Eduquem la mirada

Experimentem amb diferents objectes: miralls, prismàtics, lupa, etc. Comentem les diferències, les característiques i els usos de cada aparell, com es veu a través seu... Per exemple, quan veiem a través dels miralls del retrovisor d'un cotxe, o del mirall que puguem tenir al gimnàs de l'escola ens hem d'adonar que la col·locació dels objectes està al revés. Us heu adonat que les ambulàncies porten escrit el nom perquè aquest pugui ser llegit amb el retrovisor del cotxe?; o com a través d'uns prismàtics, o el zoom de la màquina de fotografiar i la d'enregistrar vídeo podem apropar-nos a una imatge que es troba situada molt lluny; i podem jugar amb textos escrits amb dimensions de lletra molt petita i veure com amb la lupa els podem llegir millor.

Objectius generals

  • Conèixer diferents objectes que fan que la nostra mirada no sigui la mateixa: augmenten la visió, la inverteixen...
  • Utilitzar correctament els diferents aparells: mirar pels orificis corresponents....
  • Saber per a què s'utilitzen.
  • Tenir cura dels diferents aparells manipulats.
  • Ser respectuosos amb les imatges que obtenim i comentem

Competències bàsiques TIC-EA relacionades

  • Saber utilitzar diferents aparells o objectes que ens faciliten el fet d'observar.
  • Aprendre a mirar objectes des de diferents punts de vista i a traves de diferents aparells.
  • Aprendre a observar objectes a diferents distàncies i a amb l'ajuda de diferents aparells.



© Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.