Objectius generals:

  • Utilitzar les noves tecnologies per compartir informació de les realitats de les escoles i les activitats que s’hi fan.

  • Posar en contacte nens, nenes i mestres d’escoles petites de comarques diferents per tal que s’estableixin vincles d’amistat i empatia.

  • Treballar els llenguatges com un tot global a partir d’una situació comunicativa real.

  • Promoure que els mestres utilitzem habitualment les noves tecnologies en la pràctica quotidiana i que les contemplem com una activitat normal.

  • Fomentar la feina ben feta entre els nens, nenes i mestres amb l’alicient de donar-ho a conèixer als altres.

  • Potenciar el treball en equip, tant entre els nens i nenes de diferents edats com entre els mestres per compartir els coneixements i aprendre i descobrir coses plegats.

  • Donar a conèixer a tota la comunitat educativa el que fem perquè es vegi la importància de la globalització dels aprenentatges de l’escola.

Objectius de l’àrea de llengües

  • Treballar el llenguatge oral per comunicar-nos amb els altres: adequar la dicció a la finalitat comunicativa de la producció oral.

  • Expressar-se per escrit amb una correcció adequada a l’edat amb la finalitat de transmetre uns continguts motivadors pels nens i nenes.

  • Utilitzar les noves tecnologies per produir textos escrits i enregistrar la pròpia veu.

  • Explicar allò que fem a l’escola a altres persones en diverses llengües: català, castellà, anglès, francès,...

  • Explicar alguna rondalla, llegenda o història de cada indret i en les diferents llengües que es treballen a cada centre: català, castellà i anglès o francès.

Objectius de l’àrea de coneixement del medi

  • Conèixer el medi natural, geogràfic, històric,... on està ubicada l’escola (poble, comarca, Catalunya,...) i saber explicar el que sabem i el que hem après.

  • Treballar plegats sobre la ràdio.

  • Donar a conèixer als pobles la feina que s’està fent en aquest treball.

Objectius de l’àrea de música i educació visual i plàstica

  • Mostrar les creacions que es facin en aquestes àrees als companys que ho vulguin conèixer.

  • Treballar plegats algun tema d’aquestes àrees: intercanviar-nos cançons populars, dibuixos,...

Metodologia i seqüenciació:

  • Treballaríem amb la Mavica i l’enregistrador de so de l’ordinador per penjar coses a la Web. També estaria bé fer alguna cosa amb vídeo i alguna cosa amb cinta magnetofònica a nivell més particular.

  • La idea de fer en el primer trimestre unes presentacions de cadascú, explicar coses del centre en el segon (com és, activitats, tallers,...) i coses del poble en el tercer (llegendes, rondalles,...) estaria bé per aquest primer any.

  • De cares a altres edicions –i després de la revisió del procés d’aquest curs- es podria pensar en un treball conjunt de diversos temes d’interès, sense oblidar l’apartat comunicatiu entre les nenes, els nens i els mestres, que estaria bé que acabés amb una trobada d’intercanvi a la Cerdanya, al Gironès o en algun territori neutral –entengui’s a mig camí-.

  • A nivell de vídeo potser es podria enviar a començaments del tercer trimestre alguna producció on es veiés el procés de treball seguit per cada escola sobre el tema i algunes activitats que cada escola hagi fet. També es podria penjar algun fragment de vídeo digital a la pàgina web.

  • Es podria utilitzar la cinta de casset per poder fer una producció més àmplia –ben bé com un programa de ràdio- que inclogués música, notícies, anuncis,... i que podria sorgir després de visitar una emissora de ràdio o de treballar el tema a l’escola.

Equip de coordinació de l'activitat Parlem del nostre entorn: CEIP Vilademany (Aiguaviva, Gironès); CEIP Sant Serni (Prets i Sampsor, Cerdanya); TIC-MAV Mitjans Audiovisuals a Girona