GUIA DELS ALUMNES
Idioma: Alemany
Grup: 519A
Aula: 304
Horari: Dilluns i dimecres de 19 a 21 hores
Professora: Anna Gracia
Pàgina web de la professora: www.xtec.cat/~agracia7
Adreça electrònica de la professora: agracia7@xtec.cat
Hora de visita: dilluns de 16 a 17
Web de l’EOI: www.xtec.cat/eoitarragona
Llibre de text: Mittelpunkt B2 (Editorial Klett)
Lectures obligatòries: Se’n triarà una de les següents:
Champagner undf Kamillentee. Franziska Stalmann
Damals war es Friedrich. Hans Peter Richter
Der Vorleser. Bernhard Schlink
Herbstmilch. Anna Wimschneider
Herr Lehmann. Sven Regener
Russendisko. Wladimir Kaminer
Em Übungsgrammatik. (Editorial Hueber)
Grammatik in Feldern. (Editorial Hueber)
Grammatik mit Sinn und Verstand. (Editorial Klett)
TEMPORITZACIÓ TRIMESTRAL |
UNITAT DIDÀCTICA |
OBJECTIUS ESPECÍFICS
|
|
1r TRIMESTRE (SETEMBRE - DESEMBRE) |
1. Viatjar |
1. Seguir converses
llargues 2. Entendre
correspondència 3. Parlar sobre diferents
tipus de viatges 4. Explicar un viatge |
|
2. Coses |
1. Presentar de manera oral un producte 2. Entendre descripcions detallades sobre
coses 3. Reproduir
informacions rebudes a altres persones 4. Participar en discussions 5. Entendre les idees principals d’una xerrada formal 6. Entendre notícies de la ràdio |
|
|
3. Natura
i coneixement |
1. Entendre informacions de la ràdio i prendre’n apunts 2. Reproduir informacions resumides 3. Llegir textos especialitzats 4. Donar descripcions detallades 5. Entendre informacions de reportatges i programes de televisió |
|
|
|
4. Cooperació |
1. Entendre informació detallada de textos 2. Entendre informacions en reportatges
i entrevistes de la televisió 3. Escriure sobre temes actuals i abstractes i expressar-ne l’opinió 4. Escriure una història |
|
2n TRIMESTRE (GENER- MARÇ) |
5. Treball |
1. Omplir formularis i qüestionaris complexos 2. Escriure una carta formal 3. Escriure un currículum vitae detallat 4. Entendre els punts principals d’un
contracte 5. Fer-se entendre amb autoritats 6. Formular preguntes i recaptar informacions |
|
|
6. Sentiments |
1. Donar informació important de manera breu 2. Expressar sentiments i reaccionar a expressions sentimentals 3. Fer una petita presentació oral |
|
TEMPORITZACIÓ TRIMESTRAL |
UNITAT DIDÀCTICA |
OBJECTIUS ESPECÍFICS
|
|
3r TRIMESTRE (ABRIL- MAIG) |
7. Rendiment |
1. Construir i formular cartes del lector 2. Entendre punts de partida 3. Dur a terme converses d’assessorament 4. Descriure un gràfic |
|
8. Veïnatge |
1. Entendre textos literaris 2. Entendre textos sobre actualitat 3. Argumentar l’opinió pròpia 4. Negociar solucions 5. Acabar una història 6. Presentar un tema per escrit |
|
|
|
|||
|
|||
|
|||
|
A) Tasques d’avaluació formativa
Durant el curs el
professorat prendrà dades de la progressió de l’alumnat
respecte al seu aprenentatge. A partir d’aquestes dades, el professorat
elaborarà un informe que lliurarà a l’alumnat (aprox. al gener) per
orientar-lo en el seu progrés. El professorat dedicarà les seves hores de
visita tant a consultes com a tutories en els casos en què el professorat ho
cregui convenient.
Es faran diferents tipus de tasques de les cinc destreses (EE, EO, CE,
CO) i d’Ús de la llengua, que s’avaluaran per poder seguir el procés
d’aprenentatge dels alumnes. Entre d’altres, a finals de cada unitat els
alumnes faran una
producció textual on posaran en pràctica els continguts apresos en la unitat.
Aquest curs és un curs presencial i, per tant, aquestes actuacions
requereixen que l’alumnat hi assisteixi regularment (Per fer un seguiment
del procés d’aprenentatge és necessària una assistència mínima del 60% de
les hores lectives).
B)
Tasques del llibre de lectura
obligatori
Una a meitats
d’octubre, una passat Nadal i una altra a finals de febrer
C)
Simulació d’exàmens
Després de Setmana Santa es farà una prova sencera com la del Certificat de Nivell Avançat. A més a més, els alumnes tindran l’oportunitat de fer-ne una altra per Internet.
PROVA ESCRITA |
DURACIÓ |
CARACTERÍSTIQUES
|
PONDERACIÓ |
Comprensió
oral |
30m |
Tres textos de
diferents gèneres i temes. Preguntes d’opció múltiple i de veritat-fals.Cada text es
passarà dues vegades. |
20% |
Comprensió
escrita |
30m |
Tasques
de comprensió lectora de tipologia opció múltiple i de veritat-fals, basades
en dos o més textos. |
20% |
Ús de la
llengua |
60m |
Dos
textos amb buits que l'alumne haurà de completar seleccionant la resposta
correcta, d'entre diverses possibilitats. |
20% |
Expressió
i interacció escrita |
60m |
L'alumne
haurà de triar una opció entre dues de diferents gèneres i temes amb una
extensió total aproximada de 200 paraules. |
20% |
PROVA ORAL
|
|
|
|
Expressió
i interacció oral |
25 m |
La prova
constarà de dues parts. En la primera part, cada alumne haurà de fer un
comentari sobre un text que prepararà amb anterioritat, i en la segona haurà
de prendre part en la discussió sobre un tema o temes plantejats a partir del
text o textos de la primera part. |
20% |
Per aprovar, és necessari presentar-se a totes cinc parts i treure una nota final de 65% o superior.