Parlem de nosaltres. Presentem-nos amb un vídeo

Cal que el/la mestre/a faci un disseny de l'activitat que tingui en compte l'aprenentatge dels alumnes en relació amb els següents aspectes:

  • La presentació d'un mateix: esquema a seguir per part dels alumnes: estructura de la presentació, temàtica, temps...
  • El guió de la presentació: parts, temporització...
  • Posar-se davant la càmera: actituds, postures, mirada, to de veu.
  • Coneixement de la càmera de vídeo: botons, càrrega/descàrrega de cintes, cablatge...
  • Captura de vídeo amb l'ordinador: connexió de la càmera a l'ordinador, menús escaients de Studio.
  • Edició de vídeo amb ordinador: incorporar clips, retallar-los, incorporar imatge fixa, transicions i subtítols.
  • Producció d'un vídeo digital: configuració estàndar
  • Incorporació d'un vídeo en una pàgina WEB

A més, caldrà, entre altres coses, que el/la mestre es responsabilitzi de la interfície de la pàgina WEB de les presentacions dels alumnes; s'ocupi de l'organització del suport necessari per poder realitzar l'activitat amb el grup d'alumnes; faci una temporalització del projecte que tingui en compte tant els procediments a treballar com els espais i els recursos humans de què es disposa; doni pautes clares en quant a llocs on desar la informació i nomenclatura de fitxers a utilitzar; i que distribueixi les diferents tasques a fer per part de cada grup en cada moment (elaborar presentacions, enregistrar-les, editar-les/produir-les i publicar-les) amb la conseqüent distribució d'espais.


Podeu encarregar la gestió en local de la pàgina WEB de les presentacions a un equip d'alumnes que s'especialitzi en el coneixement dels procediments necessaris, i integri les presentacions dels seus companys.