L'home de la mitja lluna

Aquesta activitat té el seu origen en una actuació sobre un alumne concret, i desemboca en el descobriment de la imatge seqüenciada com a estratègia per explicar una història.

L'activitat està pensada per un alumne que amb el dibuix era capaç d'explicar totes les coses que en ell l'interessaven. Però explicava les seves històries en un únic dibuix que anava ampliant a mesura que la història seguia... a mesura que s'anava desenvolupant la historia necessitava més espai, amb la qual cosa no podia respectar l'espai que tenia per fer el dibuix; al mateix temps, aquesta limitació era un fre per la seva comunicació...

Li vam proposar que expliqués les seves històries utilitzant el projector de cossos opacs. Així podria veure els dibuixos més grans, i al mateix temps, també ens permetia afegir algun moviment que hi afegia més realisme.

Es va trobar es que havia de respectar l'espai que li havia marcat per fer el dibuix: si el feia més gran, el dibuix no sortia projectat a la pantalla; per tant, necessitava un altre paper. D'aquesta manera vam anar seqüenciant les històries i triant els dibuixos que ens ajudaven a explicar-la.

Un cop vam aconseguir tots els dibuixos els vàrem escanejar i els vam introduir en una taula de Word en forma de còmic, i hi vàrem introduir els requadres de text i les bafarades.

Objectius generals

• Respectar els espais on s'ha de fer un dibuix.
  • Seqüència en diferents parts una historia.
  • Iniciar-se en el llenguatge del còmic.
  • Importància de la llengua escrita per explicar una historia.

Competències bàsiques TIC-EA relacionades

• Saber narrar una història mitjançant la utilització d'imatges fixes seqüenciades.
  • Ser capaç de comprendre i utilitzar el llenguatge del còmic.
Podeu veure el conte l'home de la mitja lluna

© Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.