El túnel del Canal de la Mànega

Una altra manipulació de la realitat la trobem en la pel·lícula Missió impossible. Al final es presenta una espectacular persecució amb una baralla entre els protagonistes. La baralla succeeix en el sostre del tren d’alta velocitat que enllaça França i Gran Bretanya pel túnel del canal de la Mànega. Un helicòpter, enganxat al tren, el segueix dins del túnel de manera que ha de maniobrar per esquivar un altre tren que circula en sentit contrari. Deixant de banda l’ínfima probabilitat que dues persones es puguin barallar i bellugar-se al damunt d’un tren circulant a més de 300 Km/h, el tren Eurostar gaudeix d’un sistema de cablejat en la seva part superior. En la pel·lícula, aquest cablejat no apareix, d’aquesta manera s’evita que molestin els moviments dels actors! A més, les dimensions de l’Eurotúnel són de 7,6 metres, espai suficientment petit com perquè un helicòpter no pugui maniobrar en l’interior del túnel. Un altre detall és el fet que dos trens en l’Eurotúnel no es poden creuar, ja que van per túnels separats (la pel·lícula mostra con es creuen en un mateix túnel).

Font: Joan Gómez i Urgellés, La societat com a escenari i les matemàtiques com a actors: de la tradició a la innovació en educació matemàtica

L'Eurostar accelera. L'empresa que gestiona el servei de trens al canal de la Mànega ha tingut el millor exercici dels seus 10 anys d'història L'Eurostar, l'empresa que gestiona el servei de trens per sota el canal de la Mànega, ha tingut el millor exercici dels seus 10 anys d'història. Les xifres demostren que, econòmicament, el tren guanya en velocitat any rere any. El volum de passatgers de l'any 2004 va ser de 7.270.000 milions de persones, un increment del 15% en comparació amb l'any anterior. El 2008, l'empresa vol arribar als 8 milions d'usuaris. L'augment registrat aquest 2004 no és únicament en el nombre de passatgers sinó que també ha incrementat la venda anticipada de billets i, a més, ha guanyat en puntualitat. Després d'un inici ruïnós en la construcció dels túnels i fortes oscil·lacions en el funcionament del servei, els trens comencen a rutllar encara que Eurotunnel, l'empresa constructora, arrossega un deute enorme (...) Ha tardat deu anys, però finalment la connexió física entre la Gran Bretanya i l'Europa continental comença a normalitzar-se. Els britànics ja han començat a considerar el tren com una cosa seva i han trencat així l'aïllament geogràfic de l'illa de Gran Bretanya. Els contraris a la construcció del túnel deien a finals de la dècada dels 80 que Napoleó no havia envaït Gran Bretanya gràcies a les aigües del canal de la Mànega i que Hitler va intentar infructuosament fer un túnel per envair l'illa. Avui, gairebé ningú no esmenta aquests arguments perquè la campanya antitúnel s'ha extingit (...) Els rivals d'Eurostar, a més dels altres trens, són les línies aèries que cobreixen les rutes de Londres a París i Brusel·les. La companyia Eurostar va queixar-se oficialment a l'organisme regulador d'uns anuncis de British Airways que, segons Eurostar, eren enganyosos en el preu que anunciaven. Eurostar té una tarifa de 94 euros per als billets de venda avançada pel recorregut Londres-París-Londres, un trajecte de dues hores i 35 minuts, període semblant a la destinació de Brusel·les. Disneyland París, inaugurat el juny del 1996, és un altre dels destins directes des de Londres, així com els Alps francesos i Avignon. Un senyal que Eurostar guanya les línies aèries és que British Airways ha tancat la línia de l'aeroport de Gatwick, al sud de Londres, a París. Eurostar està constituïda per la francesa SNCF, la belga SNCB i l'antiga British Rail. Arran de la privatització dels ferrocarrils britànics, la propietat britànica d'Eurostar va ser venuda a Eurostar UK Ltd. o EUKL. Cada empresa és responsable dels serveis en el seu territori. L'any 1999 va crear-se l'Eurostar Group unificant l'estructura tripartita en una gestió única en la qual estan representades les tres companyies Eurostar gestiona el servei de passatgers amb la seva pròpia flota de trens i estacions i paga una mena de peatge i cànons a l'empresa constructora i gestora del túnel, Eurotunnel, per l'ús de les vies, els túnels i la infraestructura de senyals, llums i assistència tècnica (...)

Font: Conxa Rodríguez, L'Avui, 9 gener 2005


...............................................................................................................................................

~

Textos · El Web de les Ciències Socials, 1997-2007

resolució òptima 1024×768 · navegueu amb Firefox i premeu la tecla F11 · webmaster

Portada
Índex d'articles
 
Dilemes ètics
Geografia
Història
Història de l'art
Didàctica

Web en construcció 31.08.2007