Tallers d'audiovisuals

   Clica per anar a la pàgina següent o anterior
  

La voluntat és que els quatre tallers vagin estretament relacionats, de manera que els objectius que es volen assolir a cada taller en particular es vegin incrementats per l’efecte de treballar aspectes similars des de diferents punts de vista. El taller d'audiovisual realitza tres funcions:

  • Ser via i recurs d'expressió del treball realitzat en els altres tallers

  • Possibilitar que el treball realitzat en els diferents tallers sigui conegut i se'n pugui deixar constància en documents audiovisuals

  • Treballar el llenguatge audiovisual

Dibuix de la portada de «La filla del Sol i la Lluna» sobre paper reciclat

La concreció d’activitats és la següent:

En el primer trimestre hem fet un audiovisual a partir de les rondalles “La filla del Sol i de la Lluna” i “La flor Romanial”. Aquestes rondalles les han treballat amb l’Àngel a nivell de llengua oral i escrita –s’ha explicat La filla El dibuix passat a diapositivadel Sol i la Lluna a P-3, P-4, P-5 i 1r. i s’han fet un seguit d’activitats sobre el contingut de la rondalla- i s’ha llegit “La flor Romanial” amb el grup de 2n. a 6è i també s’ha fet una explotació del text. També s’han treballat amb la Dolors al taller d’Art perquè han utilitzat els textos per produir uns dibuixos que expliquen de manera gràfica el contingut de les rondalles. Aquests dibuixos s’han fet sobre paper reciclat –elaborat pels propis nens i nenes- i s’ha utilitzat la tècnica del dibuix. El pas del dibuix a la diapositiva s'ha fet fotografiant (amb rodet de diapositives) cadascun dels dibuixos. Finalment amb en Pere hem enregistrat en una cinta magnetofònica les seves veus explicant la rondalla. Els grups de P-3 a 1r. han tingut l’ajuda d’un nen de Clica per sentir el primer minut de «La filla del sol i la Lluna». Necessitaràs el Real Player (http://www.real.com)cicle superior que feia de narrador i en el cas dels grans tots han fet un paper de la rondalla. El producte que hem obtingut és un muntatge de diapositives acompanyat d’una gravació de veu i música que permet mostrar als pares, mares i públic en general el treball que s’ha fet, implusant així el coneixement d’aquestes dues rondalles.