Avaluació inicial de l'ús de la càmera digital

S'avalua l'ús de la càmera de fotografiar digital MAVICA en quant a tres variables: imatge centrada/descentrada, llum/contrallum, enfocada/desenfocada. És important que els alumnes aprenguin a utilitzar la càmera de fotografiar. L'ús de les càmeres digitals s'ha generalitzat a les aules, al treball diari amb els alumnes. Cal que aprenguin a manipular-la. Un dels grans avantatges és la senzillesa d'us, el visionat instantani del que hem fotografiat, la possibilitat de repetir-ho tantes vegades com capacitat d'emmagatzematge tingui la targeta i, en certa manera, uns costos que gairebé són mínims.

Objectius generals

• Agafar correctament la camera i penjar-se-la al coll.
  • Treure i posar el tap.
  • Localitzar i posar en marxa el botó On/Off.
  • Localitzar i prémer el botó per fer la fotografia.
  • Fer un bon us de la càmera.
  • Localitzar i fer servir el botó play/càmera.
  • Saber on queden guardades les fotografies: concepte i manipulació d'un disquet.
  • Saber què és una bateria, com es carrega i quan.
  • Analitzar les fotografies: centrada-descentrada, molta llum, poca llum...
  • Ser conscients del resultat, positiu-negatiu i de la necessitat de repetir la fotografia o no.

Competències bàsiques TIC-EA relacionades

• Produir missatges audiovisuals utilitzant la fotografia.
  • Observar i descriure els elements que apareixen en una imatge fixa.
  • Associar imatges a text.
Altres propostes relacionades amb l'ús de la càmera digital

© Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.