|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Abans d'incorporar el treball amb imatge digital a l'aula és important preveure els continguts implicats i els aspectes organitzatius implícits per tal de fer un disseny el més adequat possible. Donat el caràcter acusadament transversal del treball amb imatge, una mateixa activitat amb imatge fixa digital pot perseguir objectius diferents segons l'orientació que se li doni; o bé deixar al marge bones situacions d'aprenentatge pel fet de no haver-hi reflexionat abans. Val la pena definir bé l'activitat per endavant, per poder indicir en tot moment en el procés d'aprenentatge dels alumnes. Aquest senzill instrument pot ajudar a planificar l'activitat. Contempla les principals variables a tenir en compte a l'hora de fer el disseny d'una proposta didàctica amb imatge digital adreçada als alumnes. És hora, doncs, de triar quina proposta és la que et fa més el pes. Tingues en compte la dificultat tècnica del procediment, però també si veus clar com podries organitzar les variables que hi intervenen. Decideix si treballaràs individualment o amb una altra persona. Després de planificar l'activitat faràs les fotografies, les retocaràs si escau i elaboraràs la proposta amb l'eina (Word, Powerpoint, Dreamweaver, Flash) que escaigui. Durant la jornada tècnica possiblement
realitzaràs dues o més propostes. Només caldrà que omplis aquesta
fitxa d'organització (fitxa.htm)
en la primera proposta que facis. La trobaràs a
la carpeta Quan hagis omplert la fitxa, clica damunt el botó Enviar fitxa la informació s'envia de manera anònima a una base de dades que té com a objectiu contrastar els diferents dissenys d'organització de les propostes didàctiques.
|