|
|
||
|
Fem
una animació amb vídeo
|
||
|
Desenvolupament de l'activitat. Les primeressessions es dediquen a adquirir els coneixements bàsics de la càmera de fotografiar i de les eines informàtiques de tractament, organització i emmagatzematge de les imatges. Les sessions següents es poden dedicar a conceptes de llenguatge audiovisual (enquadraments, angulacions, plans...)
Es tracta d'una proposta d'animació
d'objectes, que ens permet poder-la fer dins l'aula, podent planificar
i coordinar el treball i la necessària col·laboració
de tots els membres del grup per obtenir els resultats desitjats. Hem
escollit unes peces de Lego. Pactarem la història de l'animació
i com es desenvoluparà, planificant l'acció i repartint-nos
els papers. Alguns posaran peces, altres mouran els cotxes, altres faran
les fotos. S'assagen els moviments que ha de fer cada alumne i els desplaçaments
que s'han de fer entre foto i foto. Quan tots els alumnes han entès
que els moviments han de ser molt curts, es passa a la sessió de
fotografies. S'ha de mirar de fer en una sola sessió per evitar problemes
(peces que desapareixen, suports que es destrueixen, il·luminació...)
Es buiden les imatges a l'ordinador correctament amb el nom i seqüència escaient. Es pot utilitzar l'explorador del programa ACDSee. S'inicia la sessió d'animació. S'utilitza el programa Studio 8. Es poden personalitzar les animacions escollint la música que acompanya l'animació i els crèdits finals. © Les propostes de |