Si trobes interessant fer una explotació didàctica de les endevinalles aquí pots trobar-hi idees.

El racó de les endevinalles: imagina't les endevinalles impreses en color, plastificades, amb una fitxa on l'alumne exposa la solució que creu encertada i les seves raons... trobaràs aquesta idea més desenvolupada a l'apartat «Materials de suport»

El tauler de les endevinalles: imagina't un dau, un rellotge de sorra, unes fitxes i un tauler tipus joc de l'oca, amb tantes caselles com endevinalles hi ha, on cada alumne ha de resoldre l'endevinalla que correspon a cada casella per seguir jugant... amb les normes prèviament explicades que calgui!

Resolem endevinalles: per parelles davant l'ordinador, un alumne controla el nivell de resolució d'endevinalles de la seva parella, i viceversa, amb les normes que s'hagin pogut preveure per endavant.

I sempre es pot optar per, simplement, jugar a endevinar-les.