ELS IMANTS

INDEX

GUIA DIDÀCTICA

CONTINGUTS :

Àrea, nivell i coneixements previs dels alumnes:
Aquesta webquest ha estat dissenyada per portar-la a terme amb els alumnes de 4t ESO a l'àrea de ciències experimentals dins el bloc de continguts de la física.
Abans de realitzar la webquest és recomanable haver treballat a classe el tema de càrregues i camp elèctric.
També és important que els alumnes (o almenys uns quants) tinguin experiència en fer presentacions mitjançant programes informàtics.

OBJECTIUS:
" Entendre la importància que en la Ciència i en la vida quotidiana el magnetisme.
" Descriure el fenomen del magnetisme i de l'electromagnetisme.
" Relacionar les propietats magnètiques amb alguns aparells elèctrics.
" Extreure les idees bàsiques de textos científics senzills.
" Recollir ordenadament la informació extreta de les webs i manejar-la adequadament.
" Usar programes informàtics per fer una presentació.
Manifestar-se respectuós amb les idees dels companys i posar esperit de cooperació en la realització del treball en grup .

CONCEPTES: Definició de magnetisme ,camp elèctric ,camp magnètic , imant , electroimant.
PROCEDIMENTS: Selecció dels trets més rellevants d'allò que es llegeix. Consulta i recerca d'informació a través d'Internet. Ús de programes de presentació per explicar conceptes científics.
ACTITUDS, VALORS I NORMES: Participació i actitud responsable en el treball en grup. Distribució adequada de les tasques pel treball en parelles. Interès per donar explicació a aquells fenòmens que els són familiars.
COMENTARIS:
Si després de consultar la webquest o de portar-la a terme amb els alumnes, voleu fer qualsevol comentari que ens ajudi a millorar la feina feta serà molt benvingut.

Podeu adreçar els vostres comentaris a amolons@xtec.cat