El dia 3 es van fer les proves "Solar Array Feather."
Durant unes quantes hores es van fer girar els plafons solars per simular
els moviments que es realitzaràn automàticament quan es segueixi
el Sol durant les operacions cartogràfiques de Mart. D'aquesta manera
es podrà comprovar si aquestes rotacions afecten els sensors magnètics
situats als extrems dels plafons.
El dia 4 es van modificar alguns paràmetres del programa
de control de posició, per millorar la precisió del sistema
de localització d'estels, necessari per orientar els instruments
a l'espai. També es va comprovar per primera vegada la concordància
entre les dades enviades amb els dos transmissors, el de banda X i el de
banda Ka. El primer, de 25 W i 8 gigaHertz és el que sempre s'havia
emprat en aquests casos. El de banda Ka, d'1 W i 32 gigaHertz, permetrà
enviar dades amb més velocitat i menys consum.
El dia 7, quan ja havíen transcorregut 120 dies des del
llançament, la nau es trobava a 36,46 milions de quilòmetres
de la Terra i 76,39 milions de km de Mart. La seva velocitat orbital respecte
al Sol era de 27,23 quilòmetres per segon. La nau està excutant
la sequència d'ordres C5 i tots els sistemes continuen en perfectes
condicions.
El dia 10, es van modificar més paràmetres del
programa de control de posició, per millorar l'alineació
dels tres giroscopis que hi ha a la Inertial Measurement Unit.
El dia 14, quan ja havíen transcorregut 127 dies des
del llançament, la nau es trobava a 41,78 milions de quilòmetres
de la Terra i 69,86 milions de km de Mart. La seva velocitat orbital respecte
al Sol era de 26,74 quilòmetres per segon. La Pathfinder ja està
més a prop de Mart que la Surveyor. La distància entre les
dues naus en el moment de produir-se l'adelantament era de 4,7 milions
de quilòmetres.
El dia 19, l'equip de control de vol va enviar la sequència d'ordres C6
per controlar la nau durant les properes quatre setmanes.
El dia 20 es van engegar 8 dels 12 cohets
de control de posició amb la finalitat de sedimentar el contingut dels depósits
i assegurar un bon fluxe de combustible cap el motor principal, que es va engegar
a continuació durant 6 segons per
ajustar la trajectòria. Es van gastar uns 1400 grams de combustible (hidracina
i tetròxid de nitrogen). Els aceleròmetres van indicar un canvi de
velocitat de 3,875 metres per segon, només un 0,5% superior al valor previst
de 3,857 m/s. El 21 d'abril i el 25 d'agost tindran lloc les dues
maniobres restants de correcció de trayectòria. La trajectòria actual portaria la
Surveyor a 630 km de la superficie de Mart el dia 12 de setembre. Les correccions d'abril
i agost reduiran aquesta distància a 500 i 380 quilòmetres, respectivament.
El dia 21 quan ja havíen transcorregut 134 dies des
del llançament, la nau es trobava a 47,69 milions de quilòmetres
de la Terra i 63,84 milions de km de Mart. La seva velocitat orbital respecte
al Sol era de 26,67 quilòmetres per segon.
El dia 28 quan ja havíen transcorregut 141 dies des
del llançament, la nau es trobava a 54,12 milions de quilòmetres
de la Terra i 58,29 milions de km de Mart. La seva velocitat orbital respecte
al Sol era de 26,82 quilòmetres per segon.
El dia 29 es va fer un experiment d'hores de
durada per detectar possibles interferències entre el senyal
Ka (1W i 32 GHz) i l'X (25W i 8 GHz). L'oscil.lador ultra-estable que
genera el senyal X es fa servir com rellotge controlador de la freqüència
dels senyals de ràdio. És important la seva precisió perquè siguin
fiables les mesures de l'atmosfera marciana.
El dia 31, la nau va creuar el "pas de l'equador" del seu
viatge, a uns 57 milions de km de la Terra i de Mart. L'1 d'abril
complertarà la meitat del temps total de recorregut.
From the status reports prepared by the
Office of the Flight Operations Manager
Mars Surveyor Operations Project
NASA Jet Propulsion Laboratory
California Institute of Technology
Pasadena, CA 91109