Parlem de nosaltres. Presentem-nos amb un vídeo

Capturat el vídeo, cal editar-lo.

Cal que els alumnes tinguin en compte alguns aspectes bàsics:

• Cal realitzar l'edició segons una seqüència establerta i ordenada:
  • Assegureu que les configuracions d'edició són les correctes respecte de les durades de les transicions i títols. 2 segons les transicions, 3 segons els títols (podeu determinar qualsevol altra configuració). No descuideu triar, com a carpeta de fitxers auxiliars, la mateixa on teniu els vídeos capturats. Serà molt més fàcil, acabat el procés, netejar fitxers innecessaris de l'ordinador.

• Trieu la interfície maqueta.

• Incorporeu el clip a l'espai d'edició; retalleu, si escau, el començament i el final del vídeo tenint molt en compte que en ambdós casos hi haurà una transició.
  • Poseu les transicions: a l'inici, una fosa. Al final, podeu suggerir als alumnes que posin la transició que més els agradi de Hollywood FX for Studio.

• Canvieu la interfície d'edició del vídeo a línia de temps.

• Adapteu la llargada de la línia de temps al vídeo, fent que ocupi tota la pantalla.
  • Poseu un títol amb el nom: demaneu que triin una tipografia clara, que l'ajustin bé a la pantalla i, dins la línia de temps, que la col.loquin just on s'acaba la transició.

• Deseu cada projecte amb el nom de l'alumne, a la mateixa carpeta de treball on teniu els vídeos capturats i els fitxers auxiliars.

• Podeu proposar altres procediments més avançats als vostres alumnes, depenent del grau de familiaritat que tinguin amb el programa. Podeu demanar-los, per exemple, que facin el títol mòbil, o bé que incloguin una melodia de fons a la seva presentació de les disponibles al Smartsound. En trobareu més informació al curs DV31 o als materials de parlem de les coses d'abans.