Venus

És el segon planeta del Sistema Solar i el més semblant a la Terra pel seu tamany, massa, densitat i volum. Tots dos es van formar a la mateixa època, a partir de la mateixa nebulosa. Venus és, però, ben diferent de la Terra. No té oceans i la seva pesada atmosfera provoca un efecte hivernacle que eleva la temperatura fins als 480 ºC. És abrasador. Els primers astrònoms pensaven que Venus eren dos cossos diferents perquè, de vegades es veu una mica abans de sortir el Sol i, d'altres, just després de la posta.Venus gira sobre el seu eix molt lentament i en sentit contrari al dels altres planetes. El Sol surt per l'oest i es pon per l'est. El dia venussià dura més que l'any.

La superfície de Venus és relativament jove, entre 300 i 500 milions d'anys. Té amplíssimes planures, travessades per enormes rius de lava, i algunes muntanyes. Hi ha molts volcans. El 85% del planeta està cobert per roca volcànica. La lava ha creat solcs, alguns ben llargs. N'hi ha un de 7.000 km.També hi ha cràters dels impactes dels meteorits. Només dels grans, perquè els petits es desfan en l'espessa atmosfera.Les fotos mostren el terreny brillant, com si fos moll. Però Venus no pot tenir aigua líquida, a causa de l'elevada temperatura. La lluentor la provoquen compostos metàl.lics.

Dibuix de l'interior del planeta Venus

Els astrònoms es refereixen a venus com el planeta germà de la Terra. Ambdós tenen similar grandària, massa, densitat i volum. Ambdós es van formar més o menys al mateix temps i es van condensar a partir de la mateixa nebulosa. Malgrat això, durant els últims anys els investigadors han trobat que la semblança acaba aquí. Venus és molt diferent de la Terra. No té oceans i està envoltat per una pesada atmosfera composta principalment per dióxid de carboni amb gairebé gens de vapor d'aigua. Per la seva densitat, l'interior de Venus deu ser molt semblant al de la terra.

Superfície del planeta Venus

Una porció de la Regió Eistla Occidental es pot observar en aquest perspectiva tridimensional de la superfície de Venus. El punt de vista està localitzat a 1,310 quilòmetres al sud-oest de el Mont Gula. La vista està dirigida cap al nord-est amb el Mont Gula apareixent a l'horitzó. El Mont Gula és un volcan de 3 quilòmetres d'altitud, està situat a 22° de latitud nord, 359° de longitud aquest. El cràter d'impacte Cunitz, que rep el seu nom de la matemàtica i astrònoma Maria Cunitz, és visible al centre de la imatge. El cràter té un diàmetre de 48.5 quilòmetres i està a uns 215 quilòmetres de la posició de l'observador.