GUIA DELS ALUMNES

 

  1. INFORMACIÓ PRÀCTICA

Idioma: Alemany

Grup: 519A

Aula: 304

Horari: Dilluns i dimecres de 19 a 21 hores

Professora: Anna Gracia

Pàgina web de la professora: www.xtec.cat/~agracia7

Adreça electrònica de la professora: agracia7@xtec.cat

Hora de visita: dilluns de 16 a 17

Web de l’EOI: www.xtec.cat/eoitarragona

 

  1. BIBLIOGRAFIA OBLIGATÒRIA

Llibre de text: Mittelpunkt B2 (Editorial Klett)

Lectures obligatòries: Se’n triarà una de les següents:

 

Champagner undf Kamillentee. Franziska Stalmann

Damals war es Friedrich. Hans Peter Richter

Der Vorleser. Bernhard Schlink

Herbstmilch. Anna Wimschneider

Herr Lehmann. Sven Regener

Russendisko. Wladimir Kaminer

 

  1. BIBLIOGRAFIA RECOMANADA

Em Übungsgrammatik. (Editorial Hueber)

Grammatik in Feldern. (Editorial Hueber)

Grammatik mit Sinn und Verstand. (Editorial Klett)

 

  1. PROGRAMACIÓ

 

TEMPORITZACIÓ TRIMESTRAL

UNITAT DIDÀCTICA

OBJECTIUS ESPECÍFICS

 

1r TRIMESTRE (SETEMBRE - DESEMBRE)

1. Viatjar

1. Seguir converses llargues

2. Entendre correspondència

3. Parlar sobre diferents tipus de viatges

4. Explicar un viatge

 

2. Coses

1. Presentar de manera oral un producte                                2. Entendre descripcions detallades sobre coses                   3. Reproduir informacions rebudes a altres persones

4. Participar en discussions

5. Entendre les idees principals d’una xerrada formal

6. Entendre notícies de la ràdio

 

3. Natura i coneixement

1. Entendre informacions de la ràdio i prendre’n apunts        

2. Reproduir informacions resumides   

3. Llegir textos especialitzats

4. Donar descripcions detallades

5. Entendre informacions de reportatges i programes de televisió

 

 

4. Cooperació

1. Entendre informació detallada de textos        

2. Entendre informacions en reportatges i entrevistes de la televisió

3. Escriure sobre temes actuals i abstractes i expressar-ne l’opinió

4. Escriure una història

 

2n TRIMESTRE (GENER- MARÇ)

5. Treball

1. Omplir formularis i qüestionaris complexos       

2. Escriure una carta formal                                   

3. Escriure un currículum vitae detallat                   4. Entendre els punts principals d’un contracte

5. Fer-se entendre amb autoritats

6. Formular preguntes i recaptar informacions

 

 

6. Sentiments

1. Donar informació important de manera breu         

2. Expressar sentiments i reaccionar a expressions sentimentals

3. Fer una petita presentació oral

 

   TEMPORITZACIÓ TRIMESTRAL

UNITAT DIDÀCTICA

OBJECTIUS ESPECÍFICS

 

3r TRIMESTRE (ABRIL- MAIG)

7. Rendiment

1. Construir i formular cartes del lector        

2. Entendre punts de partida

3. Dur a terme converses d’assessorament

4. Descriure un gràfic

 

8. Veïnatge

1. Entendre textos literaris

2. Entendre textos sobre actualitat

3. Argumentar l’opinió pròpia

4. Negociar solucions

5. Acabar una història

6. Presentar un tema per escrit

 

 

 

 

 

 

 

  1.  CALENDARI DE TASQUES D’AVALUACIÓ FORMATIVA

 

A)    Tasques d’avaluació formativa

Durant el curs el professorat prendrà dades de la progressió de l’alumnat
respecte al seu aprenentatge. A partir d’aquestes dades, el professorat
elaborarà un informe que lliurarà a l’alumnat (aprox. al gener) per
orientar-lo en el seu progrés. El professorat dedicarà les seves hores de
visita tant a consultes com a tutories en els casos en què el professorat ho
cregui convenient.

Es faran diferents tipus de tasques de les cinc destreses (EE, EO, CE, CO) i d’Ús de la llengua, que s’avaluaran per poder seguir el procés d’aprenentatge dels alumnes. Entre d’altres, a finals de cada unitat els alumnes faran una producció textual on posaran en pràctica els continguts apresos en la unitat.
Aquest curs és un curs presencial i, per tant, aquestes actuacions
requereixen que l’alumnat hi assisteixi regularment (Per fer un seguiment
del procés d’aprenentatge és necessària una assistència mínima del 60% de
les hores lectives).

 

B)    Tasques del llibre de lectura obligatori

Una a meitats d’octubre, una passat Nadal i una altra a finals de febrer

 

C)    Simulació d’exàmens

Després de Setmana Santa es farà una prova sencera com la del Certificat de Nivell Avançat. A més a més, els alumnes tindran l’oportunitat de fer-ne una altra per Internet.

 

 

  1.  AVALUACIÓ FINAL

 

PROVA ESCRITA

DURACIÓ

 

CARACTERÍSTIQUES

 

PONDERACIÓ

Comprensió oral

  30m

Tres textos de diferents gèneres i temes. Preguntes d’opció múltiple i de veritat-fals.Cada text es passarà dues vegades.

 

20%

Comprensió escrita

30m

Tasques de comprensió lectora de tipologia opció múltiple i de veritat-fals, basades en dos o més textos.

20%

Ús de la llengua

60m

Dos textos amb buits que l'alumne haurà de completar seleccionant la resposta correcta, d'entre diverses possibilitats.

20%

Expressió i interacció escrita

60m

L'alumne haurà de triar una opció entre dues de diferents gèneres i temes amb una extensió total aproximada de 200 paraules.

20%

PROVA ORAL

 

 

 

 

Expressió i interacció oral

25 m

La prova constarà de dues parts. En la primera part, cada alumne haurà de fer un comentari sobre un text que prepararà amb anterioritat, i en la segona haurà de prendre part en la discussió sobre un tema o temes plantejats a partir del text o textos de la primera part.

20%

 

          Per aprovar, és necessari presentar-se a totes cinc parts i treure una nota final de 65% o superior.