Parlem de nosaltres. Presentem-nos amb un vídeo

Aquí tens dues propostes d'enquadrament per triar-ne la que creguis més escaient.

Proposta Presentem-nos a la càmera

  • Es tracta d'un enquadrament en primer pla, simètric, on l'alumne que es presenta mira l'objectiu de la càmera.

 

Proposta Presentem-nos al/la company/a

  • Es tracta d'un enquadrament en primer pla, asimètric, on l'alumne que es presenta mira el company/a situat/da just al cantó de l'objectiu de la càmera.

En tot cas, cal tenir en compte:

En general, un enquadrament correcte és una qüestió d'equilibri. Es tracta de repartir dins l'espai la figura de l'alumne que es presenta. La proposta és d'un enquadrament simètric, al centre del quadre, en el cas de que l'alumne/a miri directament a la càmera; i d'un enquadrament asimètric, desplaçat a l'esquerra, en el cas de que l'alumne/a es dirigeixi a un/a company/a mestre es presenta.

Vol dir això que els enquadraments senyalats amb X són incorrectes? No, simplement estan desequilibrats. Cal fixar-se, en el cas de l'enquadrament senyalat com a correcte en la proposta "presentem-nos al/la companya", que malgrat que la figura està desplaçada a l'esquerra del quadre, la sensació que dóna és d'equilibri. Aquest equilibri s'aconsegueix a partir de la posició del cos i la direcció de la mirada: la suma d'ambdós aconsegueixen "omplir" la part de quadre buida. Per contra, l'enquadrament central corresponent a aquesta mateixa proposta, malgrat ocupar la part central del quadre, dóna la impressió de "caure" cap la dreta


  • Si hi ha una imatge de fons, la percepció de l'equilibri dins el quadre pot variar en funció dels elements que es presenten en segon pla. Exemple: en un enquadrament del tipus presentem-nos a la càmera que contingui una informació rellevant en segon pla (el nom del centre, per exemple) pot estar més ben correctament realitzat si es desplaça la imatge de l'alumne que es presenta a la dreta o a l'esquerra, donnt així importància als dos elements. I, com sempre, cal pensar que les regles estan per trencar-se. Tanmateix, a les edats on proposem aquesta activitat, cal pensar que és millor fixar prèviament les regles... ja es trencaran, en nom de la creativitat i l'estètica, més endavant.