iii8.gif (1456 bytes)A la pŕgina principal d'experičncies de centres

CEIP Puig d'Arques
Imatge
Ed.Infantil

Descripció de l'experičncia «Mirem»

mira't el multimèdia

Durant el segon trimestre els alumnes de P3 s'han introduït en el llenguatge audiovisual. Els objectius que ens hem plantejat són:

• Aprendre a observar objectes i persones des de diferents distàncies
  • Aprendre a produir imatges fixes que representin persones vistes des de diferents distàncies (Primer Pla i Pla sencer).
  • Aprendre a mirar objectes i persones des de diferents punts de vista: davant i darrere.
  • Aprendre a produir imatges fixes que mostrin persones des de diferents punts de vista.
  • Classificar i associar imatges segons diferents criteris

ACTIVITAT: Gran i petit. Lluny i a prop.

MATERIAL: càmera Mavica, disquet, ordinador, imatge petita, llapis, tisores, paper vegetal, paper per a dibuixar.

PASSES DE L'ACTIVITAT:
Demanar als alumnes que es posin al fons de la classe.
Posar una imatge molt petita a la pissarra (a l'altre extrem).
Demanar als alumnes què hi veiem a la pissarra. Com es veu?
Ens acostem. Com es veu? Per què?
Amb això volem que s'adonin que de lluny veiem les coses més petites i a mesura que ens acostem, les veiem més grans.
Els nens fan una fotografia d'un nen/ d'un objecte de la classe des de lluny, una altra a prop i l'altra pràcticament a tocar.
Mirar les fotos per l'ordinador.
Calcar des de la pantalla la silueta o alguna part de la imatge (l'ull, la boca,...). Retallar-la i comparar-ne les mides. Comparar-les amb les mides reals.
Explicar el que hem fet i la mestra ho escriu en un paper.
Dibuixar les cases que veiem en el carrer de l'escola: les que tenim més a prop i les que ens queden més lluny (plàstica).

ACTIVITAT: Què ens explica. Primer pla i pla sencer.

MATERIAL: fotografies figura humana, càmera Mavica, ordinador, paper i retoladors.

PASSES DE L'ACTIVITAT:
La mestra ensenya una fotografia d'un primer pla. Què veiem? (Planteja preguntes del tipus: porta faldilla/pantalons, mitjons, sabates...?)
La mestra ensenya una fotografia de pla sencer. Què veiem? (Planteja preguntes del tipus: porta faldilla/pantalons, mitjons, sabates...?)
Anomenar les coses que veiem en una i altra fotografia, ho comparem.
Classificar les fotografies pel pla.
Fer una fotografia de pla sencer i una de primer pla. La mirem per l'ordinador.
Explicar el que hem fet i la mestra ho escriu en un paper.
Dibuixar un nen en un primer pla i en un pla sencer (plàstica).

ACTIVITAT: Què veiem. Punts de vista: davant i darrere.

MATERIAL: fotografies de persones, càmera Mavica, ordinador, paper i retoladors.

PASSES DE L'ACTIVITAT:
Mirar un nen des de diferents punts de vista (davant i darrere). Fer una llista de tot allò que veiem en els dos casos.
Classificar les fotografies de persones segons el punt de vista.
Fer una fotografia amb la Mavica de cada punt de vista. Mirar-les per l'ordinador.
Explicar el que hem fet i la mestra ho escriu en un paper.
Dibuixar un nen de darrere i un altre de davant. Comparar les dues produccions (plàstica)

garrofa.gif (1008 bytes)  CEIP Puig d'Arques
garrofa.gif (1008 bytes) Alba Abulí garrofa.gif (1008 bytes) Dolça Vert garrofa.gif (1008 bytes) Cristina Vilà

A l'experičncia anterior A l'experičncia següent