Abans d'incorporar el treball amb imatge digital a l'aula és important preveure els continguts implicats i els aspectes organitzatius implícits per tal de fer un disseny el més adequat possible. Donat el caràcter acusadament transversal del treball amb imatge, una mateixa activitat amb imatge fixa digital pot perseguir objectius diferents segons l'orientació que se li doni; o bé deixar al marge bones situacions d'aprenentatge pel fet de no haver-hi reflexionat abans.

Val la pena definir bé l'activitat per endavant, per poder indicir en tot moment en el procés d'aprenentatge dels alumnes. 

Aquest senzill instrument pot ajudar a planificar l'activitat. Contempla les principals variables a tenir en compte a l'hora de fer el disseny d'una proposta didàctica amb imatge digital adreçada als alumnes.

És hora, doncs, de triar quina proposta és la que et fa més el pes. Tingues en compte la dificultat tècnica del procediment, però també si veus clar com podries organitzar les variables que hi intervenen. Decideix si treballaràs individualment o amb una altra persona. Després de planificar l'activitat faràs les fotografies, les retocaràs si escau i elaboraràs la proposta amb l'eina (Word, Powerpoint, Dreamweaver, Flash) que escaigui.

Durant la jornada tècnica possiblement realitzaràs dues o més propostes. Només caldrà que omplis aquesta fitxa d'organització (fitxa.htm) en la primera proposta que facis. La trobaràs a la carpeta > > del teu ordinador.

Quan hagis omplert la fitxa, clica damunt el botó Enviar fitxa la informació s'envia de manera anònima a una base de dades que té com a objectiu contrastar els diferents dissenys d'organització de les propostes didàctiques.

Fitxa d'organització d'una activitat

 
Nom de la proposta didàctica

Àrees relacionades

Objectius de la proposta

Mitjans necessaris per portar a terme la proposta

 
 
 

Altres mitjans, si escau:

Nivell educatiu
 EI     EP-CI     EP-CM     EP-CS     NEE     ES
Programari educatiu
Paint Shop Pro  MsWord Powerpoint Dreamweaver Flash
Enumeració i breu descripció de les diferents fases de la proposta

Quines tasques farà el/la professor/a?   Quines tasques faran els/les  
 
alumnes

Quina temporització té l'activitat?

Hi ha coordinació amb altres professors?

No  
De de quin tipus?

Es necessita el suport d'altres professors?
No  
Com s'organitza?
Com s'organitzen els alumnes?
Observacions
Les teves dades (si ho consideres oportú)

Exemple