient.
Es faran diferents tipus de tasques de les cinc destreses (EE, EO, CE,
CO) i d’Ús de la llengua que s’avaluaran per poder seguir el procés
d’aprenentatge dels alumnes. Entre d’altres, a finals de cada unitat els
alumnes faran un tests
autocorregible i una producció textual on posaran en pràctica els continguts
apresos en la unitat.
Aquest curs és un curs presencial i, per tant, aquestes actuacions
requereixen que l’alumnat hi assisteixi regularment (Per fer un seguiment
del procés d’aprenentatge és necessària una assistència mínima del 60% de
les hores lectives).
B)
Tasques del llibre de lectura
obligatori
- Das Gold der alten Dame: fins a principis de febrer (3 activitats: una abans de començar la lectura, una abans de Nadal i una un cop finalitzada)
- 7 històries de Das Idealpaar: de finals de febrer a principis de maig (3 activitats: una abans de començar la lectura, una després de Setmana Santa i una un cop finalitzada)
C)
Simulació d’exàmens
A l’abril es farà una prova d’EO per practicar l’examen del juny.
PROVA ESCRITA |
DURACIÓ |
CARACTERÍSTIQUES |
PONDERACIÓ |
Comprensió
oral |
25-30m |
3 textos
de duració i tipologia diferents. Preguntes d’opció múltiple, d’omplir els
buits i de veritat-fals. |
20% |
Comprensió
escrita |
30-40m |
3 textos
de duració i tipologia diferents. Preguntes d’opció múltiple, d’omplir els
buits i de veritat-fals. |
20% |
Expressió escrita |
..45m |
1
redacció entre 2 opcions (email o descripció) |
20% |
Ús de la llengua |
30m |
1 o 2
textos amb buits, 15 ítems amb opció múltiple, ordenació de frases |
20% |
PROVA ORAL
|
|
|
|
Expressió
i interacció oral |
25 m. |
|
20% |
Per aprovar, és necessari presentar-se a totes cinc parts i treure una nota final de 65% o superior.