Organitzem les fotografies del carnaval!

Usualment quan fem alguna festa a l’escola en fem fotografies. Sovint les exposem a l’escola perquè tothom les pugui veure i fins i tot fer-ne còpies. Però... no podria ser interessant d’aprofitar-les per a treballar el llenguatge de les imatges?

D’on partim?

Durant la festa de carnaval hem fet moltes fotografies, ara ens agradaria escollir les millors i organitzar-les com una sessió de diapositives aprofitant el programa Slide Show del paquet de programes Kid Pix Studio Deluxe.

Desenvolupament del treball

Seleccionar les fotografies que formaran part de la projecció

Aquesta part del treball la poden realitzar, a l’igual que la resta, els alumnes del CS.

Usant criteris del ll enguatge de la imatge i tenint en compte que amb el tractament posterior algunes imatges poden millorar (podem modificar els enquadraments ...) seleccionem les fotografies que volem que formin part de la mostra.

Escanejar les fotografies que hem escollit

Usant el programa propi de l’escaner o bé usant el Paint Shop Pro escanejarem les fotografies amb una bona resolució (150 ppp seria una resolució prou bona)

Tractar aquestes fotografies mitjançant el programa Paint Shop Pro

Gràcies a les possibilitats del tractament d’imatge que ens ofereix el Paint Shop Pro podem enquadrar la part de la fotografia que ens interessi, millorar-ne una mica la definició, afegir-hi elements nous (barrets, perruques..), ajuntar dues fotografies ...

Quan ja tenim la fotografia correctament retocada cal reduir la profunditat de color a 256 colors, modificar la grandària a unes mides màximes de 640x480 píxels i desar-la en format bmp ja que el programa Slide Show només reconeix aquest format.

Elaborar una diapositiva que faci de títol i una altra que faci de final.

Aplicant les diferents tècniques que hem anat veient al llarg del curs podem fer una imatge de 640x480 píxels que ens faci de títol i una altra que ens faci de final, les podem fer amb capes i amb 16 milions de colors per poder aplicar tants efectes i deformacions com vulguem.

Col·locar totes les imatges ordenades en el programa Slide Show

Fem doble clic sobre la icona Kid Pix que hi ha a l’escriptori de tots els ordinadors Argo i Educàlia.

A la pantalla que apareix del Kid Pix Studio Deluxe escollim el programa Slide Show.

Tenim una pantalla inicial amb 9 camions, cada camió serveix per a una imatge, al primer camió hi posarem el títol i la resta d’imatges de forma ordenada.

Per a inserir imatges cal seleccionar el camió sobre el qual volem inserir la imatge, clicar el botó i a continuació navegar fins a trobar el directori on hem guardat les imatges. Si volem afegir-hi algun só ho podem fer mitjançant el botó si volem que per a passar d’una imatge a la següent hi hagi alguna transició la triarem apretant el botó .

Quan tenim les imatges colocades desarem el treball. És aconsellable desar el treball junt amb les imatges que el formen. I en visualitzarem el resultat mitjançant el botó play .

Altres botons interessants: