Objectius
generals:
-
Utilitzar
les noves tecnologies per compartir informació de les realitats de les
escoles i les activitats que s’hi fan.
-
Posar en contacte nens, nenes i mestres d’escoles petites de
comarques diferents per tal que s’estableixin vincles d’amistat i
empatia.
-
Treballar els llenguatges com un tot global a partir d’una
situació comunicativa real.
-
Promoure que els mestres utilitzem habitualment les noves
tecnologies en la pràctica quotidiana i que les contemplem com una
activitat normal.
-
Fomentar la feina ben feta entre els nens, nenes i mestres amb l’alicient
de donar-ho a conèixer als altres.
-
Potenciar el treball en equip, tant entre els nens i nenes de diferents edats com entre els
mestres per compartir els coneixements i aprendre i descobrir coses
plegats.
-
Donar a conèixer a tota la comunitat educativa el que fem perquè
es vegi la importància de la globalització dels aprenentatges de l’escola.
Objectius
de l’àrea de llengües
-
Treballar el llenguatge oral per comunicar-nos amb els altres:
adequar la dicció a la finalitat comunicativa de la producció oral.
-
Expressar-se per escrit amb una correcció adequada a l’edat amb
la finalitat de transmetre uns continguts motivadors pels nens i nenes.
-
Utilitzar les noves tecnologies per produir textos escrits i
enregistrar la pròpia veu.
-
Explicar allò que fem a l’escola a altres persones en diverses
llengües: català, castellà, anglès, francès,...
-
Explicar alguna rondalla, llegenda o història de cada indret i en
les diferents llengües que es treballen a cada centre: català, castellà
i anglès o francès.
Objectius
de l’àrea de coneixement del medi
-
Conèixer el medi natural, geogràfic, històric,... on està
ubicada l’escola (poble, comarca, Catalunya,...) i saber explicar el que
sabem i el que hem après.
-
Treballar plegats sobre la
ràdio.
-
Donar a conèixer als pobles la feina que s’està fent en aquest
treball.
Objectius
de l’àrea de música i educació visual i plàstica
-
Mostrar les creacions que es facin en aquestes àrees als companys
que ho vulguin conèixer.
-
Treballar plegats algun tema d’aquestes àrees: intercanviar-nos
cançons populars, dibuixos,...
Metodologia
i seqüenciació:
-
Treballaríem
amb la Mavica i l’enregistrador de so de l’ordinador per penjar coses
a la Web. També estaria bé fer alguna cosa amb vídeo i alguna cosa amb
cinta magnetofònica a nivell més particular.
-
La
idea de fer en el primer trimestre unes presentacions de cadascú,
explicar coses del centre en el segon (com és, activitats, tallers,...) i
coses del poble en el tercer (llegendes, rondalles,...) estaria bé per
aquest primer any.
-
De
cares a altres edicions –i després de la revisió del procés d’aquest
curs- es podria pensar en un treball conjunt de diversos temes d’interès,
sense oblidar l’apartat comunicatiu entre les nenes, els nens i els
mestres, que estaria bé que acabés amb una trobada d’intercanvi a la
Cerdanya, al Gironès o en algun territori neutral –entengui’s a mig
camí-.
-
A
nivell de vídeo potser es podria enviar a començaments del tercer
trimestre alguna producció on es veiés el procés de treball seguit per
cada escola sobre el tema i algunes activitats que cada escola hagi fet.
També es podria penjar algun fragment de vídeo digital a la pàgina web.
-
Es
podria utilitzar la cinta de casset per poder fer una producció més
àmplia –ben bé com un programa de ràdio- que inclogués música, notícies,
anuncis,... i que podria sorgir després de visitar una emissora de ràdio
o de treballar el tema a l’escola.
Equip
de coordinació de l'activitat Parlem del nostre entorn: CEIP Vilademany
(Aiguaviva, Gironès); CEIP Sant Serni (Prets i Sampsor, Cerdanya); TIC-MAV
Mitjans Audiovisuals a Girona
|