PRESENTACIÓ: LES WEBQUEST DEFINICIÓ La Webquest és una estratègia de recerca guiada amb recursos internet i altres recursos del món real que te molt en compte el temps de l’alumne. Les activitats per desenvolupar la tasca són principalment cooperatives, però cada alumne ha de ser responsable d’una part obliga a la utilització d’habilitats cognitives d’alt nivell dóna prioritat a la transformació de la informació. ESTRUCTURA Les WebQuest es presenten en format Web i tenen sempre la mateixa estructura 1-Índex o pàgina principal 2-Introducció 3-Tasca 4-Procés/Recursos/Suports 5-Avaluació/Rúbrica 6-Conclusions 7-Crèdits i Referències 8-Guia Didàctica ÍNDEX O PÀGINA PRINCIPAL DE LA WEBQUEST 1-Un títol suggerent 2-Una imatge adequada al contingut 3-L’àrea i el nivell 4-Els noms dels autors i la seva adreça electrònica 5-La data de la creació o de la darrera actualització. 6-L’enllaç als diferents apartats de la WebQuest per poder tornar a l’inici INTRODUCCIÓ 1-Breu 2-Clara 3-Motivadora: Ha de presentar una pregunta, un enigma, un repte, un problema a resoldre... TASCA 1-Concreta la transformació que caldrà fer. 2-Concreta les habilitats de pensament que es desenvoluparan (comparació, anàlisi, síntesi, avaluació, aplicació...) 3-Concreta el producte final. PROCÉS 1-Especifica pas per pas què han de fer els alumnes, quan ho han de fer i com ho han de fer (activitats, agrupaments, rols...) 2-Inclou els recursos pre-seleccionats pel professor en el lloc precís. 3-Proporciona les eines i els suports necessaris RECURSOS 1-De qualitat 2-Actualitzats 3-Adequats al nivell dels alumnes 4-En la llengua o llengües de l’aprenentatge 5-Sense publicitat AVALUACIÓ La Rúbrica és l´eina més utilitzada per avaluar les WQ ja que: 1- mesura el treball de manera objectiva 2- per mitjà de diversos criteris. 3- graduats progressivament. ATENCIÓ: els alumnes han de saber de què i com seran avaluats des del començament de la WebQuest CONCLUSIONS 1-Reprenen el tema inicial 2-Reflexionen sobre el procés 3-Reflexionen dels objectius assolits 4-Donen sentit al producte proposant la seva incorporació a la xarxa.(món real) 5-Aporten idees per a continuar ampliant el projecte o per desenvolupar-ne de nous. CRÈDITS I REFERÈNCIES 1-Farem referencia a Bernie Dodge i seu paper de creador posant un enllaç a la seva pàgina i al seu correu electrònic. 2-Agrairem altres assessorament i col·laboracions si les hem tingut 3-Farem referència a tot el material d´on hem tret informació rellevant tant d´internet com d´altres tipus com CD-Roms, Bibliografia… GUIA DIDÀCTICA 1-Els objectius curriculars 2-El maquinari necessari 3-Els programes que s'utilitzen 4-La temporalització prevista 5-L’organització de l’espai 6-Les adaptacions possibles 7-Altres recursos complementaris font: http://www.webquestcat.org/cursWQ/index.htm