iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP Salvador Dalí
Ed. visual
Ed. Primària

Descripció de l'experičncia «Els elements a l'obra de Dalí»

Al centre durant dos trimestres hem recreat dues exposicions interactives relacionades amb la iconografia de l'obra de Salvador Dalí.

La finalitat és portar el museu a l'escola i educar l´art d'aprendre a mirar. D'una manera lúdica i participativa, hem acostat l'obra d'un artista per tal de fomentar la lectura d'obres d'art. A partir d'aquesta exposició s'han desgranat les activitats de l'àrea d'expressió plàstica i educació visual.

Els elements
Els animals
Expositor amb els elements; quadre amb els elements ja identificats; sistema de fixació utilitzat (velcro)
Expositor de siluetes d'animals; quadre amb siluetes ja identificades; sistema de fixació (ganxo)

Hem reproduït 21 làmines de Salvador Dalí, on predominen elements de la seva gramàtica de les formes, 35 en total: barques, calaixos, crosses, culleres, magranes, ous, pans, rellotges, tinters, xiprers...

A partir d'un plafó general amb els elements en volum, i un cop observats els quadres, els alumnes els han hagut d'identificar en cada làmina, relacionant-los i enganxant-los a sota.

Hem reproduït 14 làmines de Salvador Dalí, on predominen els animals més representatius de la seva obra: llagostes, lleons, girafes, formigues, papallones, mosques, rinoceronts, gossos, cavalls, cargols de mar, cignes, elefants, peixos, abelles, tigres, orenetes.

Un cop observats tots els quadres els alumnes han hagut d'identificar les siluetes respectives dels animals en un plafó, i fer-ne la correspondència en cada làmina penjant-les al costat.

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Salvador Dalí
garrofa.gif (1008 bytes)  Eva Formiga

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent