Utilitzem
la càmera de fotografiar MAVICA; un trespeus; un ordinador amb
el programa Studio 8; l'aplicació Fotoangelo de ACDSee i peces
de LEGO.
Desenvolupament de l'activitat.
Les primeressessions es dediquen
a adquirir els coneixements bàsics de la càmera de fotografiar
i de les eines informàtiques de tractament, organització
i emmagatzematge de les imatges. Les sessions següents es poden dedicar
a conceptes de llenguatge audiovisual (enquadraments, angulacions, plans...)
Objectius
generals
- Conèixer
el procés per obtenir imatges digitals d'una càmera.
- Reconèixer
els errors comesos i buscar les maneres de solucionar-los i demanar
ajuda quan ho necessitin.
- Conèixer
i respectar les normes de precaucions i d'ús de la càmera.
- Planificar
i organitzar els treball i coordinar-lo amb la resta del grup.
- Augmentar
l'autoestima dels alumnes.
- Saber esperar
i respectar el ritme dels altres companys.
- Entendre
que el resultat es fruit del treball de tot el grup.
Competències
bàsiques TIC-EA relacionades
- Produir missatges
audiovisuals senzills utilitzant la tècnica de l'animació.
- Conèixer
el procés per obtenir imatges digitals d'una càmera.
- Aprendre
el funcionament bàsic de una màquina de fotografiar.
- Conèixer
i respectar les normes de precaucions i d'ús de la càmera.
- Produir missatges
audiovisuals utilitzant la fotografia.
- Elaborar
un projecte de producció audiovisual.
|
Es tracta d'una proposta d'animació
d'objectes, que ens permet poder-la fer dins l'aula, podent planificar
i coordinar el treball i la necessària col·laboració
de tots els membres del grup per obtenir els resultats desitjats.
Hem
escollit unes peces de Lego. Pactarem la història de l'animació
i com es desenvoluparà, planificant l'acció i repartint-nos
els papers. Alguns posaran peces, altres mouran els cotxes, altres faran
les fotos. S'assagen els moviments que ha de fer cada alumne i els desplaçaments
que s'han de fer entre foto i foto. Quan tots els alumnes han entès
que els moviments han de ser molt curts, es passa a la sessió de
fotografies. S'ha de mirar de fer en una sola sessió per evitar problemes
(peces que desapareixen, suports que es destrueixen, il·luminació...)
Es buiden les imatges a l'ordinador
correctament amb el nom i seqüència escaient. Es pot utilitzar
l'explorador del programa ACDSee. S'inicia la sessió d'animació.
S'utilitza el programa Studio 8. Es poden personalitzar les animacions
escollint la música que acompanya l'animació i els crèdits
finals.
Exemple d'animació amb vídeo
Materials de suport per fer animacions amb vídeo
|
© Les propostes
de formen part dels materials
de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes
amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella
de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del
Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll. |