Exposició de les creacions plàstiques i procés d'observació i percepció

Els elements que hem elaborat a partir de suports diversos i fomentant la utilització de diferents tècniques i materials. s'enganxaran sobre els avets tot formant : l'arbre dels bigotis, de les culleretes, dels ous fregits...

Els llaços de GalaPerò la gràcia es troba en el fet, que aquests elements no s'encolaran directament sobre el suport que configura l'arbre. Sinó que emprarem un senzill recurs o estratègia per que transmetin una sensació de tridimensionalitat o moviment : tot enganxant amb grapes una tira invisible de plàstic transparent entre l'element i el suport base,

Un cop decorats, retallats i enganxats de forma tridimensional sobre els diferents avets els elements abans citats , podem preveure i observar un resultat visual força interessant , sorprenent i transgressor ( com ho era l'obra i la mateixa personalitat de Salvador Dalí) ja que de cada arbre de fulla perenne hi penjaran uns elements mòbils que pels infants resultaran estranys, originals i insòlits.

Fins que descobreixin de forma lúdica i amb sorpresa que són les figures o símbols que utilitzava un pintor català anomenat Salvador Dalí que ha tingut una importància cabdal dins del món de l'art i de la pintura.

Els ous ferratsPer aconseguir-ho es situarà a sota de cada avet i a l'altura dels ulls dels nens i nenes, una reproducció d'una obra de S. Dalí on hi figuri l'element amb el qual està decorat . I convidi als infants a fer un exercici d'atenció i d'observació per intentar trobar-lo de forma lúdica, entre les diferents formes i imatges que la configuren .

Cal que la reproducció de cada obra sigui de qualitat, emmarcada en un suport de paper o cartró i plastificada. I es recomana que vagi acompanyada d'un altre rètol amb el nom de l'obra i la seva llegenda complerta, perquè els infants les vagin recordant i relacionant

(Les obres que es recomana situar sota dels avets que contenen els diversos elements dalinians són orientatives i s'adjunten en un llistat a part , així com un model orientatiu de com s'ha de retolar cada obra).

A més de realitzar el treball de decorar els avets amb alguns elements propis del món dalinià. Aquests també es poden aprofitar per realitzar garlandes, mòbils, sanefes i greques tot combinant formes tamanys i colors.

Les cireresEls elements dalinians reproduits sobre plàstic i decorats amb els diversos tipus de pintura transparent, es convertiran en petits vitralls que envoltaran d'un aire curiós i ple de misteri les finestres de les nostres aules.

Un cop ja llesta aquesta particular decoració hivernal i situada en espais comuns de l'escola: passadissos, vestíbuls, escales ( Que de ben segur transmetran una idea del que és l'univers dalinià) .

Es recomana a cada tutor/ora fer una passejada guiada amb els diversos grups-classe, per tal de poder anar presentant les diverses obres i deixar gaudir lliurament als infants tot plantejant la recerca dels diversos elements .

Així aconseguirem la triple fita de:

- Ornamentar de forma original, creativa i amb un especial gust estètic els diferents passadissos i espais escolars.

- Fomentar l'interes, l'observacio i la lectura d'imatges procedents del mon de l'art.

- Introduir de forma lúdica als infants d'Educació Infantil i d'Educació Primària al món màgic de Salvador Dalí ( Un artista polifacètic nascut a les nostres contrades i de gran importància dins del panorama de la Història de l'Art) .

Si tens cap dubte sobre aquest apartat, posa't en contacte amb cgarrig2@xtec.net