Els programes de televisió

Mirar diferents programes gravats de la televisió i analitzar-los, per tal de produir-ne després una tria entre tots, habitualment un concurs o un telenotícies... o inicialment treballar-ho a partir dels programes més visionats per part dels nostres alumnes. Podrem adonar-nos que malauradament no tots els programes més vistos són adequats per a les seves edats; també sovint ens adonem del nombre d'hores que veuen la televisió. Al voltant de la televisió i del seu ús hi ha moltes propostes interessants que estan recollits el algunes de les publicacions del Departament d'Educació.

Objectius generals

• Visionar i participar en l'anàlisi de programes de TV.
  • Identificar els personatges, vestuari , decorats i les característiques i de cada programa.
  • Identificar el canal de televisió dels diferents programes.
  • Llegir títols i subtítols.
  • Classificar els diferents programes segons la seva tipologia: notícies, documentals, programes de cuina, concursos, pel·lícules...

Competències bàsiques TIC-EA relacionades

• Aprendre a seleccionar la programació de televisió.
  • Observar els diferents usos que poden tenir els MAV: entretenir aprendre, informar.
  • Elaborar un projecte de producció escollint el mitjà i el públic a qui s'adreça.

© Les propostes de formen part dels materials de la 5a. sessió de SAIP 04/05: Els mitjans audiovisuals amb alumnes amb NEE, experimentats al CPEE Ventijol de Blanes; CPEE Font de l'Abella de Girona; CPEE Els Àngels de Palamós; CPEE Can Rigol del Prat de Llobregat; CPEE Ramon Suriñach de Ripoll.