Bodegons

Els alumnes trien objectes, els col·loquen en un lloc determinat i els fotografien. Tornen a fotografiar el mateix bodegó traient algun objecte. Es tracta de fer diverses composicions, tantes com faci falta, a partir dels diferents objectes que poden composar el bodegó. Participen en l'elaboració d'una presentació multimèdia i la visionen. És important veure com queden les diferents composicions. A través del visionat ens adonarem que algunes ens hauran agradat més que les altres. Per què algunes composicions són més boniques? Quines diferències hi trobem? Hi ha massa objectes? Algunes composicions ens han quedat massa carregades?

Objectius generals

• Saber que és un bodegó
  • Cercar informació i imatges a la biblioteca del centre, Internet...
  • Preparar a l'aula diferents bodegons decidint de manera creativa com volen confeccionar el conjunt.
  • Fotografiar els bodegons seguint les pautes treballades.
  • Comparar i trobar les diferències entre els diferents bodegons.
  • Participar en la elaboració d'un PowerPoint (obrir la presentació, crear diapositives, inserir les fotografies, escriure text...)

Competències bàsiques TIC-EA relacionades

• Produir missatges audiovisuals utilitzant la fotografia.
  • Observar i descriure els elements que apareixen en una imatge fixa.
  • Associar imatges a text.

© Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.