|  
         Capturat el vídeo, 
          cal editar-lo.  
         Cal que els alumnes 
          tinguin en compte alguns aspectes bàsics:  
         
          - Cal realitzar l'edició 
            segons una seqüència establerta i ordenada: 
 
          - Assegureu que les configuracions 
            d'edició són les correctes respecte de les durades de 
            les transicions i títols. 2 segons les transicions, 3 segons 
            els títols (podeu determinar qualsevol altra configuració). 
            No descuideu triar, com a carpeta de fitxers auxiliars, la mateixa 
            on teniu els vídeos capturats. Serà molt més 
            fàcil, acabat el procés, netejar fitxers innecessaris 
            de l'ordinador.
 
         
            
           
        
 
          - Trieu la interfície maqueta. 
            
 
         
          
           
        
 
          - Incorporeu el clip a l'espai 
            d'edició; retalleu, si escau, el començament i el final 
            del vídeo tenint molt en compte que en ambdós casos 
            hi haurà una transició. 
 
          - Poseu les transicions: a l'inici, 
            una fosa. Al final, podeu suggerir als alumnes que posin la transició 
            que més els agradi de Hollywood FX for Studio. 
 
         
          
           
        
 
          - Canvieu la interfície 
            d'edició del vídeo a línia de temps. 
 
         
          
           
        
 
          - Adapteu la llargada de la línia 
            de temps al vídeo, fent que ocupi tota la pantalla.
 
          - Poseu un títol amb el 
            nom: demaneu que triin una tipografia clara, que l'ajustin bé 
            a la pantalla i, dins la línia de temps, que la col.loquin 
            just on s'acaba la transició.
 
         
          
           
        
 
          - Deseu cada projecte amb el nom 
            de l'alumne, a la mateixa carpeta de treball on teniu els vídeos 
            capturats i els fitxers auxiliars.
 
         
         
          
        
 
          - Podeu proposar altres procediments 
            més avançats als vostres alumnes, depenent del grau 
            de familiaritat que tinguin amb el programa. Podeu demanar-los, per 
            exemple, que facin el títol mòbil, o bé que incloguin 
            una melodia de fons a la seva presentació de les disponibles 
            al Smartsound. En trobareu més informació al 
            curs DV31 
            o als materials de parlem 
            de les coses d'abans.
 
         
       |