Fem una animació amb vídeo

Utilitzem la càmera de fotografiar MAVICA; un trespeus; un ordinador amb el programa Studio 8; l'aplicació Fotoangelo de ACDSee i peces de LEGO.

Desenvolupament de l'activitat.

Les primeressessions es dediquen a adquirir els coneixements bàsics de la càmera de fotografiar i de les eines informàtiques de tractament, organització i emmagatzematge de les imatges. Les sessions següents es poden dedicar a conceptes de llenguatge audiovisual (enquadraments, angulacions, plans...)

Objectius generals

• Conèixer el procés per obtenir imatges digitals d'una càmera.
  • Reconèixer els errors comesos i buscar les maneres de solucionar-los i demanar ajuda quan ho necessitin.
  • Conèixer i respectar les normes de precaucions i d'ús de la càmera.
  • Planificar i organitzar els treball i coordinar-lo amb la resta del grup.
  • Augmentar l'autoestima dels alumnes.
  • Saber esperar i respectar el ritme dels altres companys.
  • Entendre que el resultat es fruit del treball de tot el grup.

Competències bàsiques TIC-EA relacionades

• Produir missatges audiovisuals senzills utilitzant la tècnica de l'animació.
  • Conèixer el procés per obtenir imatges digitals d'una càmera.
  • Aprendre el funcionament bàsic de una màquina de fotografiar.
  • Conèixer i respectar les normes de precaucions i d'ús de la càmera.
  • Produir missatges audiovisuals utilitzant la fotografia.
  • Elaborar un projecte de producció audiovisual.

Es tracta d'una proposta d'animació d'objectes, que ens permet poder-la fer dins l'aula, podent planificar i coordinar el treball i la necessària col·laboració de tots els membres del grup per obtenir els resultats desitjats.

Hem escollit unes peces de Lego. Pactarem la història de l'animació i com es desenvoluparà, planificant l'acció i repartint-nos els papers. Alguns posaran peces, altres mouran els cotxes, altres faran les fotos. S'assagen els moviments que ha de fer cada alumne i els desplaçaments que s'han de fer entre foto i foto. Quan tots els alumnes han entès que els moviments han de ser molt curts, es passa a la sessió de fotografies. S'ha de mirar de fer en una sola sessió per evitar problemes (peces que desapareixen, suports que es destrueixen, il·luminació...)

Es buiden les imatges a l'ordinador correctament amb el nom i seqüència escaient. Es pot utilitzar l'explorador del programa ACDSee. S'inicia la sessió d'animació. S'utilitza el programa Studio 8. Es poden personalitzar les animacions escollint la música que acompanya l'animació i els crèdits finals.

Exemple d'animació amb vídeo

Materials de suport per fer animacions amb vídeo

© Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.